Skip to main content

MIKHAIL: 9 BULAN

Assalamualaikum...



Selamat pagi semua..
hari ni Mikhail dah cukup 9 bulan..
Selamat hari jadi yang ke 9 bulan..
hehe..

gigi  tak tumbuh lagi..
tande2 nak tumbuh pun tak de...





Tapi lasak nya ya ampun..
rasa nak je ikat kat walker dia tu..
sekarang dah tak nak duduk dalam walker dah..
sebab dah boleh berdiri dan berjalan sambil paut kat mana2..
tu yang dok kena perhati je tu..
takut dia terlepas pegang boleh jatuh ..

sekarang kalau nampak ayah mesti dia
sebut "Aaaaaaa...."
kalau nampak ibu  dia sebut.."emmmmmm..."
mungkin Aaaa...untuk ayah..
dan Emmm..untuk emak..
tapi kan sepatutnya dia sebut "ibu.." kan??
ok lupakan..

Sekarang dia nak dah jalan2 keluar..
tak de la macam dulu..
kalau bawak keluar pi tempat ramai orang dia
macam tak selesa..sekarang dah biasa..
tak biasa kena la biasa kan sebab ibu suka jalan2..hahah



dengan kakak dia pun dia nak le main2..
kalau kakak tengah belajar dia pun sibuk nak buku nak pensil..
padahal nak sumbat dalam mulut je..
Apa yang kakak pegang semua dia nak..
kakak nak makan jajan pun kena sorok2 dah sekarang nih..
kakak tak bagi mula la dia nangis..
lepas tu kakak akan cakap..

"lembik nya..sikit2 nak menangis..
hang tu lelaki la..."
heheh..

nak berkepit dengan ibu tu tetap tak berubah..
asyik nak berkepit je..
semalam aku mandi,
dengar jugak dia menangis..
aku buat tak tahu je..
sedar2 dah dok depan bilik air.

dah le..
tu je la..
bukan best pun citer pasal depa nih..


sekian..


Comments

  1. Hahahaha... Best je citer ni. Saya pun selalu rasa kalo saya citer pasal anak, orang akan bosan. Tapi tak tau la sebenarnya cemana. Sbb kalo saya baca blog orang yang citer pasal anak, saya okay je. Heheh...

    Awalnya dia berjalan. Betul ke org kata kalo cepat berjalan, lambat bercakap?

    ReplyDelete
  2. elok ler tu..sorg ank ayah..sorg ank ibu..kehkeh :)

    ReplyDelete
  3. sama ngan bby saya, 9 bulan takde gigi, last2 berjalan dulu...

    ReplyDelete
  4. gaya mikhail panggil ayah sama dgn zayyan lah... aaaaaa....

    apa plak tak best diana. citer pasal anak2 lah yg izan suka baca. lagi2 bila dorang ni hampir sebaya. keletah dorg ni buat kita terhibur kan.

    ReplyDelete
  5. Kejab je membesar dah hero.. kakak maisarah tunggu la setahun lagi mesti kena belasah dengan adik. hehehehe

    ReplyDelete
  6. best la kak kalo cete psl anak2 ni..tgk pkembangan dia..hehe..
    cute muka mikhail nih

    ReplyDelete
  7. bestlah diana baca cerita anak-anak ni...:)

    Arif dulu 9 bulan dah jalan, memang anak lelaki ni lasaknya bukan main, baru sorang tu, nanti tambah lagi ya...hehe.

    ReplyDelete
  8. maisara maisara , adik lelaki tk blh nangis ek .. pmikiran dia .. org peneng mesti ckp ala2 utara , cer buat video maisara becakap sikit diana ..

    ReplyDelete
  9. Hihi...ok la da pndai jln..nnt blh main kjr2 kat mall! .;)

    ReplyDelete
  10. comelnya.. bulat pulak tu mata dia :D

    ReplyDelete
  11. bila dah nak tumbuh gigi nanti..dia akan suka mengigit..gatal gusi gamaknya...time tu seronok sgt,kan...bahu kita digigitnya..suapkan makanan,jari kita digigit jugak..

    ReplyDelete
  12. dah besar mikhail.. akak bleh exercise kat umah je jaga anak2 :) comel mikhail nangis ^^

    ReplyDelete
  13. Hheee, yg tak tahan ayat Maisarah kat adik dia kata lembik sebab nanges..heheee

    ReplyDelete
  14. mikail....comel nyer....... dah boleh jln ye......

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …