Wednesday, 31 July 2013

BARU,KERAS,BERSIH,WANGI

Assalamualaikum...

Selamat tengahari semua..
Lagi  seminggu je nak raya kan?
Sekejap je kan..
Duit raya dah siap bubuh dalam sampul ke?




Cerita pasal duit raya..
Biasa nya setiap tahun memang berebut2
orang tukar duit kat bank..
Nak duit baru..

mengamuk anak buah aku kalau dapat duit raya macam ni..hehhe
Memang la tak pe bagi duit lama..
Yang penting niat kita
nak bersedekah tu kan??

Duit baru ke,
Duit comot ke dua2 bernilai..
Kalau pergi kedai tak de pulak tauke
kedai tu kata.

"bayar guna duit baru saja ye.."

Tak de macam tu kan??
Tapi kan...
Setahun sekali..
Apa salahnya kita bersusah2 tukar duit baru..
Untuk gembirakan hati anak2..

Sekurang2 nya bila dia buka sampul
seronok tengok duit keras,cantik lagi..
Ada budak2 bila dapat duit buruk
dia merungut

"ala..duit buruk"

Itu benda biasa la..kan??
Yang luar biasanya bila mak pak yang
merungut,marah2 sebab tak dapat
Tukar duit baru kat bank.

Hehe..

*tak sabar nak dapat sampul raya
dari Anies..aku menang GA dapat sampul comel tu tau..:P

Sekian..

INI LUAHAN HATI UNTUK SUAMI SAYA..

Assalamualaikum...



Coretan hati untuk abang...
Maaf kalau abang tak suka dengan apa yang
kita nak luahkan ni..

Dah berulang kali kita minta kepastian dari abang,
tak pernah sekali pun abang pedulikan..
Setiap apa yang keluar dari mulut abang
Hanya membuat kita rasa makin keliru dan tak pasti..

Kenapa sukar untuk abang berterus terang..
Kenapa sukar untuk menyatakan yang sebenar..
Apa susah sangt kah untuk abang
Memberikan jawapan yang pasti.
Jawapan yang tidak sesekali  akan
Timbul rasa sangsi.

Kita masih percaya pada abang..
Sama seperti dulu...
Kerana itu kita harap abang dapat
berterus terang tentang segalanya..

Kita lahirkan zuriat untuk abang..
Dengan nyawa kita cagarkan..
Apa tak cukup lagikah untuk
Kita berhak mendapatkan kepastian dari mulut abang..

Untuk kesekian kali nya..
Kita masih mengharapkan jawapan
Sebenar dari abang..
Berterus terang lah abang...
Kita dah kurus sikit ke belum???


Sekian...

HINA ISLAM:TIMBALAN PERDANA MENTERI MINTA SKMM AMBIL TINDAKAN

PUTRAJAYA: "Ini gejala buruk yang sedang melanda masyarakat kita di Malaysia....kita harap ia (usaha menggugat kesucian agama) tidak sampai ke tahap mencetuskan situasi genting seperti yang berlaku di beberapa negara Islam lain di dunia," kata Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin.
Beliau berkata demikian bagi merujuk kepada rakaman video terbaru yang tersebar di laman sosial dengan memaparkan seorang individu dikenali Chetz yang membawa tiga anjing bersiar-siar berhampiran perkarangan masjid dengan suara latar takbir raya. 
Muhyiddin berkata, walaupun negara aman, namun perkembangan mutakhir itu menunjukkan tiada persefahaman dan pengertian mendalam terhadap keharmonian agama dan kaum di negara ini. 

Menurutnya, perkara itu dilihat mengganggu dan menggugat ketenteraman jiwa masyarakat Islam di negara ini.

"Adakah ini manifestasi dilakukan sesetengah pihak selepas melihat kita lemah sekali gus mudah diperkotak-katikkan atau mungkin kita tidak tegas dan berani untuk bertindak sehingga membiarkan pihak tertentu mencemarkan kesucian agama kita," katanya ketika berucap pada majlis berbuka puasa bersama anak-anak yatim Rumah amal Bestari (RAKB) dianjurkan Eden Inc Bhd di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya, di sini, malam tadi.

Katanya, mereka yang cuba mencetuskan kontoversi agama ini adalah orang yang tidak bijak dan tidak faham dengan nilai agama serta kehormatan terhadap agama lain. 

Muhyiddin berkata, beliau berharap supaya Surujanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) dan Kementerian Dalam Negeri (KDN) mengambil tindakan segera bagi mengelak kejadian itu dari terus berulang. 

Video kontroversi terbaru berdurasi satu minit dan 44 saat di laman sosial itu turut memaparkan individu memakai baju Melayu hitam membasuh kaki anjingnya sebelum seolah-olah membasuh kaki (seperti mengambil wuduk) dan mengelap anjingnya itu sebelum menyediakan kuih raya kepada tiga ekor anjing berkenaan. 

Rakaman itu turut menyiarkan kata-kata "Raikanlah Aidilfitri bersama-sama tanpa mengira spesies, warna dan asal-usul (sambil menunjukkan gambar tiga anjing berkenaan). 

Ia turut memuatkan ucapan `Selamat Hari Raya Aidilfitri, Maaf Zahir dan Batin dari Chetz sekeluarga' dengan gambar individu itu duduk bersama tiga anjing di atas sofa. 

Sebelum ini, pasangan kontroversi Alvin Tan dan Vivian Lee didakwa di mahkamah kerana mempersenda bulan Ramadan dengan memuat naik gambar mereka sedang makan hidangan daging babi, Bak Kut Teh beserta keterangan gambar dan logo halal di laman Facebook.

SUMBER:hm

IBU INI MELAHIRKAN BAYI 6KG TANPA PEMBEDAHAN

Biasanya seorang ibu akan melahirkan anak dengan bersalin normal bila anak nya itu memiliki berat yang normal.tapi berbeza dengan seorang ibu dari jerman ini yang melahirkan anak nya secara normal dengan barat bayinya   6.1 kilogram dan panjang 57.5 cm , tanpa bantuan apa2 pembedahan. Wanita yang berasal dari Jerman ini  ingin merasakan bagaimana seorang ibu melahirkan anak.




Ibu Bayi perempuan ini dikatakan  mengidap penyakit diabetes. Oleh kerana itu, bayi tersebut yang diberi nama Jasleen  memiliki berat lebih dari 5 kilogram. Ibu Jasleen menolak untuk pembedahan kerana dia telah bertekad untuk melahirkan secara normal. 


Akhirnya pada hari Jumaat (26/7) bayi dengan berat dua kali ganda bayi normal itu lahir. Hospital tempat Jasleen dilahirkan iatu University Hospital di Leipzig juga menyatakan  bahawa Jasleen dan ibunya sihat, tidak mengalami masalah kesihatan selain diabetessi  ibu yang perlu sentiasa dipantau .

##tak rabak ke??adoi..ngeri nya...

sekian..

Tuesday, 30 July 2013

IZZUE ISLAM GEMUK SELEPAS KHAWIN

Assalamualaikum...

Terkejut tengok Izue Islam sekarang ni..
nampak berisi sangt lepas khawin..
tanda bahagia tu..
ekekekee..

jom kita tengok gambar2 dia..

ni gambar dia beberapa bulan lalu


gambar sekarang..



nampak ketara dia berisi kan??



sekian...

TETIBA NAK TULIS PASAL AGAMA...

Assalamualaikum..

Nak tulis sikit ja nih..

Bila orang yang selalu update status kat FB pasal artis
tiba2 nak update hal agama,
rasa nak tergelak pulak..

sebab apa yang dia update tu
tak betoi..
ikut suka hati dia ja...

nak tulis pasal artis tak payah berguru..
tapi kalau tentang agama ni
kena la berguru cik abang oi... ..
heheh...


**
sekian..

Monday, 29 July 2013

MERIAHNYA SEMALAM DI PARIT BUNTAR

Assalamualaikum...

mengantuk nya  hari ni..kan??
lagi2 hari isnin..lagi la mengantuk..
aku dok pikir nak tido je nih..

Semalam aku pi Parit Buntar..
bukan kat pasar kemboja tu tapi kat sebelah stesyen bas.
tengok baju raya,..
sebelum ni dah siap semua dah baju2 raya..
Cuma baju melayu Mikhail je yang tak de..
semalam pergi tengok2 banyak baju melayu budak2..
cantik2 pulak tu..
dapat la akhirnya Mikhail berbaju melayu nanti..

Meriah betul kat Parit Buntar semalam..
memang ramai la orang..
ada peniaga kat situ kata nanti seminggu nak dekat raya
lagi ramai berniaga..
baju2 pun makin turun harga nya..
tambah2 bulan puasa ni kedai2 kain dan tudung
buka sampai jam 11,12 malam tau..

Kalau kat pulau pinang ni
biasanya kitaorang boleh je tengok kat Perda nun..
tapi saja je ke Parit Buntar semalam
sama je jarak nya..
rasanya Perda lagi jauh kot kalau dari umah aku ni..

tahun depan boleh datang cari baju Raya kat parit Buntar pulak.
kat Parit Buntar ni peniaga2nya dari kemboja..
kalau pandai tawar2 memnag boleh dapat harga murah giler..

Mungkin dekat2 raya nanti nak pi lagi..
sebab nak cari kuih raya pulak.

tak de gambarnya sebab tak sempat nak ambik2 gambo..
jamu mata sampai tak ingat nak ambik gambar nye.
ala..sama je la rupanya macam tempat lain..
ada baju,tudung,songkok,macam2 la..
cer bayangkan sendiri..
heheh

kalau nak tau kat parit Buntar ni memang syurga
kain2 baju dan tudung..
orang perempuan kalau pi mesti
rasa tak mau balik..hahha..

sekian..


POLIS BURU PELAJAR BALING MERCUN

KUALA TERENGGANU - Polis kini memburu dua pelajar tingkatan lima di Besut kerana disyaki membaling mercun kepada dua kanak-kanak di kampung Gong Manok, Besut Rabu lepas.
   
Kejadian pada pukul 9.20 malam itu menyebabkan dua beradik berusia tiga dan tujuh tahun itu cedera di bahagian mata, paha dan kaki kanan.
   
Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Terengganu ACP K.Manohanaran berkata dua pelajar yang menaiki motosikal membaling mercun itu ketika dua beradik berkenaan bersama dua lagi abang mereka bermain basikal di halaman rumah mereka.


   
"Pembonceng motosikal terbabit menyalakan mercun bola dan membalingnya ke arah empat beradik itu...mercun itu jatuh berhampiran kedua kanak-kanak itu.
   
"Kami sudah mengenal pasti kedua-dua suspek yang berusia 17 tahun itu dan mereka dipercayai tinggal sekampung dengan mangsa. Gerakan memburu sedang giat dijalankan," katanya kepada pemberita di sini.
   
Manoharan berkata kanak-kanak lelaki yang berusia tiga tahun cedera parah di bahagian mata kanan dan paha manakala kakaknya yang berusia tujuh tahun cedera di kaki kanan.
   
Kedua-dua mereka kini dirawat di Hospital Universiti Sains Malaysia (HUSM) Kubang Kerian, Kelantan dan keadaan mereka dilapor stabil, katanya. - Bernama

Saturday, 27 July 2013

KAMPUNG GIRL EPISOD 3

Assalamualaikum...

Episod 3 Kampung Girl kali ni
betul2 buat geram je dengan si Ashraf..
apa yang buat kita rasa geramn sangat tu??
jom tonton..




sekian..

Friday, 26 July 2013

MASA MENGANDUNG DULU...

Assalamualaikum...




sebenarnya dah 2 hari tak bagi tumpuan pada blog..
tak sihat..tapi malas nak citer pasal tak sihat ni..
hilang je,tak sihat,nanti boring je orang baca asyik citer tak sihat je..
hahahah...

citer pasal ngandung la..
bukan aku ngandung..orang lain...
bila tengok orang lain ngandung pernah tak korang rasa
rindunya nak mengandung lagi..
teringat2 masa mengandung dulu,
wakltu pertama kali rasa gerakan dan denyut jantung dia.

Waktu tu jugak kita dilayan macam puteri ..
walaupun masa tu muka tak la cantik macam puteri
tapi bila suami dan orang sekeliling layan kita dengan
baik terasa la macam puteri..kan??

walaupun waktu tu kita selalau rasa stress tapi
pengalaman yang kita lalui tu sangt lah berharga..

macam aku,aku paling suka masa mengandungkan
Maisara dulu..
Dia suka bergerak bila dalam kereta..
lepas tu masa tu kan anak pertama,
jadi banyak rehat je.suami gi kerja aku tidur .heheh..

kalau masa mengandung Mikhail pulak yang best waktu
pergi pasar malam..
entah kenapa kalau beli buah selalu dapat buah free.
beli ikan dapat ikan free..
beli ayam,dapat ayam free,beli kuih dapat kuih freee
selalu jadi gitu..
Mak aku kata Murah rezeki ngandung kat adik..

korang pulak apa peristiwa best yang
korang paling suka masa mengandung??

sekian..

GOOGLE ANALYTIC BERBANDING NUFFNANG

Assalamualaikum...

Ada yang tanya aku cemana aku tengok UV.
Aku suka tengok Uv blog aku melalui 
Google analytic..
tengok kat nuffnang pun boleh tapi tak tepat dan tak lengkap.



Aku sendiri tak ingat cemnaa aku daftar google analytic nih..
tapi dulu daftar saja,tapi tak pandai nak baca..
hahahah..

kalau kat nuffnang tu aku cuma check duit je..
kena la buka juga nuffnang tu...kan??

pada yang bertanya pasal google analytic ni
korang boleh tengok cara daftar kat sini..

lepas tu kalau nak tau cemana nak tengok dia
boleh la google...aku dulu pun belajar baca google 
analytic ni kebanyakan nya blog dari seberang..
kena goole la.. ye..

sekian..

KAT TV PUN DAH BANYAK RANCANGAN ALA2 RATU CANTIK

Assalamualaikum...



Kalau sebut ratu cantik orang tau dah
orang islam tak boleh masuk pertandingan ratu cantik..
benda ni dari kita sekolah dulu kita dah tau..
Last kita ada ratu cantik melayu masa zaman Erra fazira...
dia la Ratu cantik Melayu terakhir..hehhehe..


Sekarang ni ada lagi melayu nak masuk ratu cantik..
jenis tak paham bahasa..
dah orang kata tak boleh ,dia tanya pulak kenapa..
satgi bila orang buka bab2 aurat,
mula dia kata kita ni tak terbuka minda nya..

apa nak terkejut kalau depa kata nak masuk jugak ratu cantik nih..
sedangkan ada banyak lagi rancangan tv 
yang ala2 ratu cantik.
contohnya GADIS M2,,pernah tengok rancangan nih??



gadis2 yang bujang2 nih
dipilih berdasarkan paras rupa dan penampilan..
tetiap minggu diberi tugasan..
kena beraksi depan kamera sebagus mungkin..
Buat gaya seksi dan menarik,mesti menang..
jangan la berangan nak pakai baju ikut kehendak sendiri.
juri2 yang tengok depa dok meliuk lintuk tu pulak lelaki..



lepas tu sekarang ni ada pulak
yang baru bakal menyusul..ratu rania..
nak jugak jadi ratu..tak dapat jadi ratu cantik,jadi ratu rania pun jadi la..
heheh..aku copy nih..
"Mereka akan dipilih berdasarkan 3 kriteria utama iaitu keyakinan diri, keluasan pengetahuan am dan berpersonaliti menarik."

kita tengok je la nanti cemana depa mempersembahkan apa itu
keyakinan diri dan berpenampilan menarik..
sebabnya sekarang ni kalau kau jenis yang
boleh meliuk2 depan kamera,pakai apa saja walaupun
baju badut tu maknanya kau ada keyakinan diri..

kalau kau jenis boleh terima keluar umah pakai turban sambil
sarung lengging dan baju ketat itu maknanya
kau berpesonaliti menarik..
setakat 24 jam pakai tudung bawal bidang 55/60
kau jangan berangan nak jadi ratu..

tapi kalau rancangn ni tak macam tu,menjaga batas2 seorang wanita,
aku tabik la..aku pun nak tengok jugak ratu Rania ni sebab yang masuk tu
kabor2 nya umur ahkak2 macam kita ni je..

sekian..

SUAMI CEMBURU TIKAM ISTERI

Kota Kinabalu: Berang selepas mengesyaki isteri mudanya mempunyai hubungan sulit dengan lelaki lain, seorang lelaki nekad menikam mangsa dengan pisau dalam kejadian di sebuah rumah di Jalan Donald Kampung Likas, awal pagi semalam.
Mayat Juselina Rizal, 21, ditemui telentang di dalam bilik dalam keadaan lengkap berpakaian dengan kesan tikaman di belakang badan oleh jirannya kira-kira jam 9 pagi sebelum bertindak menghubungi polis.
Difahamkan, pasangan berkenaan dikatakan sering bertengkar berikutan suami mangsa yang bekerja sebagai pengawal keselamatan terlalu cemburu.

Menurut saksi yang juga jiran mangsa, Aminah Ali, 53, berkata pasangan berkenaan dikatakan bertengkar ketika umat Islam lain sedang bersiap untuk bersahur.
“Saya baru terjaga daripada tidur dan ketika mahu mengejutkan dua anak untuk bersahur, saya terdengar pasangan itu bertengkar selain suara mangsa menjerit meminta tolong.
Sumber:HM

ASHRAF:SEKARANG DAYANA DAN SAKINAH KELUAR BERSAMA-SAMA





"SAYA tahu dia (Dayana) terluka," demikian reaksi pelakon, Ashraf Muslim ketika diminta mengulas tentang kontroversi yang melibatkan dirinya dengan isteri pertamanya, Noor Dayana Lokman.

“Semoga segala penjelasan saya ini... Saya minta semua dapat membantu saya dan mungkin ada salah silap, saya minta maaf.

“Saya harapkan apa yang saya beritahu ini tidak mengaibkan orang lain,” ujar Ashraf ketika mengadakan sidang media khas di ibu kota, hari ini.

Ashraf mengadakan sidang media berkenaan bagi menjelaskan kedudukan sebenar berhubung perkahwinan keduanya dengan Wan Sakinah Ahmad Shaburi.

Berikut adalah sesi soal jawab Ashraf bersama pihak media.

MEDIA : Kenapa baru sekarang Ashraf mahu menjelaskan kepada media?

ASHRAF:
Saya lihat, apabila saya terlalu berdiam diri, terlalu banyak spekulasi dan cerita-cerita tak baik saya dengar.

Banyak perkara yang boleh menjatuhkan, memalukan, menghina saya, menghina isteri-isteri saya, menghina keluarga saya boleh berlaku.

Ini menyebabkan saya agak terkilan dan saya rasa ini masanya untuk saya beritahu kepada orang di sekeliling saya.

MEDIA : Bagaimana hubungan Ashraf dengan isteri (Dayana)?

ASHRAF:
OK. Alhamdulillah. Saya dan Dayana OK tak ada masalah.

Dengan Sakinah juga tak ada masalah. Cuma, iyalah, apabila...saya tak nak apa yang berlaku di luar sana, orang mengata menyebabkan kerosakan dan hubungan kami menjadi tak baik.

Saya juga tak nak disebabkan orang luar juga, hubungan antara keluarga dengan bapa mertua dan orang sekeliling dengan keluarga saya menjadi tak baik.

Dalam keadaan sekarang ini alhamdulillah.

Saya baru hantar ibu dan bapa mertua saya (ibu bapa Dayana) ke lapangan terbang untuk menunaikan umrah.

MEDIA :  Jadi, hubungan dengan keluarga mertua tak ada masalah?

ASHRAF:
Tak ada masalah sebenarnya cuma ada yang marah.

Memanglah kita tak boleh nak halang orang marah kan?

Macam-macamlah yang diperkatakan tetapi macam mana pun mereka keluarga mertua saya. Ini mengambil masa.

MEDIA : Pagi tadi Asyraf dikatakan ke mahkamah. Betul?

ASHRAF:
Saya rasa itu berita tak betul. Sebab pagi tadi, saya pergi menghantar keluarga mertua saya ke lapangan terbang.

MEDIA :  Bagaimana hubungan Dayana dengan Sakinah?

ASHRAF:
Sekarang mereka(Dayana dan Sakinah) sedang keluar sama-sama.

MEDIA : Adakah hubungan mereka baik?

ASHRAF:
Dalam proses. Kena berbaiklah. Ini memanglah, dalam peringkat permulaan memang cakap tak sukalah apalah tapi ini tugas saya.

Saya sebagai ketua keluarga kena jagalah semua sekali.

Dari sudut isteri-isteri saya, keluarga mertua, keluarga saya semua. Jadi, kalau ada orang luar yang buat kucar-kacir yang mencucuk sana sini, itu yang tak betul.

Tetapi alhamdulillah sekarang ini mereka OK.

MEDIA : Sebelum ini Ashraf dakwa ada media yang memfitnah dengan mengatakan Ashraf berpoligami. Tapi ternyata benar Ashraf berpoligami. Apa komen?

ASHRAF: 
Yang dikatakan fitnah itu, sebab kenyataan itu (disiar media) bukan datang dari saya, Sakinah atau Dayana. Tidak ada.

Tetapi saya tidak menafikan. Saya cuma mengatakan perkara itu tidak datang kami.

Macam mana kenyataan itu boleh keluar. Kalau diikutkan etika kewartawanan, ia tidak boleh.

Setahu saya lah tapi tak apa, perkara itu dah lepas.

Saya minta maaf banyak-banyak. Kalau boleh nak rahsiakan perkara ini tetapi disebabkan orang dah tahu, nak elak-elak pun dah tak boleh juga.

Jadi, sekarang nak kena betulkan balik.

MEDIA: Bagaimana penerimaan keluarga Ashraf sendiri?

ASHRAF: Setiap pergerakan saya, setiap niat saya, saya beritahu mereka awal-awal dan saya beritahu awal-awal.

Cuma, ada yang tidak terima. Apabila tidak terima itu yang bertindak di luar jangkaan. Siapa itu kena nilai sendiri.

Saya tidak mahu mengaibkan sesiapa. Tak apalah sebab, tidak semua yang kita buat orang terima.

MEDIA: Mengapa berkahwin kali kedua sedangkan perkahwinan pertama masih baru?

ASHRAF: Kalau orang itu berniat hendak kahwin, dia akan kahwinlah.

Kita ini manusia. Saya bukan sempurna. Saya tidak mahu berlaku fitnah di dalam hati saya.

Ini bukan sebab zuriat atau keluarga. Bukan! Apabila kita ada rasa perasaan itu, kalau kita elak-elak macam manapun, nanti ia akan...

Saya takut saya akan buat benda yang tidak baik.

Lebih baik saya berkahwin. Apabila buat keputusan kahwin, itu yang macam saya cakap tadi.

MEDIA: Mengapa berkahwin di Thailand?

ASHRAF: Itu satu keputusan yang saya susah hendak lakukan. Pertama untuk poligami, lama saya fikir.

Bukan senang hendak berpoligami, saya tahu susah.

Saya tanya kepada banyak ustaz, pakar kaunseling dan berbincang.

Bukan saya buat satu keputusan mahu terus berpoligami. Tidak.

Semuanya ada pro dan kontra.

Keputusan bernikah di luar negara pun, saya fikir beribu kali.

Tapi disebabkan pada peringkat permulaan, niat saya ini saya sudah beritahu keluarga saya, Dayana, ibu dan bapa mertua saya.

Apabila saya sudah terangkan, ada yang tidak terima dan apabila saya failkan untuk berpoligami, ada tindakan di luar jangkaan yang saya agak terkejut juga.

Jadi, tidak mengapalah, mungkin itu menyebabkan saya membuat keputusan untuk kahwin di luar negara.

Sebab kita tahu, apabila di mahkamah, perjalanannya agak panjang sedikit. Disebabkan ramai yang sudah membuat spekulasi yang macam-macam, akan banyak mengaibkan keluarga saya dan orang lain, perkara ini akan berpanjangan.

Nanti, ia akan menyakitkan hati ramai orang. Saya buat keputusan untuk berkahwin di luar negara.

MEDIA: Siapa yang ada ketika majlis nikah di luar negara?

ASHRAF: Keluarga saya, adik beradik semua ada. Keluarga Sakinah, mak ayah dia, adik beradik dia, saudara mara semua ada. Saya bawa dalam 30 orang.

Bukan kahwin lari. Orang kata kahwin lari...tidak.

MEDIA: Adakah Dayana mengetahui mengenai perkahwinan itu?

ASHRAF: (Dayana) Tidak tahu. Memang saya tak beritahu pada peringkat permulaan. Memang saya nak beritahu selepas itu.

Saya tahu hati dia terluka, saya tahu hati dia bersedih. Saya minta maaf banyak-banyak pada dia.

Saya terangkan pada dia, sebab apabila saya minta elok-elok, jawapannya begini. Tak apa, saya buat cara ini untuk menerangkan pada dia selepas itu.

Tetapi, tentang tiket pernebangan itu...apabila saya balik itu, dah tentu dia kemaskan. Saya pun tak sempat nak beritahu. Saya baru sampai semalam (ketika kejadian).

Esok paginya, baru saya nak beritahu. Memang Tuhan nak tunjuk. Saya pujuk dia, bincang dengan dia, cakap elok-elok.

Hati perempuan kan, saya kena fahamlah.

MEDIA: Perancangan untuk buat kenduri?

ASHRAF: Ada. Apabila semua sudah selesai, semua sudah redha. Saya mahu buat yang terbaik untuk semua, untuk isteri-isteri saya, untuk keluarga saya. Tengoklah macam mana nanti.

Kenduri mungkin tak adalah besar-besar. Untuk keluarga-keluarga saja. Mungkin awak semua (media) saya jemputlah.

Kenduri doa selamat saja.

MEDIA: Sudah ada dua rumah, jadi beraya di mana?

ASHRAF: Saya belum merancang lagi tentang itu. Fokus saya sekarang ini adalah untuk meredakan keadaan dulu.

MEDIAIsteri tinggal sebumbung?

ASHRAF: Asing-asing. Dayana tinggal dengan saya.

MEDIA: Bagaimana keadaan Sakinah apabila dia dihentam teruk oleh orang di luar sana?

ASHRAF: Kita mesti tertekan apabila orang asyik kutuk kita, cakap macam-macam, hina kita. Tapi, apa yang saya boleh pesan pada dia, sabar. Itu saja.

Mulut orang kita tidak boleh tutup. Sabar, sabar, sabar dan dengar apa yang saya cakap.

Sebagai seorang isteri, kalau hendak bahagia, dengar saya cakap. Kalau tidak dengar, memang tak bahagialah.

Kalau melawan, melawan, melawan, tidak jadi juga. Itu yang saya nasihat pada mereka supaya mereka bersabar.

MEDIA: Tentang mereka keluar bersama, pertama kali mereka keluar bersama atau pun...?

ASHRAF
: Ada (keluar) sebelum ini. Biar mereka berbincang ke apa ke, ikut merekalah. 'Women talk'. Biarlah.

MEDIA: Dayana sudah boleh terima Sakinah?

ASHRAF: Dalam proses. Kita tak boleh hendak cakap 100 peratus sebab ini perempuan.

Kita sebagai seorang lelaki kena faham perempuan. Nak terima itu hak dia. Kita tak tahu dia nak terima macam mana.

MEDIA: Ada Dayana minta dilepaskan ke?

ASHRAF: Tak adalah. Jauh sekali. Tak ada. 'Think foward' kalau kita 'think backward' macam-macam jadi tak betul. Benda dah selesai dan kita fikir macam mana nak jadi lebih baik.

Saya nak minta maaf kepada pihak media. Sebelum-sebelum ini, mungkin ada benda yang saya terpaksa nak rahsiakan, ada benda yang saya perlu beritahu.

Hal berkaitan keluarga ini, kita banyak benda nak kena jaga. Kadang-kadang terlepas itu, terpaksa kita...iyalah benda-benda terlepas itu...

Sebenarnya saya tak nak beritahu, nanti baru saya beritahu, tetapi entah macam mana boleh terbongkar.

Macam-macam sudah berlalu, kena sabar, kena telan. Tapi itu silap saya.

Saya mengaku silap saya. Macam ada yang cakap berkahwin di luar sana tak betul...bagi saya, kahwin di luar di mana-mana pun sama. Saya kahwin dulu pun di luar negara juga.

Cuma, persepsi saja. Apabila kita berpoligami, orang cakap macam-macam.

MEDIA: Apa komen Ashraf tentang puisi 'Dayana' yang tersebar.

ASHRAF: Tak ada. Dayana langsung tak buat puisi. Dia pun tak ada masa, dia pun bukan orang berpuitis, saya kenal dia. Itu bukan dia. Bagi saya, orang ambil kesempatanlah.

Benda ini sudah jadi kecoh begini, ditambah lagi (dengan puisi).

Ada yang cakap Dayana masuk hospital sebab sakit apa semua, tak ada.

Dayana memang demam. Dia sendiri cakap, 'kenapalah buat kenyataan seperti itu'. Tapi saya faham apabila orang marah, kita kena terimalah.

Saya sayang keluarga mertua saya, isteri-isteri saya, keluarga saya.

MEDIA: Ada dakwaan mengatakan Ashraf penyebab Sakinah putus tunang.

ASHRAF: Itu saya tidak tahu. Saya tahu pasal dia putus tunang tetapi ia tidak ada kena mengena dengan saya.

MEDIA: Apa harapan Ashraf selepas ini?

ASHRAF: Harapan saya, doakanlah. Kadang-kadang kita tulis atau dalam blog, salah satu doa.

Sebab saya tidak pernah mengaibkan orang lain. Jadi, janganlah nak mengaibkan saya dan keluarga saya.

Saya harap di luar sana, janganlah kita fikir yang ini salah, yang itu salah. Saya nak yang terbaik untuk saya dan keluarga saya.

Kalau boleh kami dapat meneruskan perjalanan hidup ini dengan baik.


SUMBER:SINAR




Thursday, 25 July 2013

GEMPAR!!ORANGUTAN YANG DIJADIKAN PELACUR

Sukar dipercayai namun itu lah yang terjadi. Di Kalimantan, seekor Orangutan betina dijadikan pelacur di rumah pelacuran.


Pony, Orangutan berkelamin betina ini menjadi objek pemuas hasrat seksual  di Kerengpangi. Yang menghairankan lagi , yang berhubungan seksual dengan Pony adalah manusia. Lelaki-lelaki yang mencari kenikmatan rupanya bukan hanya  memilih manusia, tapi juga binatang.

Pony diajar beraksi seperti manusia, malah bulunya dicukur dan tubuhnya diikat di katil. menyebabkan  kulit Pony menjadi merah dan tubuhnya tidak berdaya.



Aktivis haiwan cuba menyelamatkan Pony. ianya memerlukan tempoh masa yang panjang untuk menyelamatkan Pony.lebih menghairankan  Polis hutan dan pihak berkuasa tempatan tidak menyerahkan Pony begitu saja pada Organisasi Penyelamat Orangutan Borneo. Mereka menghalang dengan senjata, pisau,malah melengkapi diri dengan senjata gempur AK-47.

Wanita yang memelihara Pony juga menjadi marah. Wanita yang dikenali sebagai Desilets berkata Pony sudah seperti anaknya sendiri.. Namun ibu Jjenis apa yang sanggup melacurkan anaknya sendiri,?

Wednesday, 24 July 2013

TIPS SEGARKAN WAJAH SELEPAS MENANGIS

Assalamualaikum....



Pernah tak bila lepas menangis mata korang jadi bengkak,muka jadi sembap.
sampai malu nak tunjuk muka kat orang..
lepas tu mula la berkurung..orang ketuk pintu bilik pun tak nak keluar..
aku ada tips nak kongsikan dengan korang
apa perlu buat untuk segarkan wajah selepas menangis..

1. Tarik Nafas
Selepasmenangis, perasaan biasanya kacau bilau. Cari tempat yang tenang. Agar perasaan kembali tenang dan damai, tarik nafas panjang2, tahan lepas tu lepaskan. Ini juga boleh  membantu agar tangisan kita tidak berlarutan

2. Basuh muka
Basuh muka dengan air sejuk untuk menghilangkan sisa2 air mata di pipi dan mata.ini juga akan buat wajah kita lebih rasa selesa.. jika ada solekan  diwajah bersihkan sekali.kerana solekan yang tinggal sebenarnya sudah tidak sekemas diawal kita memakainya apabila kita menangis.

3. Hilangkan Mata Merah dan Bengkak
Selepas menangis, mata jadi bengkak dan merah.titiskan ubat mata. Jika tidak ada, basahkan segenggam tisu dengan  air sejuk, pejam mata dan tekap tisu basah tersebut perlahan2 di bahagian mata.

4. solekan
mula pakai solekan seperti biasa.jika anda seorang yang tidak bersolek dengan tebal cukup dengan hanya memakai bedak lipstik ,eyeliner dan maskara.(kalau yang ini pun tak pakai,pakai je la bedak..heheh)

5. kemas kan rambut atau tudung
jangan lupa beriakn kesegaran semula pada rambut atau gaya tudung anda.  Jangan lupa berikan senyuman supaya wajah kita kembali cantiK..:)
Dengan tips di atas, kita  tidak perlu menyembunyikan wajah dari orang lain selepas menangis..


sekian..

AIS BATU DI MCDONALDS DAN KFC LEBIH MENJIJIK KAN DARI AIR TANDAS

Assalamualaikum..



 Lagi-lagi masalah kebersihan menjadi salah satu faktor yang membuat orang enggan bahkan jijik untuk membeli makanan atau minuman di suatu tempat. Walau fast food besar dan mempunyai cawangan di banyak negara bukan bererti bebas dari masalah kebersihan. Buktinya adalah restoran makanan segeraf Mcdonald dan KFC di China. Ais batu untuk minuman di dua francais restoran makanan segera terkenal di seluruh dunia ini mengandungi bakteria jauh lebih banyak dari air tandas.

Sebuah kajian di China menunjukkan hasil yang mengejutkan. Mereka mendapati bahawa ais batu pada restoran makanan segera KFC dan McDonalds di China mengandungi bakteria 13 kali lebih banyak berbanding air tandas. Seorang wartawan membuat penyiasatan tentang hal ini.Wartawan dari China Central Television (CCTV) melakukan ujian pada ais yang ada di restoran makanan segera Beijing seperti KFC, McDonalds, dan Kungfu.

Hasilnya adalah, Ais batu pada restoran KFC mengandung 900 bakteria per milimeter. Bayangkan bila kita meminum satu gelas soda yang dicampur dengan beberapa ais batu, berapa banyak bakteria yang masuk ke dalam tubuh kita?sayangnya restoran makanan segera seperti KFC dan McD boleh lalai dalam hal kebersihan dan kualiti bahan makanan atau minuman seperti ini.

Rupanya penyebab utama adalah mesin ais yang kotor, proses steril yang buruk, atau kesalahan pekerja seperti tidak mencuci tangan, dan lain-lain. Rendahnya kesedaran untuk menjaga kualiti dan kebersihan membuat ais batu pada gerai-gerai ini tidak patut dijual kepada pelanggan. Menurut pakar keselamatan makanan Dong Qingli, jumlah bakteria sebenarnya tak terlalu membimbangkan. Yang lebih penting adalah mengetahui bakteria apa yang ada di dalamnya, dan bakteria mana yang boleh berbahaya.

Mcdonalds dan KFC mengaku dan meminta maaf serta berjanji meningkatkan kualiti kebersihan pada makanan dan minuman yang mereka sajikan. ..bagaimana dengan keyakinan pengguna?adakah masih mahu memberi peluang?

sekian

KANAK-KANAK 5 TAHUN HAMPIR JATUH DARI TINGKAT 24 SEBUAH APARTMENT

Assalamualaikum...

Berlaku kat China sorang kanak-kanak  berusia 5 tahun
tersangkut lehernya di jeriji tingkap
rumahnya di tingkar 24.



kanak-kanak tersebut mendakwa dia memanjat tingkap
hanya untuk melihat2 keluar .






Jiran yang mendengar tangisan kanak-kanak tersebut
segera menghubungi pihak bomba.




Pihak bomba terpaksa mengambil masa untuk memecahkan
pintu rumah kanak-kanak tersebut sebelum menyelamatkannya kerana
ibunya mengunci pintu dan meninggalkan dia sendirian di rumah


sekian

Tuesday, 23 July 2013

KURA-KURA HIDUP DIJADIKAN KEYCHAIN

Assalamualaikum...



Di China  kura-kura hidup dijadikan keychain sebenarnya sesuatu yang biasa dilihat.
kura-kura yang dijadikan keychain adalah dari jenis Brazilian 
yang disimpan di dalam bekas plastik  transparent,
lengkap dengan menu makanannya. 

bekas plastik tesebut memang direka khas untuk keselesaan kura-kura tersebut .
sehingga ianya  dapat hidup dan dibawa ke mana-mana.

Kura-kura tersebut boleh  tinggal di dalam 
bekas plastik tersebut selama hampir empat bulan. S
Selepas tempoh tersebut ianya harus dilepaskan untuk 
ditempat yang lebih luas supaya dia membiak 
sesuai dengan pembesaran nya.

##tak patut la buat gini..

KAMPUNG GIRL EPISOD 2

 Assalamualaikum..

terlewat nak update kampung girl episod 2 ni..
episod 2 kali ni lebih menarik sebab
banyak babak2 lucu antara Ainnur dan Ashraf

jom kita tonton...



sekian..

HAMIL 3 BULAN LEUNIEY NATASHA MAKIN KURUS

Assalamualaikum...

Sekarang ni aku agak-agak Leuniey isteri khairul Fahmi ni
dah hamil dalam 3 bulan kan??
tapi tadi tengok kat insta badan dia
macam kurus sikit la..

katanya alahan sebab hamil
Dia tak de selera nak makan apa pun..
kesian..kan??


Tapi dalam keadaan macam tu pun
masih ligat lagi tu berniaga..
kalau sebelum ni dia sibuk menjual produk kecantikan,
sekarang sibuk jual kuih raya pulak..


kuih popia nestum ni memang dapat sambutan hangat
dikalangan pelanggan-pelangan Leuniey.
Murah rezeki Leuniey kan??

ada yang nak tempah kuih popia nestum ni 
boleh la hubungi dia..
untuk sekitar kelantan sahaja..(0166266894)
aih..tukang promosi pulak aku..heheh

Sekian