Skip to main content

Posts

Showing posts from July, 2013

BARU,KERAS,BERSIH,WANGI

Assalamualaikum...

Selamat tengahari semua..
Lagi  seminggu je nak raya kan?
Sekejap je kan..
Duit raya dah siap bubuh dalam sampul ke?




Cerita pasal duit raya..
Biasa nya setiap tahun memang berebut2
orang tukar duit kat bank..
Nak duit baru..

Memang la tak pe bagi duit lama..
Yang penting niat kita
nak bersedekah tu kan??

Duit baru ke,
Duit comot ke dua2 bernilai..
Kalau pergi kedai tak de pulak tauke
kedai tu kata.

"bayar guna duit baru saja ye.."

Tak de macam tu kan??
Tapi kan...
Setahun sekali..
Apa salahnya kita bersusah2 tukar duit baru..
Untuk gembirakan hati anak2..

Sekurang2 nya bila dia buka sampul
seronok tengok duit keras,cantik lagi..
Ada budak2 bila dapat duit buruk
dia merungut

"ala..duit buruk"

Itu benda biasa la..kan??
Yang luar biasanya bila mak pak yang
merungut,marah2 sebab tak dapat
Tukar duit baru kat bank.

Hehe..

*tak sabar nak dapat sampul raya
dari Anies..aku menang GA dapat sampul comel tu tau..:P

Sekian..

INI LUAHAN HATI UNTUK SUAMI SAYA..

Assalamualaikum...



Coretan hati untuk abang...
Maaf kalau abang tak suka dengan apa yang
kita nak luahkan ni..

Dah berulang kali kita minta kepastian dari abang,
tak pernah sekali pun abang pedulikan..
Setiap apa yang keluar dari mulut abang
Hanya membuat kita rasa makin keliru dan tak pasti..

Kenapa sukar untuk abang berterus terang..
Kenapa sukar untuk menyatakan yang sebenar..
Apa susah sangt kah untuk abang
Memberikan jawapan yang pasti.
Jawapan yang tidak sesekali  akan
Timbul rasa sangsi.

Kita masih percaya pada abang..
Sama seperti dulu...
Kerana itu kita harap abang dapat
berterus terang tentang segalanya..

Kita lahirkan zuriat untuk abang..
Dengan nyawa kita cagarkan..
Apa tak cukup lagikah untuk
Kita berhak mendapatkan kepastian dari mulut abang..

Untuk kesekian kali nya..
Kita masih mengharapkan jawapan
Sebenar dari abang..
Berterus terang lah abang...
Kita dah kurus sikit ke belum???


Sekian...

HINA ISLAM:TIMBALAN PERDANA MENTERI MINTA SKMM AMBIL TINDAKAN

PUTRAJAYA: "Ini gejala buruk yang sedang melanda masyarakat kita di Malaysia....kita harap ia (usaha menggugat kesucian agama) tidak sampai ke tahap mencetuskan situasi genting seperti yang berlaku di beberapa negara Islam lain di dunia," kata Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin. Beliau berkata demikian bagi merujuk kepada rakaman video terbaru yang tersebar di laman sosial dengan memaparkan seorang individu dikenali Chetz yang membawa tiga anjing bersiar-siar berhampiran perkarangan masjid dengan suara latar takbir raya.  Muhyiddin berkata, walaupun negara aman, namun perkembangan mutakhir itu menunjukkan tiada persefahaman dan pengertian mendalam terhadap keharmonian agama dan kaum di negara ini. 

Menurutnya, perkara itu dilihat mengganggu dan menggugat ketenteraman jiwa masyarakat Islam di negara ini.
"Adakah ini manifestasi dilakukan sesetengah pihak selepas melihat kita lemah sekali gus mudah diperkotak-katikkan atau mungkin kita tidak tegas dan beran…

IBU INI MELAHIRKAN BAYI 6KG TANPA PEMBEDAHAN

Biasanya seorang ibu akan melahirkan anak dengan bersalin normal bila anak nya itu memiliki berat yang normal.tapi berbeza dengan seorang ibu dari jerman ini yang melahirkan anak nya secara normal dengan barat bayinya   6.1 kilogram dan panjang 57.5 cm , tanpa bantuan apa2 pembedahan. Wanita yang berasal dari Jerman ini  ingin merasakan bagaimana seorang ibu melahirkan anak.




Ibu Bayi perempuan ini dikatakan  mengidap penyakit diabetes. Oleh kerana itu, bayi tersebut yang diberi nama Jasleen  memiliki berat lebih dari 5 kilogram. Ibu Jasleen menolak untuk pembedahan kerana dia telah bertekad untuk melahirkan secara normal. 

Akhirnya pada hari Jumaat (26/7) bayi dengan berat dua kali ganda bayi normal itu lahir. Hospital tempat Jasleen dilahirkan iatu University Hospital di Leipzig juga menyatakan  bahawa Jasleen dan ibunya sihat, tidak mengalami masalah kesihatan selain diabetessi  ibu yang perlu sentiasa dipantau .

##tak rabak ke??adoi..ngeri nya...

sekian..

IZZUE ISLAM GEMUK SELEPAS KHAWIN

Assalamualaikum...
Terkejut tengok Izue Islam sekarang ni.. nampak berisi sangt lepas khawin.. tanda bahagia tu.. ekekekee..
jom kita tengok gambar2 dia..






sekian...

TETIBA NAK TULIS PASAL AGAMA...

Assalamualaikum..
Nak tulis sikit ja nih..
Bila orang yang selalu update status kat FB pasal artis tiba2 nak update hal agama, rasa nak tergelak pulak..
sebab apa yang dia update tu tak betoi.. ikut suka hati dia ja...
nak tulis pasal artis tak payah berguru.. tapi kalau tentang agama ni kena la berguru cik abang oi... .. heheh...

** sekian..

MERIAHNYA SEMALAM DI PARIT BUNTAR

Assalamualaikum...

mengantuk nya  hari ni..kan??
lagi2 hari isnin..lagi la mengantuk..
aku dok pikir nak tido je nih..

Semalam aku pi Parit Buntar..
bukan kat pasar kemboja tu tapi kat sebelah stesyen bas.
tengok baju raya,..
sebelum ni dah siap semua dah baju2 raya..
Cuma baju melayu Mikhail je yang tak de..
semalam pergi tengok2 banyak baju melayu budak2..
cantik2 pulak tu..
dapat la akhirnya Mikhail berbaju melayu nanti..

Meriah betul kat Parit Buntar semalam..
memang ramai la orang..
ada peniaga kat situ kata nanti seminggu nak dekat raya
lagi ramai berniaga..
baju2 pun makin turun harga nya..
tambah2 bulan puasa ni kedai2 kain dan tudung
buka sampai jam 11,12 malam tau..

Kalau kat pulau pinang ni
biasanya kitaorang boleh je tengok kat Perda nun..
tapi saja je ke Parit Buntar semalam
sama je jarak nya..
rasanya Perda lagi jauh kot kalau dari umah aku ni..

tahun depan boleh datang cari baju Raya kat parit Buntar pulak.
kat Parit Buntar ni peniaga2nya dari kemboja..
kalau pandai taw…

POLIS BURU PELAJAR BALING MERCUN

KUALA TERENGGANU - Polis kini memburu dua pelajar tingkatan lima di Besut kerana disyaki membaling mercun kepada dua kanak-kanak di kampung Gong Manok, Besut Rabu lepas.

Kejadian pada pukul 9.20 malam itu menyebabkan dua beradik berusia tiga dan tujuh tahun itu cedera di bahagian mata, paha dan kaki kanan.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Terengganu ACP K.Manohanaran berkata dua pelajar yang menaiki motosikal membaling mercun itu ketika dua beradik berkenaan bersama dua lagi abang mereka bermain basikal di halaman rumah mereka.



"Pembonceng motosikal terbabit menyalakan mercun bola dan membalingnya ke arah empat beradik itu...mercun itu jatuh berhampiran kedua kanak-kanak itu.

"Kami sudah mengenal pasti kedua-dua suspek yang berusia 17 tahun itu dan mereka dipercayai tinggal sekampung dengan mangsa. Gerakan memburu sedang giat dijalankan," katanya kepada pemberita di sini.

Manoharan berkata kanak-kanak lelaki yang berusia tiga tahun cedera parah di bahagian mata kanan dan paha …

MASA MENGANDUNG DULU...

Assalamualaikum...




sebenarnya dah 2 hari tak bagi tumpuan pada blog..
tak sihat..tapi malas nak citer pasal tak sihat ni..
hilang je,tak sihat,nanti boring je orang baca asyik citer tak sihat je..
hahahah...

citer pasal ngandung la..
bukan aku ngandung..orang lain...
bila tengok orang lain ngandung pernah tak korang rasa
rindunya nak mengandung lagi..
teringat2 masa mengandung dulu,
wakltu pertama kali rasa gerakan dan denyut jantung dia.

Waktu tu jugak kita dilayan macam puteri ..
walaupun masa tu muka tak la cantik macam puteri
tapi bila suami dan orang sekeliling layan kita dengan
baik terasa la macam puteri..kan??

walaupun waktu tu kita selalau rasa stress tapi
pengalaman yang kita lalui tu sangt lah berharga..

macam aku,aku paling suka masa mengandungkan
Maisara dulu..
Dia suka bergerak bila dalam kereta..
lepas tu masa tu kan anak pertama,
jadi banyak rehat je.suami gi kerja aku tidur .heheh..

kalau masa mengandung Mikhail pulak yang best waktu
pergi pasar malam..
entah kenapa k…

GOOGLE ANALYTIC BERBANDING NUFFNANG

Assalamualaikum...
Ada yang tanya aku cemana aku tengok UV. Aku suka tengok Uv blog aku melalui  Google analytic.. tengok kat nuffnang pun boleh tapi tak tepat dan tak lengkap.



Aku sendiri tak ingat cemnaa aku daftar google analytic nih.. tapi dulu daftar saja,tapi tak pandai nak baca.. hahahah..
kalau kat nuffnang tu aku cuma check duit je.. kena la buka juga nuffnang tu...kan??
pada yang bertanya pasal google analytic ni korang boleh tengok cara daftar kat sini..
lepas tu kalau nak tau cemana nak tengok dia boleh la google...aku dulu pun belajar baca google  analytic ni kebanyakan nya blog dari seberang.. kena goole la.. ye..
sekian..

KAT TV PUN DAH BANYAK RANCANGAN ALA2 RATU CANTIK

Assalamualaikum...



Kalau sebut ratu cantik orang tau dah orang islam tak boleh masuk pertandingan ratu cantik.. benda ni dari kita sekolah dulu kita dah tau.. Last kita ada ratu cantik melayu masa zaman Erra fazira... dia la Ratu cantik Melayu terakhir..hehhehe..

Sekarang ni ada lagi melayu nak masuk ratu cantik.. jenis tak paham bahasa.. dah orang kata tak boleh ,dia tanya pulak kenapa.. satgi bila orang buka bab2 aurat, mula dia kata kita ni tak terbuka minda nya..
apa nak terkejut kalau depa kata nak masuk jugak ratu cantik nih.. sedangkan ada banyak lagi rancangan tv  yang ala2 ratu cantik. contohnya GADIS M2,,pernah tengok rancangan nih??



gadis2 yang bujang2 nih dipilih berdasarkan paras rupa dan penampilan.. tetiap minggu diberi tugasan.. kena beraksi depan kamera sebagus mungkin.. Buat gaya seksi dan menarik,mesti menang.. jangan la berangan nak pakai baju ikut kehendak sendiri. juri2 yang tengok depa dok meliuk lintuk tu pulak lelaki..



lepas tu sekarang ni ada pulak
yang baru …

SUAMI CEMBURU TIKAM ISTERI

Kota Kinabalu: Berang selepas mengesyaki isteri mudanya mempunyai hubungan sulit dengan lelaki lain, seorang lelaki nekad menikam mangsa dengan pisau dalam kejadian di sebuah rumah di Jalan Donald Kampung Likas, awal pagi semalam. Mayat Juselina Rizal, 21, ditemui telentang di dalam bilik dalam keadaan lengkap berpakaian dengan kesan tikaman di belakang badan oleh jirannya kira-kira jam 9 pagi sebelum bertindak menghubungi polis. Difahamkan, pasangan berkenaan dikatakan sering bertengkar berikutan suami mangsa yang bekerja sebagai pengawal keselamatan terlalu cemburu.

Menurut saksi yang juga jiran mangsa, Aminah Ali, 53, berkata pasangan berkenaan dikatakan bertengkar ketika umat Islam lain sedang bersiap untuk bersahur. “Saya baru terjaga daripada tidur dan ketika mahu mengejutkan dua anak untuk bersahur, saya terdengar pasangan itu bertengkar selain suara mangsa menjerit meminta tolong. Sumber:HM

ASHRAF:SEKARANG DAYANA DAN SAKINAH KELUAR BERSAMA-SAMA

"SAYA tahu dia (Dayana) terluka," demikian reaksi pelakon, Ashraf Muslim ketika diminta mengulas tentang kontroversi yang melibatkan dirinya dengan isteri pertamanya, Noor Dayana Lokman.

“Semoga segala penjelasan saya ini... Saya minta semua dapat membantu saya dan mungkin ada salah silap, saya minta maaf.

“Saya harapkan apa yang saya beritahu ini tidak mengaibkan orang lain,” ujar Ashraf ketika mengadakan sidang media khas di ibu kota, hari ini.

Ashraf mengadakan sidang media berkenaan bagi menjelaskan kedudukan sebenar berhubung perkahwinan keduanya dengan Wan Sakinah Ahmad Shaburi.

Berikut adalah sesi soal jawab Ashraf bersama pihak media.

MEDIA : Kenapa baru sekarang Ashraf mahu menjelaskan kepada media?

ASHRAF:
Saya lihat, apabila saya terlalu berdiam diri, terlalu banyak spekulasi dan cerita-cerita tak baik saya dengar.

Banyak perkara yang boleh menjatuhkan, memalukan, menghina saya, menghina isteri-isteri saya, menghina keluarga saya boleh berlaku.

Ini menyebabkan saya agak te…

GEMPAR!!ORANGUTAN YANG DIJADIKAN PELACUR

Sukar dipercayai namun itu lah yang terjadi. Di Kalimantan, seekor Orangutan betina dijadikan pelacur di rumah pelacuran.


Pony, Orangutan berkelamin betina ini menjadi objek pemuas hasrat seksual  di Kerengpangi. Yang menghairankan lagi , yang berhubungan seksual dengan Pony adalah manusia. Lelaki-lelaki yang mencari kenikmatan rupanya bukan hanya  memilih manusia, tapi juga binatang.

Pony diajar beraksi seperti manusia, malah bulunya dicukur dan tubuhnya diikat di katil. menyebabkan  kulit Pony menjadi merah dan tubuhnya tidak berdaya.



Aktivis haiwan cuba menyelamatkan Pony. ianya memerlukan tempoh masa yang panjang untuk menyelamatkan Pony.lebih menghairankan  Polis hutan dan pihak berkuasa tempatan tidak menyerahkan Pony begitu saja pada Organisasi Penyelamat Orangutan Borneo. Mereka menghalang dengan senjata, pisau,malah melengkapi diri dengan senjata gempur AK-47.

Wanita yang memelihara Pony juga menjadi marah. Wanita yang dikenali sebagai Desilets berkata Pony sudah seperti anak…

TIPS SEGARKAN WAJAH SELEPAS MENANGIS

Assalamualaikum....



Pernah tak bila lepas menangis mata korang jadi bengkak,muka jadi sembap.
sampai malu nak tunjuk muka kat orang..
lepas tu mula la berkurung..orang ketuk pintu bilik pun tak nak keluar..
aku ada tips nak kongsikan dengan korang
apa perlu buat untuk segarkan wajah selepas menangis..
1. Tarik Nafas Selepasmenangis, perasaan biasanya kacau bilau. Cari tempat yang tenang. Agar perasaan kembali tenang dan damai, tarik nafas panjang2, tahan lepas tu lepaskan. Ini juga boleh  membantu agar tangisan kita tidak berlarutan

2. Basuh muka Basuh muka dengan air sejuk untuk menghilangkan sisa2 air mata di pipi dan mata.ini juga akan buat wajah kita lebih rasa selesa.. jika ada solekan  diwajah bersihkan sekali.kerana solekan yang tinggal sebenarnya sudah tidak sekemas diawal kita memakainya apabila kita menangis.

3. Hilangkan Mata Merah dan Bengkak Selepas menangis, mata jadi bengkak dan merah.titiskan ubat mata. Jika tidak ada, basahkan segenggam tisu dengan  air sejuk, pejam mat…

AIS BATU DI MCDONALDS DAN KFC LEBIH MENJIJIK KAN DARI AIR TANDAS

Assalamualaikum..


 Lagi-lagi masalah kebersihan menjadi salah satu faktor yang membuat orang enggan bahkan jijik untuk membeli makanan atau minuman di suatu tempat. Walau fast food besar dan mempunyai cawangan di banyak negara bukan bererti bebas dari masalah kebersihan. Buktinya adalah restoran makanan segeraf Mcdonald dan KFC di China. Ais batu untuk minuman di dua francais restoran makanan segera terkenal di seluruh dunia ini mengandungi bakteria jauh lebih banyak dari air tandas.

Sebuah kajian di China menunjukkan hasil yang mengejutkan. Mereka mendapati bahawa ais batu pada restoran makanan segera KFC dan McDonalds di China mengandungi bakteria 13 kali lebih banyak berbanding air tandas. Seorang wartawan membuat penyiasatan tentang hal ini.Wartawan dari China Central Television (CCTV) melakukan ujian pada ais yang ada di restoran makanan segera Beijing seperti KFC, McDonalds, dan Kungfu.

Hasilnya adalah, Ais batu pada restoran KFC mengandung 900 bakteria per milimeter. Bayangkan…

KANAK-KANAK 5 TAHUN HAMPIR JATUH DARI TINGKAT 24 SEBUAH APARTMENT

Assalamualaikum...

Berlaku kat China sorang kanak-kanak  berusia 5 tahun
tersangkut lehernya di jeriji tingkap
rumahnya di tingkar 24.



kanak-kanak tersebut mendakwa dia memanjat tingkap
hanya untuk melihat2 keluar .






Jiran yang mendengar tangisan kanak-kanak tersebut
segera menghubungi pihak bomba.




Pihak bomba terpaksa mengambil masa untuk memecahkan
pintu rumah kanak-kanak tersebut sebelum menyelamatkannya kerana
ibunya mengunci pintu dan meninggalkan dia sendirian di rumah


sekian

KURA-KURA HIDUP DIJADIKAN KEYCHAIN

Assalamualaikum...


Di China  kura-kura hidup dijadikan keychain sebenarnya sesuatu yang biasa dilihat. kura-kura yang dijadikan keychain adalah dari jenis Brazilian  yang disimpan di dalam bekas plastik transparent, lengkap dengan menu makanannya. 
bekas plastik tesebut memang direka khas untuk keselesaan kura-kura tersebut . sehingga ianya  dapat hidup dan dibawa ke mana-mana.
Kura-kura tersebut boleh  tinggal di dalam  bekas plastik tersebut selama hampir empat bulan. S Selepas tempoh tersebut ianya harus dilepaskan untuk  ditempat yang lebih luas supaya dia membiak  sesuai dengan pembesaran nya.
##tak patut la buat gini..

HAMIL 3 BULAN LEUNIEY NATASHA MAKIN KURUS

Assalamualaikum...
Sekarang ni aku agak-agak Leuniey isteri khairul Fahmi ni dah hamil dalam 3 bulan kan?? tapi tadi tengok kat insta badan dia macam kurus sikit la..
katanya alahan sebab hamil Dia tak de selera nak makan apa pun.. kesian..kan??

Tapi dalam keadaan macam tu pun masih ligat lagi tu berniaga.. kalau sebelum ni dia sibuk menjual produk kecantikan, sekarang sibuk jual kuih raya pulak..

kuih popia nestum ni memang dapat sambutan hangat dikalangan pelanggan-pelangan Leuniey. Murah rezeki Leuniey kan??
ada yang nak tempah kuih popia nestum ni  boleh la hubungi dia.. untuk sekitar kelantan sahaja..(0166266894) aih..tukang promosi pulak aku..heheh
Sekian