WAJAH GADIS INI BERBULU LEBAT KESAN UBAT ANEMIA

Seorang gadis di China mengalami kesan sampingan yang menyeramkan dari ubat anemia yang diambilnya.ubat tersebut menyebabkan wajahnya berubah ditumbuhi bulu-bulu sehingga nampak menyeramkan.



Itulah yang terjadi pada Nana yang berasal dari Jinhua, Provinsi Zhenjiang.Bulu-bulu diwajahnya tumbuh dan menjadikan dia seperti wajah lelaki yang berjambang.



Penderitaan ini dialami Nana sejak didiagnosis aplastic anaemia pada tahun 2010. Penyakit yang dideritanya itu membuatkan  sumsum tulang belakangnya gagal memproduksi sel darah dalam jumlah yang cukup. Doktor lantas memberinya ubat dengan dos sangat kuat. 2 tahun kemudian membuat penyakitnya sembuh dan keadaan  darahnya kembali normal. Namun di luar dugaan, kesan samping terapi tersebut membuat Nana mengalamai masalah yang disebut Hirsutism.




Akibatnya dia merasa malu dan tidak mahu keluar rumah serta lebih senang menyendiri..

##kesian nya..kan??

sekian..
WAJAH GADIS INI BERBULU LEBAT KESAN UBAT ANEMIA WAJAH GADIS INI BERBULU LEBAT KESAN UBAT ANEMIA Reviewed by Diana Rashid on June 15, 2013 Rating: 5

9 comments:

  1. >< sian dia~
    saya pun, banyak bulu jugak~ tapi, kat kaki la~ xD

    ReplyDelete
  2. Macam jantan laaa....err..macam lelaki betul....

    ReplyDelete
  3. agaknya dia 'alergik' kot dengan ubat..huhu..saya makan tak ada apa2 .alhamdulillah..

    ReplyDelete
  4. Sebagai salah seorang yg terlibat dalam bidang ubat ni, kadang2 risau jugak kalau tersalah bagi ubat kt patient, lebih2 lg kalau melibatkan nyawa org lain..

    ReplyDelete
  5. kesian dia. harap dia tabah.

    itula org ckp ubaat-ubatan ni lain org lain effect.

    sama jugak cm ubat nak cantik la nk kurus la..bla bla bla

    *sempat pulak membebel*

    ReplyDelete
  6. Sian pulak dgn kisah Nana ni... Tulah effect ubat-ubatan. Kekadang -ve.

    ReplyDelete
  7. simpati, sampai macam tu sekali efeknya kan

    ReplyDelete
  8. dugaan buatnya....kasihan kan.....

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)

Powered by Blogger.