MIKHAIL: 9 BULAN

Assalamualaikum...



Selamat pagi semua..
hari ni Mikhail dah cukup 9 bulan..
Selamat hari jadi yang ke 9 bulan..
hehe..

gigi  tak tumbuh lagi..
tande2 nak tumbuh pun tak de...





Tapi lasak nya ya ampun..
rasa nak je ikat kat walker dia tu..
sekarang dah tak nak duduk dalam walker dah..
sebab dah boleh berdiri dan berjalan sambil paut kat mana2..
tu yang dok kena perhati je tu..
takut dia terlepas pegang boleh jatuh ..

sekarang kalau nampak ayah mesti dia
sebut "Aaaaaaa...."
kalau nampak ibu  dia sebut.."emmmmmm..."
mungkin Aaaa...untuk ayah..
dan Emmm..untuk emak..
tapi kan sepatutnya dia sebut "ibu.." kan??
ok lupakan..

Sekarang dia nak dah jalan2 keluar..
tak de la macam dulu..
kalau bawak keluar pi tempat ramai orang dia
macam tak selesa..sekarang dah biasa..
tak biasa kena la biasa kan sebab ibu suka jalan2..hahah



dengan kakak dia pun dia nak le main2..
kalau kakak tengah belajar dia pun sibuk nak buku nak pensil..
padahal nak sumbat dalam mulut je..
Apa yang kakak pegang semua dia nak..
kakak nak makan jajan pun kena sorok2 dah sekarang nih..
kakak tak bagi mula la dia nangis..
lepas tu kakak akan cakap..

"lembik nya..sikit2 nak menangis..
hang tu lelaki la..."
heheh..

nak berkepit dengan ibu tu tetap tak berubah..
asyik nak berkepit je..
semalam aku mandi,
dengar jugak dia menangis..
aku buat tak tahu je..
sedar2 dah dok depan bilik air.

dah le..
tu je la..
bukan best pun citer pasal depa nih..


sekian..


MIKHAIL: 9 BULAN MIKHAIL: 9 BULAN Reviewed by Diana Rashid on June 21, 2013 Rating: 5

17 comments:

  1. Hahahaha... Best je citer ni. Saya pun selalu rasa kalo saya citer pasal anak, orang akan bosan. Tapi tak tau la sebenarnya cemana. Sbb kalo saya baca blog orang yang citer pasal anak, saya okay je. Heheh...

    Awalnya dia berjalan. Betul ke org kata kalo cepat berjalan, lambat bercakap?

    ReplyDelete
  2. elok ler tu..sorg ank ayah..sorg ank ibu..kehkeh :)

    ReplyDelete
  3. sama ngan bby saya, 9 bulan takde gigi, last2 berjalan dulu...

    ReplyDelete
  4. gaya mikhail panggil ayah sama dgn zayyan lah... aaaaaa....

    apa plak tak best diana. citer pasal anak2 lah yg izan suka baca. lagi2 bila dorang ni hampir sebaya. keletah dorg ni buat kita terhibur kan.

    ReplyDelete
  5. Kejab je membesar dah hero.. kakak maisarah tunggu la setahun lagi mesti kena belasah dengan adik. hehehehe

    ReplyDelete
  6. best la kak kalo cete psl anak2 ni..tgk pkembangan dia..hehe..
    cute muka mikhail nih

    ReplyDelete
  7. bestlah diana baca cerita anak-anak ni...:)

    Arif dulu 9 bulan dah jalan, memang anak lelaki ni lasaknya bukan main, baru sorang tu, nanti tambah lagi ya...hehe.

    ReplyDelete
  8. maisara maisara , adik lelaki tk blh nangis ek .. pmikiran dia .. org peneng mesti ckp ala2 utara , cer buat video maisara becakap sikit diana ..

    ReplyDelete
  9. Hihi...ok la da pndai jln..nnt blh main kjr2 kat mall! .;)

    ReplyDelete
  10. comelnya.. bulat pulak tu mata dia :D

    ReplyDelete
  11. bila dah nak tumbuh gigi nanti..dia akan suka mengigit..gatal gusi gamaknya...time tu seronok sgt,kan...bahu kita digigitnya..suapkan makanan,jari kita digigit jugak..

    ReplyDelete
  12. dah besar mikhail.. akak bleh exercise kat umah je jaga anak2 :) comel mikhail nangis ^^

    ReplyDelete
  13. Hheee, yg tak tahan ayat Maisarah kat adik dia kata lembik sebab nanges..heheee

    ReplyDelete
  14. mikail....comel nyer....... dah boleh jln ye......

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)

Powered by Blogger.