Skip to main content

MIKHAIL:Bertenang ye...

Assalamualaikum...

Selamat petang..
Ini laMikhail sekarang..
cukup suka masuk kan kepala dia dalam raga pecah ni..






raga ni cadangnya nak dibuang sebab dah rosak..
dah belubang dah..
lepas tu  kakak dia la
ambik raga tu tutup kepala dia.


boleh pulak dia senyap je dok kat dalam tu..
boleh pulak dia dok diam..
dia tengok tv pun sambil
raga tu dok macam tu la..


bila kita angkat raga tu dia
mengamuk.menangis macam kena rotan ..

sampai dia jemu baru
dia akan angkat raga tu..
tapi esok 2 nya dia akan ambiik balik raga
tu dan buat macam tu lagi..

lama2 sampai sudah raga tu tak dibuang.
Biar je la..
kalau itu yang buat dia rasa bahagia..

kakak dia pulak,
bila adik meragam nak mainan dia,
cepat2 dia ambik raga ni dan tutup kepala adik sambil cakap..

"adik duduk dalam ni dan bertenang ye.."

sekian...

Comments

  1. Assalamualaikum Diana

    bagus Mikhail...
    jimat ibu dia untuk beli mainan...

    ReplyDelete
  2. hehhe..comel jer adik mikhail nie.. haishh budak2 akk..hehhe

    ReplyDelete
  3. waduhhhh kejam nyer kakak hehehehehe

    ReplyDelete
  4. Hahaha! Yg penting, dialog maisara tu. Mmg dinanti-nanti. Hahahaha!

    ReplyDelete
  5. paling syok mestilah dialog maisara yg last tu... ahahaha... bertenang tau mikhail bak kata kakak tu.

    ReplyDelete
  6. alahai comey je mikhail nie..pandai lak kakak nya memujuk hahaha

    ReplyDelete
  7. hahahaha nasib maisara x ckp. " mikael,keep calm and dont cry " hahahaha

    ReplyDelete
  8. waaaa..... rindunya uncle dgn mikail...dah besar ye.....

    ReplyDelete
  9. haha..pandai je maisarah pujuk adik dia eh.siap suruh bertenang.

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …