Skip to main content

MAISARA: Man Of Steel..

Assalamualaikum....

Selamat pagi semua...
semalam keluar pi beli barang dapur..
lepas tu Maisara nak ayam goreng..
berenti la kat KFC .
dapat ni...

sampai je kat umah adik guna untuk ketuk walker dia..ganas la !!

Lepas tu..dia masuk2 dalam keta..
terus dia bagi kat adik ..

Maisara: Nah adik..ini bukan untuk orang perempuan..

adik pun pantang la sua apa pun.
terus sambaq masuk dalam mulut..hahah..

aku pusing2 belakang aku tengok
dia tutup muka..nampak macam merajuk..

Ibu: Tu apasal pulak?tak puas hati apa lagi??

Maisara: Maisara tak suka benda tu..itu untuk lelaki.maisara nak untuk orang perempuan punya...

Ibu: Dah masuk dalam kereta ni baru nak itu nak ini..apasal hang tak merajuk depan kakak KFC tu tadi??

Ayah: Lain kali kita beli lain kita mintak hadiah pompuan tau.kalau dia bagi hadiah lelaki lagi ayah cubit dia..

Terus dia diam..
aih..ayah dia memang gitu..
kalau aku idak le nak berjanji sumpah setia bagai dengan dia..
sabarnye la ayah..

Maisara memang selalu mintak ayam goreng KFC ni.
kalau ada yang kata makanan segera tak elok
aku rasa sama je kat rumah pun hari2 makan ayam..
ayam kat rumah pun bukan rebus je..
bubuh garam,rempah,berminyak jugak..
sama je..

lagipun beli tak pakai duit pun
sebab suami aku ada banyak voucher KFC ni..


kat tempat kerja dia boleh kata tetiap minggu dapat..
sekali dapat sampai dua tiga..
sebab tu aku cemuih dah..


sekian..


Comments

  1. Amboi, untungnya! Dpt voucher KFC.

    Girly betul Maisara kan? Mst nak brg2 girly gak. Heheheheh....dah bsr t, mst gojes ni. Heeeeee~

    ReplyDelete
  2. anak akak pun sama, ari2 nak kfc cuma bezanya akak x da voucer, boleh la bagi2 sikit voucer tuh..

    ReplyDelete
  3. Sungguh keperempuanan Maisara ni. Pastu si adik plak terima je org bagi kat dia.

    ReplyDelete
  4. mesti maisara suka pink kan..hehhehe

    ReplyDelete
  5. ater dah girls...
    harus nak barangan girls....

    lain lah masak kat rumah dgn yg kedai sis...
    hehehehhehehehehehe...

    ReplyDelete
  6. tiap2 minggu makan KFC , wah dah boleh jadi duta KFC nih...hehe

    ReplyDelete
  7. amboiii sukelah maisara ;)

    ReplyDelete
  8. betul kak...sama jer ayam kefci dgn ayam yg kita goreng..... apa yg penting...mkn ikut limit...bukan mentekedarah......he3

    ReplyDelete
  9. kakaka...ayah2 mmg camtu..kita yg ngadap 24jam ni tak larat nak layaan

    ReplyDelete
  10. amboi.maisara bg can ayah cubit akk cashier tu lah.hahaha

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

RESEPI BIHUN SUP DAGING SEDAP DAN MUDAH

Assalamualaikum...



Suka watermark yang mana??Yang gambar atas  atau gambar kat bawah nun ??saya buat watermark ni guna app kat enpon je ..hehe..jadi lah.kan.Dari tak de..Ok..lupa kan pasal watermark tu..Hari ni makcik buat bihun sup..Punya la sibuk hari ni letih tak tau nak cakap la..sekali bihun sup dah siap makan sikit punya berselera..Bihun sup ni yang sedap sangat atau makcik yang lapar..tak tahu la..hehehh..

Dah selalu buat bihun sup tapi tak pernah terlintas nak share resepi kat blog..hari ni makcik turunkan ilmu buat bihun sup pulak..Saya guna daging 1/2 kilo sahaja.lepas tu hiris nipis2 sebab yang nak makan ni budak2.Masak pun cepat lembut..senang budak2 nak kunyah.kalau buat jual tu biasa nampak dia potong  tebal2 dalam 1 inci...ada yang potong kecik2.Ikut suka ampa nak potong macam mana yang penting kuah kena sedap.

Untuk sambal pulak saya buat sambal kicap.saya memang tak reti makan bihun sup dengan sambal merah tu..rasa tak selesa bila makan serbuk cili yang di tambah air…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …