Isnin, 17 Jun 2013

MUSIM BEDAK THANAKA

Assalamualaikum...


sekarang ni dah sampai musim bedak thanaka..kan?
sejak Nora Danish jual bedak ni ramai perempuan nak 
kulit putih cam Nora Danish.


apa benda bedak Thanaka ni??
Thanaka ni nama kayu yang dipercayai
boleh merawat kulit wajah kita.
kalau kat Myanmar memang banyak la bedak ni.
boleh kata ini lah bedak yang depa guna sehari2.



Dulu kan,selalu nampak perempuan2 Myanmar kat depan umah aku ni
bila petang2 depa nak pi kerja mesti pakai bedak ni..
pelik jugak aku..
apasal la depa ni pi kerja pun pakai bedak sejuk..
esok pagi depa balik kerja
tengok bedak sejuk tu dok ada lagi kat muka..
rupanya memang bedak tu depa pakai setiap masa..
patut la depa putih kan??



bukan yang besaq2 ni ja guna,
yang kecik2 pun guna jugak,..
kawan suami aku kata,kat kampung dia
semua budak2 pakai bedak ni.
kalau lepas mandi tu tengok semua pipi bercalit bedak ni.



Kat Myanmar memang banyak bedak nih.
ada dalam macam2 bungkusan..
ada yang bekas putih,hijau,biru dan ada 
jugak yang dalam bentuk serbuk dia packing dalam bungkus plastik ja.
ada jugak yang jual kayu thanaka tu ja..
nak pakai gosok la sampai dia hancur lepas tu sapu kat muka..hahha
larat???



jadi jangan pulak ada yang kata yang Nora Danish tu
jual ada lah satu2nya yang Origanal sebab Nora danish pun ambik kat
Myanmar jugak dan dia
tukar packing tu dengan label dia.
harga pun sah2 la berganda2 sebab menanpung kos ambik,
kos label semula dan sebagainya.




Aku pun pakai jugak bedak thanaka ni??
baru pakai 3,4 hari ni la..
Tak beli la yang Nora Danish punya tu..
yang aku pakai ni label asli nya.
tak de yang pek2 semula nih..
kawan suami aku dari myanmar yang syorkan..
nanti dah habis aku nak beli kat dia la..
sebab dia jual 5 ringgit je..heheh


sekian...

21 ulasan:

Khai♥Rin : anies berkata...

femes da bedak ni ;-)

Miss Volvo berkata...

tolong belikan boleh tak?

Mysara Ab Rahman berkata...

mmg femes skrg bedak ni..nak2 plak ngn nora danish kn

faizura razak berkata...

Nak jugak! kak jual la on9...jgn mhl2 lak.hehehe..
-nakcantikmacamnoradanishtapikedekut-

are_lin@yu berkata...

mrh tu dear..nora jual rm10..tp okla lg dr yg len smpai 40 pn ada..

biela bell berkata...

Dulu hot dengan bedak kokuryu. la ni hot thanaka pulak. hiks

faraherda.razalan berkata...

Le...tatau lak alkisahnya bedak ni. Sy ni mmg tak amik port sgt psl brg2 kecantikan diri. Huhuhuhu....

Ema Johari berkata...

ema nak beli dgn dianalah...hehehehe

MAY berkata...

series ok ke kak?nak try jugak blh?nak kirim dgn akk la/..nnt nak oder gtau..kite bank in duet k..RM5 je kan...sy kem 2pcs!hehe

Rai Ourkizuna berkata...

haritu tabita.. la ni thanaka pulak.. macam2 jenis ada kan.. hehe..

LydSunshine berkata...

Mmgm bijak nora danish bisnes benda ni.

So, diana pakai cemana? Bg la review skit.

Amanda Suria berkata...

SA ada jual tp xde la sampai rega rm5..retail rm30 sbb amik byk dr supplier dgn amount yg lebih gak...org meniaga kan

atuk berkata...

Assalamualaikum Diana

tak tahu pulak sebelum ni
yg tahu bedak sejuk ajer

Cik Puan Rara berkata...

5rm kak? akk sy nk leh x kak? akk pos kat sy.hehehe.nora danish jual rm10,tapi org2 lain jual sampai rm35 haih!

najihah sahami berkata...

fuyyo..buat review produk la kak. mana tau akak lagi meletopss dr nora danish. hee

Nor Suhaiza berkata...

k.lang...tnya abg lan x??beli borong...hihihihi

:: Cik Viva :: berkata...

same je kan..bila da repack pastu tapek sticker ND tu terus jadik mahal sket..

aDisH.sHidA berkata...

shda pun baru pakai..malam tadi..hehe..beli yg nora danish punya..saja try..wah diana dapat murah meh la jual kat kami sama

Mohd Islam berkata...

Assalamualaikum,

Hebahkan apa saja barangan yang anda ingin jual atau iklankan perniagaan di laman web www.produkmuslim.info

Terima kasih

Secret Of Shaila berkata...

murah lar klu rm 5 jer..^^

Remy hazza berkata...

murah jer...nak kena try nie....he3

Related Posts with Thumbnails