Skip to main content

WANITA INI MENCUCI BOM DI DAPUR RUMAHNYA

Assalamualaikum...



Sebuah bom aktif hampir meletup di sebuah rumah. Bom yang  berasal dari sisa-sisa perang dunia ke 2 itu ditemui secara tidak sengaja oleh seorang wanita ketika dia sedang berkebun di rumahnya.


Carole Longhorn, wanita yang berasal dari Norfolk, mendapati terdapat sebuah benda yang terkena  penyodok ketika dia sedang berkebun di rumahnya. Benda itu ialah bom yang tertimbus dalam tanah selama bertahun-tahun.

Carole tidak menyedari bahawa bom itu masih dalam keadaan aktif. Malah dia sempat mencuci bom tersebut di dapur, lalu meletakkannya di dalam rumah untuk menunjukannya kepada sang suami.

Clive, suami Carole, begitu terkejut ketika dia melihat bahan letupan berada di dalam rumahnya. "Saya mendengar suara kerincing dan melihat isteri saya sedang mencuci bahan letupan itu di dapur, selepas itu ia meletakannya di meja kopi," kata Clive



Risau bom itu akan meletup, Clive pun melaporkannya kepada polis. Lalu mereka diarahkan  untuk  meninggalkan rumah demi keselamatan.

Bahan letupan itu terus dibawa ke sebuah tempat  dan meletup dengan selamat .

sekian...

Comments

  1. Hahah.. Hati kering betul perempuan tu.. Berani mati punya..

    ReplyDelete
  2. haha..siap cuci lagi.tak bleh blah. bayangkan kalau maisara yang jumpa. erk..

    ReplyDelete
  3. mcm2 perangi...skli dia meletup abis..haha

    ReplyDelete
  4. pergh!!! nasib baik tak meletup dlm rumah.....konon2 nak buat brg hiasan antik ler tu....

    ReplyDelete

Post a comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …

RESEPI BIHUN SUP DAGING SEDAP DAN MUDAH

Assalamualaikum...



Suka watermark yang mana??Yang gambar atas  atau gambar kat bawah nun ??saya buat watermark ni guna app kat enpon je ..hehe..jadi lah.kan.Dari tak de..Ok..lupa kan pasal watermark tu..Hari ni makcik buat bihun sup..Punya la sibuk hari ni letih tak tau nak cakap la..sekali bihun sup dah siap makan sikit punya berselera..Bihun sup ni yang sedap sangat atau makcik yang lapar..tak tahu la..hehehh..

Dah selalu buat bihun sup tapi tak pernah terlintas nak share resepi kat blog..hari ni makcik turunkan ilmu buat bihun sup pulak..Saya guna daging 1/2 kilo sahaja.lepas tu hiris nipis2 sebab yang nak makan ni budak2.Masak pun cepat lembut..senang budak2 nak kunyah.kalau buat jual tu biasa nampak dia potong  tebal2 dalam 1 inci...ada yang potong kecik2.Ikut suka ampa nak potong macam mana yang penting kuah kena sedap.

Untuk sambal pulak saya buat sambal kicap.saya memang tak reti makan bihun sup dengan sambal merah tu..rasa tak selesa bila makan serbuk cili yang di tambah air…