Skip to main content

RAJA MONYET TERPERANGKAP DIDALAM PAIP BAWAH TANAH

Assalamualaikum...

Seorang lelaki Cina terpaksa diselamatkan selepas pekerja talian kuasa  mendapati beliau terperangkap di dalam paip bawah tanah.
Pekerja loji kuasa terkejut apabila mereka ternampak seorang  lelaki berada di ruang kecil di dalam tanah di bandar Sishi di wilayah Fujian.


Menurut pasukan penyelamat semasa menyelamatkan  lelaki tersebut dia  mengaku dirinya sebagai Raja Monyet - rujukan kepada kesusasteraan Cina klasik -

Lelaki itu ditemui di dalam paip oleh pekerja daripada syarikat kuasa tempatan yang memeriksa kabel bawah tanah.


mereka tidak dapat menyelamatkan lelaki itu sendiri dan terus mendapatkan bantuan kecemasan.
Apabila anggota bomba tiba mereka terpaksa menggali paip keluar dari tanah sebelum  ia terbuka dan menarik lelaki itu untuk diselamatkan.
 tidak diketahui mengapa lelaki itu merangkak ke dalam paip atau berapa lama dia telah berada di sana



Semasa menyelamat, lelaki itu terus memberitahu anggota bomba bahawa dia adalah Sun Wukong, atau Raja Monyet, watak utama dalam salah satu daripada empat novel yang besar klasik kesusasteraan China, Journey To The West.



#tak betoi la gamaknya leaki tu..eh..aku ingat kan citer raja monyet tu citer filem biasa2 je..rupanya kisah klasik sastera China...Baru tahu,,

sekian..

Comments

  1. Terlalu obses dengan watak rekaan... :)

    ReplyDelete
  2. ahhaha ieda ada tgk citer nie D .. memang ada mitos pasal raja monyet nie
    tapi apa kess masuk dlm paip , asal x duk atas pokok kann ..
    hurmmm mental nie

    dah nyusahkan org nak kena pecah paip , pastu buat balik .. adehhhhhhhh

    ReplyDelete
  3. Apa raja monyet tu buat dlm saluran tu agaknya ek? Haishhh mcm2, mujur hidup lg

    ReplyDelete
  4. jgn x tau.. kisah sun wukong tu femes oo ^^

    ReplyDelete

Post a comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …

RESEPI BIHUN SUP DAGING SEDAP DAN MUDAH

Assalamualaikum...



Suka watermark yang mana??Yang gambar atas  atau gambar kat bawah nun ??saya buat watermark ni guna app kat enpon je ..hehe..jadi lah.kan.Dari tak de..Ok..lupa kan pasal watermark tu..Hari ni makcik buat bihun sup..Punya la sibuk hari ni letih tak tau nak cakap la..sekali bihun sup dah siap makan sikit punya berselera..Bihun sup ni yang sedap sangat atau makcik yang lapar..tak tahu la..hehehh..

Dah selalu buat bihun sup tapi tak pernah terlintas nak share resepi kat blog..hari ni makcik turunkan ilmu buat bihun sup pulak..Saya guna daging 1/2 kilo sahaja.lepas tu hiris nipis2 sebab yang nak makan ni budak2.Masak pun cepat lembut..senang budak2 nak kunyah.kalau buat jual tu biasa nampak dia potong  tebal2 dalam 1 inci...ada yang potong kecik2.Ikut suka ampa nak potong macam mana yang penting kuah kena sedap.

Untuk sambal pulak saya buat sambal kicap.saya memang tak reti makan bihun sup dengan sambal merah tu..rasa tak selesa bila makan serbuk cili yang di tambah air…