Skip to main content

WANITA DENGAN PENDENGARAN SUPERSONIK




Seorang ibu yang boleh digelar  'supersonik' mendakwa dia boleh mendengar bunyi-bunyi dalam tubuh badan nya termasuk  apabila bola matanya bergerak.
Julie Redfern terpaksa mendengar bunyi  desis-desis dari cairan tubuh nya bergerak di dalam badannya setiap hari.
Dia juga boleh mendengar bunyi getaran otaknya, matanya berdecit malah dia boleh mendengar bunyi denyutan jantung nya.

Penyambut tetamu yang berusia 47-tahun ini mengalami keadaan yang jarang berlaku.keadaan telinga dalaman yang memboleh dia mendengar bunyi dalaman yang sangat kuat.
 "Ia amat mengecewakan dapat mendengar segala-galanya dalam tubuh sendiri" jelas Julie

Julie mengesan tanda-tanda awal keadaan dirinya semasa bermain Tetris di rumah ketika ulang tahun ke-40  pada tahun 2006.
Julie berkata, dia mendengar bunyi berdecit pelik sebelum menyedari ia adalah matanya.

Tidak lama kemudian, dia mula untuk mengelakkan makanan rangup seperti epal dan kerepek kerana makanan tersebut membuatkan dia seperti mendengar bunyi guruh didalam kepalanya apabila dikunyah.
"Ia adalah satu keadaan yang sangat dahsyat, saya benar-benar boleh mendengar mereka bergerak,- ia sangat pelik."

Doktor  mengesahkan  beliau mengalami Superior Sindrom Dehiscence Canal (SCD) - satu keadaan yang disebabkan oleh lubang-lubang kecil dalam telinga dalaman yang membolehkan cecair bocor ke dalam otak.

sumber:thesun

Comments

  1. Takut pulak saya baca.. Huhu..

    ReplyDelete
  2. Itu dipanggil kelebihan dirinya berbanding org lain...haaa hanya dia seorang sahaja bleh rasa bunyi dlm diri sendiri...sgt mengkagumkan...tp serius eh bleh bocor kt dlm otak if x rawat awal

    ReplyDelete
  3. Adoi...ade je nama penyakit ni kan? Ade je skg ni...haih!

    ReplyDelete
  4. menakutkan plak cmtu jadinya

    ReplyDelete
  5. kuasa Allah kan... rasa takut pun ada.

    ReplyDelete
  6. diana sama dgn izan. izan pun tak suka nak tempah2 baju ni. beli aje yg dah siap sbb malas nak ulangalik ke tailor. macam2 risiko bakal timbul kan. mujurlah senang nak cari saiz baju pun. harap2 daku tak gemuks sblm raya ni... hukhuk...

    ReplyDelete
  7. nasib dh umo 40taun baru denar..klu tk mmg sengsara hidup..rugi plak tu tak bley mkn kerepek.haha

    ReplyDelete
  8. first time dgr ada org boleh dgr mcm ni

    ReplyDelete
  9. kalau kena urut..mau keletung kelengtang dia dengar bunyi kena kepak....

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

RESEPI BIHUN SUP DAGING SEDAP DAN MUDAH

Assalamualaikum...



Suka watermark yang mana??Yang gambar atas  atau gambar kat bawah nun ??saya buat watermark ni guna app kat enpon je ..hehe..jadi lah.kan.Dari tak de..Ok..lupa kan pasal watermark tu..Hari ni makcik buat bihun sup..Punya la sibuk hari ni letih tak tau nak cakap la..sekali bihun sup dah siap makan sikit punya berselera..Bihun sup ni yang sedap sangat atau makcik yang lapar..tak tahu la..hehehh..

Dah selalu buat bihun sup tapi tak pernah terlintas nak share resepi kat blog..hari ni makcik turunkan ilmu buat bihun sup pulak..Saya guna daging 1/2 kilo sahaja.lepas tu hiris nipis2 sebab yang nak makan ni budak2.Masak pun cepat lembut..senang budak2 nak kunyah.kalau buat jual tu biasa nampak dia potong  tebal2 dalam 1 inci...ada yang potong kecik2.Ikut suka ampa nak potong macam mana yang penting kuah kena sedap.

Untuk sambal pulak saya buat sambal kicap.saya memang tak reti makan bihun sup dengan sambal merah tu..rasa tak selesa bila makan serbuk cili yang di tambah air…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …