Skip to main content

MAISARA:: ketua kelas

Assalamualaikum...



Maisara ni susah betul nak
bagi tumpuan bila orang bercakap dengan dia.
kalau tengok tv pun bukan nya dia duduk
dan tengok tv tu..
telinga je dengar,dia buat la macam2 kerja..
melukis la..,melompat,macam2 lagi la..

Aku tau sangt la..
mesti kat sekolah pun macam tu..
cikgu bercakap dia tak bagi tumpuan..

malam kemarin jam 11 malam......

Maisara: ibu..baru Maisara tahu sesuatu..

Ibu: apa dia??kerja sekolah belum siap?

Maisara:bukan...rupa2nya..maisara la ketua kelas..

Ibu: :dah masuk tengah tahun ni,baru hang tau hang ketua kelas??
tu la dia...bila cikgu bercakap bukan nak dengar betui2..
lain kali bagi tumpuan bila cikgu bercakap...aih..budak ni!

Maisara: Sebab tu la Maisara tak bagi tau ibu awal2..sebenarnya petang tadi lagi maisara dah nak cakap.

alahai anak oi..

sekian..

Comments

  1. Oo.. selama ni dia tak tau dia ketua kelas ker?? kekekkee

    ReplyDelete
  2. hahahahahahahahaha....
    kelakar lah your doter ni sis...
    kkdg words yg keluar dari mulut dorang ni memang lah bikin kita gelak jer kan....

    ReplyDelete
  3. Hahahahaha....dah tatau nak komen pe. Yg pasti, suke baca psl maisara ni. Bijak betul. Hahahahaha....

    ReplyDelete
  4. kkekekeke..

    comei maisarah

    bila ibu tye

    ade je nk jwb

    tap jwpn ye tu celik di akal plak tu

    hehehe

    panjang akai ni

    hihi


    p.s: kopi + sesudu milo? ohh kena cube ni..hahahaa..trimas akak!

    ReplyDelete
  5. muahaha...macam mano dah jadi ketua kelas boleh lak tak sedar nih...

    ReplyDelete
  6. HAHAHA..LAWAK LA MAISARA..MCM MANA BOLEH X TAU YG DIA TU KETUA KELAS..HIKSSSS

    ReplyDelete
  7. hahahhaa..lawak la maisarah nie...dah habis penggal akhir dah baru dia tau dia ketua kelas

    ReplyDelete
  8. Budak ni memang keloloh....(Keloloh dlm dailek Utara bermakna kelakar..)

    ReplyDelete
  9. assalam,

    ooo my sara.. hahaha..lawak..

    ReplyDelete
  10. ahahaha!

    cubit satgi baru tau. maisara maisara..

    ReplyDelete
  11. hahaha lucu lah maisara ni bikin ibu dia heart attack kan..hehe

    ReplyDelete
  12. comel je. mesti dia ada bakat kepimpinan tue.

    ReplyDelete
  13. HEHEHE... SEMOGA JADI KETUA YG BAIK YE MAISARA....

    ReplyDelete
  14. maisara cuba bergurau dengan ibu ke tu?maisara maisara..mesti dia baru ingat nak bgtau tu..

    ReplyDelete
  15. Ke cikgu x bg tau dia tu ketua kelas? Ekeke... Comel je keletah dia

    ReplyDelete
  16. rindunya maisara!!!! seminggu tak dtg sini.... hihi... maisara mmg kelakar! :)

    ReplyDelete
  17. isk isk... ibu baru tau.. apapun tahniah... tahun depan jadi lagi tau..

    ReplyDelete
  18. ahhaha kan ibu nie ...
    tahniah ye sayang ;)

    ReplyDelete
  19. aduhai maisarah. mcm2 kerenah. haha. hebat betul maisarah dpt jd ketua kelas. mesti dia banyak celoteh lam kelas. haaha

    ReplyDelete
  20. hahahaha.baru tau dye ketua kelas.aik.sabo jelah.

    ReplyDelete
  21. Hahaha.. Dah bulan Jun ni. Baru dia tau dia ketua kelas. Lawak je.

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …