Skip to main content

WANITA MATI DILANGGAR TROLI PASARAYA

Assalamualaikum...

pagi ni tengok satu video
Ada perempuan yang mati sebab 
di langgar troli barang dekat sebuah pasaraya
tambah pulak troli tu diisi dengan 15 kotak minuman..
berat kan..
kesian perempuan tu..




Troli tu dibawa oleh dua lelaki..
tapi troli tu bukan milik pasaraya tu..
tu troli depa sendiri..
kecederaan nya parah..sampai je hospital dah meninggal..

Biasanya kalau pi pasaraya nak beli barang dapur aku yang tolak troli.
sebab suami kena dukung anak..
tapi nak turun kat escalator tu memang seram la jugak..
takut terlepas habis la orang depan2 tu ..
tapi sebenarnya tak payah takut pun sebab
roda troli tu sebenarnya dah disesuaikan dengan 
lantai escalator tu..kan??

Tapi dalam kes pompuan mati ni
troli yang langgar dia tu troli dari luar.
ha..tu la..pandai2 je nak pakai troli sendiril..
tonton video tu kat sini..

 Aku tak berapa suka kalau pasaraya tu dia punya 
tempat barang2 basah macam barang2 dapur tu dok kat tingkat atas..
sebab risau nak tolak troli tu la.

Tapi sekarang tesco kat umah aku ni
tak de tingkat atas..senang la dah,.
lega la..dulu tak.jenuh nak ngusung troli....
huhu..

sekian...

.



Comments

  1. bahaya kan
    sebab tue guna kemudahan yang disediakan

    ReplyDelete
  2. Saya selalu takut2 kalau bwk troli atau ada troli blkg saya masa kat escalator tu...terbayang melanggar/dilanggar. Mmg roda tu dah grip, tapi kot2 ada yg tak kena...imaginasi berlebihan. :D

    ReplyDelete
  3. bahaya nih. saya tak suka tolak troli, bersimpang siur perginya. tension je.

    ReplyDelete
  4. kesiannya.... takut pulak nak tolak troli lepas ni...

    ReplyDelete
  5. kadang-kadang tu roda troli tu rosak.. pernah sekali aiza membeli barangan di tesco, tolak nak balik menuruni escalator tu.. nasib baik aiza pegang sebab dia melungsur ke hadapan sikit masa melalui escalator tu..jadi moralnya, kena test dulu.. nanti tak pasal2 orang di hadapan cedera..

    ReplyDelete
  6. kesian dia... hrp2 pasni pihak bertanggungjawab lbh peka..

    ReplyDelete
  7. sy pun fobia dgn troli..sbb mmg ade kisah di sebalik troli kt care4 subang jaya...dlm 5thun lpas...huhu..smpi skang fobia lg..

    ReplyDelete
  8. Ada tgk ni semalam kat berita. Dasat gak kelajuan troli tu. Pompuan tu pun terpelanting teruk. Huhu.. Seram tul.

    ReplyDelete
  9. Salam kenal tuan rumah..
    Saya pun terkejut bila tgk berita ttg kejadian tu,sedey kan..x pasal2 kena..naya ja..ingatan utk kita semua,bahaya ada dimana2..kena berhati2 selalu..

    Jalan2 singah & follow tuan rumah..
    Sudi2lah singgah saya jgk yer..tq

    ReplyDelete
  10. kesian pompuan tu sebenarnya, mati gitu je...hmm

    ReplyDelete
  11. Assalamualaikum...

    takut ye...sya tak suka beli brg bnyk2... cuma yg perlu aje...

    ReplyDelete
  12. gatal2 orang tu pergi bawa troli sendiri kenapa...kan da jadi kes macam ni...huhu

    ReplyDelete
  13. x pasal2 org tu meninggal..ish3, dhsyat sungguh..

    ReplyDelete
  14. deno ada tengok bertia pasal ni... alahai kesian sungguh

    ReplyDelete
  15. malang tak berbau.......kasihan wanita tu....

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …