Skip to main content

SUAMI: nak apa-apa tak?

Assalamualaikum...



aku tengah selsema ni..
selalu bila aku tak sihat mesti suami akan cakap gini..

"kesian..tak sihat pulak..nak apa2 tak?"

hahah..rasa kelakar sebab
macam la boleh sihat bila tengah2 sakit ni kita
bagitau nak beg tangan baru atau rantai tangan baru..

tadi pun dia tanya jugak..

"nak apa2 tak?"heheh..

sebenarnya dia berharap bila
dia bagi sesuatu yang kita betul2 suka
kita akan lupakan sekejap tentang kesakitan
yang kita alami...

Dia rasa itu je yang mampu dia buat..hahhah..

sebenarnya tak belikan apa2 pun tak pe..
dia tolong kemas umah,sidai baju pun dah
meringankan beban kita ni..kan..

tadi suami tanya..

"nak apa2 tak?"

ada pulak yang tukang jawab...

"tolong telepon pizza.."

dia memang suka ambik kesempatan.

sekian..

Comments

  1. haha..mesti maisara....akk..akk dok mane arr..area kl ke x..teringin pulak nk tgk depan2 si maisara yg bijak tu...

    klu sy demam pun husbnd tny mcm tu jugk..bese klu tny tu, samada suh kite kirim mknn,ubt,air badak je la...takde la suh mtk hbeg..haha...klu mcm tu tiap2 bln sy nk demam...

    ReplyDelete
  2. Wah untung kalau macam tu. Kalau saya, terus mintak patung Rillakuma besar bapak satu, beg Gucci paling latest satu, Cheezy Wedges besar punya satu. Hahaha..

    ReplyDelete
  3. hahahahah!

    maisara, jom kite high 5!

    ReplyDelete
  4. SWEET..BERTUAH DPT HUBBY YG MEMAHAMI..^_^

    ReplyDelete
  5. Assalamualaikum Diana

    moga cepat sembuh

    hubby yg mithali tu...Alhamdulillah

    ReplyDelete
  6. hehe..pndai si kecil mencelah tu..

    tp ye la.. kt xnak apa2 pon..ckp kalo dia faham keadaan kt waktu tu & bantu ringankan kerja rmh..

    ReplyDelete
  7. hehehe..selera siapakah?? bukan ambik kesempatan..tumpang tuah maknya..

    ReplyDelete
  8. maisara la tu kan?hihi... maisara ni kelakar betul! ^_^

    ReplyDelete

Post a comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …

RESEPI BIHUN SUP DAGING SEDAP DAN MUDAH

Assalamualaikum...



Suka watermark yang mana??Yang gambar atas  atau gambar kat bawah nun ??saya buat watermark ni guna app kat enpon je ..hehe..jadi lah.kan.Dari tak de..Ok..lupa kan pasal watermark tu..Hari ni makcik buat bihun sup..Punya la sibuk hari ni letih tak tau nak cakap la..sekali bihun sup dah siap makan sikit punya berselera..Bihun sup ni yang sedap sangat atau makcik yang lapar..tak tahu la..hehehh..

Dah selalu buat bihun sup tapi tak pernah terlintas nak share resepi kat blog..hari ni makcik turunkan ilmu buat bihun sup pulak..Saya guna daging 1/2 kilo sahaja.lepas tu hiris nipis2 sebab yang nak makan ni budak2.Masak pun cepat lembut..senang budak2 nak kunyah.kalau buat jual tu biasa nampak dia potong  tebal2 dalam 1 inci...ada yang potong kecik2.Ikut suka ampa nak potong macam mana yang penting kuah kena sedap.

Untuk sambal pulak saya buat sambal kicap.saya memang tak reti makan bihun sup dengan sambal merah tu..rasa tak selesa bila makan serbuk cili yang di tambah air…