Skip to main content

MAISARA:Totet

Assalamualaikum...



Petang semalam dah sampai dah korset yang aku beli.
semoga raya ni aku boleh nampak lebih cantik didepan mertua..
ekekekek..tunggu aku pakai dan rasa kesan2 yang dulu ye..
nanti aku citer pasal korset ni..


Masa posmen tu hantar maisara la yang buka bungkusn tu..

Maisara: Ibu..baju apa ni??

Ibu: itu korset..mintak sini ibu nak simpan..

lepas tu malam tadi..

Maisara: Ibu..mana TOTET tadi??

Ibu: TOTET  apa nye??

Maisara: TOTET tu la..yang posmen hantar tadi..

Ibu: Bukan TOTET..korset la..

Maisara: OOoo..mana dia?Kami nak pakai..

Ibu; Itu bukan itu kanak-kanak..

Maisara: tapi saiznya kecik je..macam untuk kanak-kanak je..

Ibu: memang la macam tu..bila pakai dia mengecik kan badan kita..

Maisara: Tak la ibu..memang itu untuk kanak-kanak..

Ibu; Maisara..itu ibu punya la..

Maisara: Ibu pakai la..kalau koyak rugi je duit.

aih..dia tu sebut korset pun tak betul..
tetiba nak ajar aku pulak..
ni la kalau ada anak pompuan semua benda kita
dia rasa hak dia jugak.


sekian..


Comments

  1. pasang je kat badan dia seminit.. hahahaha.. wah dah pakai korset. kita baru berangan nak beli ni. dok berkompang kat asben dah lama tapi membelinya belum lagi. takut hangat2 taik ayam je nanti.. kekekeke

    ReplyDelete
  2. amboiiii maisara nak pakai totet gak ke ... kekeke

    D ngaper dok belikan satu utk dia .. konperm dia nak pakai raya gak ekke ;)

    ReplyDelete
  3. Kalau koyak rugi duit...kehkehkeh!

    Saya beli bengkung tu je, tp hangat2 tahi ayam makainya. Takde kesan.

    ReplyDelete
  4. totet = korset...jauh bebenor bunyik nyer heheheh

    p/s baju tu akk boleh tgk kt website anamuslimshop.com.my

    ReplyDelete
  5. hehe..maisara maisara..eh tapi betul la kan bila ada anak pompuan apa barang kita punya mesti dia rasa dia punya gak..kita pun nak pakai korset jugak al maklumlaa lepas bersalin kan..tak dan la nak pakai bengkung ikat2 tu...huhu harap by raya mengecik la perut kita ni

    ReplyDelete
  6. Kalau saya memang saya akan pakai jugak. Selagi tak dapat pakai saya tak akan berganjak. Hahaha..

    ReplyDelete
  7. eheheh... maisara pun nak bertotet jugak ke. haihhh... takleh nak kalah ngan ibu dia ni

    ReplyDelete
  8. apa yang ibu pakai semua maisara nak pakai juga ya..

    ReplyDelete
  9. kalau dah ompompan tu pompan jugak...

    ReplyDelete
  10. totet pun totet la....semuanya dia nak cuba...hehehe

    ReplyDelete
  11. haha totet ? jauh benor lari bunyi tu. lama x datang sini sampai x perasan rupa blog dah berubah. hehe

    ReplyDelete
  12. comel je maisara ni..dia pun nak rampingkan badan jugak.huhu

    ReplyDelete
  13. mkn keciklah dia pakai korset plk..hihik

    ReplyDelete
  14. maisara tecik lagi..mana boleh pakai totet yang oi..haha....tunggu besor sikit nanti ibu belikan... :D

    ReplyDelete
  15. nasihat maisara pd akhir dialog itu amat perlu diberikan perhatian..hahahaha..

    ReplyDelete
  16. hahahaha totet pon bolehhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh~

    ReplyDelete
  17. Hahahahaaa adoi gelak besar Maisara kata totet.. tp siap cakap kalau koyak rugi duit je beli :)
    Bijak tol :)

    Akak beli korset apa? Online ye? Kalau Myra tak reti nak beli 'totet' online ni :)

    ReplyDelete
  18. hihi... maybe maisara ingat korset tu pakaian dia

    ReplyDelete
  19. klakar jaa bunyi dia sebut tu ^^

    ReplyDelete
  20. dia pun sibuk nak pakai totet jugak ye.....

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …