Skip to main content

BAYI DITIKAM 90 KALI OLEH IBUNYA SENDIRI

Assalamualaikum...

kesian nya tengok baby tembam ni..
sampai rasa nak menangis dah...
 Bayi ni umur 8bulan..dia menyusu ..
lepas tu masa menyusu dia gigit2 breast ibu dia,,


 Ibu dia marah
lepas tu ambik gunting tikam dia
90 kali..
Ibu dia bodoh kan?


aku cakap mak dia bodoh sebab
hospital dah sahkan mak dia tak gila.
jadi kalau tak gila sah la bodoh..kan??


Mujur la ada bapak sedara budak ni
perasan kejadian tu dan nampak
budak ni berlumuran darah..
cepat2 dia bawak ke hospital
dan bayi ni selamat..

sedih betul rasa..
bayi memang la macam tu..
bila dia ada gigi dia akan gigit2 masa menyusu..
memang sakit tapi tak kan la
sampai ambik gunting pi tikam bayi tu..
mujuq la dia kat China nun..
ada depan aku memang aku bagi penampaq dah ibu dia nih..

sekian..


Comments

  1. Jom kita penerajang sorang 90 kali kat muka mak budak nih...!!

    ReplyDelete
  2. kejam nye, tak snggup tengok budak-budak kena dera macam tu sekali..

    ReplyDelete
  3. Menggigil kaki bila tgk budak ni. Tergamak pulak mak dia. Meroyan tu kot. Itu la orang kata, bezanya org beriman dgn yang tak beriman. Kalau ada pegangan agama, walaupun sikit mesti akan dapat kontrol perasaan marah dan masih ingat Allah.

    ReplyDelete
  4. Ermm heran betul mak dia nih, elok kena tangkap pastu tikam die 180 kali. Tengok mak dia tau sakit ke x

    ReplyDelete
  5. Penampaq x ckp kak.amik gunting tu wat blk kt mak dia yg ngong tu

    ReplyDelete
  6. demmm...
    boleh abatal puasa bc entry nie..
    rasa nk pukul org jer.

    ReplyDelete
  7. gila..aku x dpt tahan sakit hati tgk gambar ni.luka kena bucu kertas pun sakit inikan pula kena tikam ngan gunting,arghhhhhhhhhhhhhhh stres

    ReplyDelete
  8. kejamnya ibu dia.. geram pula rasa.. huhu..

    ReplyDelete
  9. Ni ibu apa ni??
    Lgsung x de sifat keibuan!!

    ReplyDelete
  10. mmg x waras,kalau sakit pun puting tu.idak lah sampai nk guna gunting.baik tikam je.xyah bg susu badan.cina! mcm biasa lah.

    ReplyDelete
  11. kejamnya :(
    kesian baby tu huhu

    ReplyDelete
  12. kejam gila
    rasa nak penampar laju-laju gak
    kecian budak tu
    sedihnye

    ReplyDelete
  13. ya Allah..mak dia mmg dah hilang akal ke apa???

    kesiannya budak tu...aduhh..nak nangis bila tgk..sangat kesian..

    ReplyDelete
  14. itu la.nasib baik la dia kat china. kalo x.....

    ReplyDelete
  15. Tak gile tp meroyan kot. Adoii ai, syafiq penuh gigi tu pun gigit gak tp xde la pernah kena cubit ke apa. Bengong jugak mak baby tu

    ReplyDelete
  16. ala gigit sikit jer...... awat sampai lagu tu......tak kasihan ker kat baby tu..... kan dah berlubang sana sini.....

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …