Skip to main content

LELAKI MEMANG MACAM TU...

Assalamualaikum...



kadang2 aku geram betul dengan orang lelaki nih...
suka saiko perempuan bagi orang perempuan ni marah...

tak baik jugak nak fikir semua lelaki macam tu..
sebab suami aku pun lelaki..ye tak..
cuma sikap segelintir lelaki macam ni layang buat
perempuan anggap lelaki memang macam tu..

Ada lelaki yang kita nampak baik je..
layan bini dia pun baik je depan kita..
depan orang tak pernah cerita pasal buruk bini...
tapi bila dok semeja dengan bini
saja2 dia kasi bini panas hati..
Bukan dia marah2 bini dia..
tak de kata2 kesat..tapi
dia guna sindiran je...
sindiran lak pedas sampai ke hati la pedihnya..
tu yang bini mula nak naik angin tu..hahahh..

bukan yang dah kawen je..
yang bercinta pun ada perangai gini..
ajak gepren kuar makan semata2 nak cari gaduh..
baru nak suap nasik ke mulut
keluar la ayat sindiran dia..
lepas tu bila gepren naik hantu dia
kata gepren dia panas baran..
mula la buat alasan nak cari gepren lain..
kan..????

Bila kita dah menerima seseorang tu
kita kena ada la sikap menjaga hati dia..
jangan la pikir bila dah bertunang,dah berkahwin,
dah jadi pasangan kekasih kita
boleh bercakap ikut sedap mulut kita je..

kita nak dia hormat kita kan??
jadi belajar la hormat orang dulu
walau pun dia hanya seorang wanita...


sekian...

Comments

  1. kesimpulannya...
    makan dalam. haha.
    salam jumaat :)

    ReplyDelete
  2. haha...xsemuua lelaki tau yg dpt laki mcm tu terima lahh hakikat..haha

    ReplyDelete
  3. Sy mmg tak suke lelaki yg byk mulut. Byk mulu dgn kite2 je takpe. Tp ni jenis senang cite hal luar dlm dgn org luar. Mmmm...

    ReplyDelete
  4. kalo sblum kawin buat hal...
    lebih baik wassalam jer...
    tapi kalo selepas kawin buat hal....
    byk2 belajar bersabar jer lah...

    ReplyDelete
  5. neis mcm ni sy wat donno jer hehehehe

    ReplyDelete
  6. kena sindir tu kadang2 bleh sentap sampai merajuk tu. Hehehe.

    ReplyDelete
  7. VIP PASS UNTUK AWAK HEHEEHE BLOG3DALAM1.COM

    http://blog3dalam1.com/2013/06/selamat-datang-blog3dalam1-com/

    ReplyDelete
  8. perlu kesabaran yang tinggi kalau dapat laki mcm itu

    ReplyDelete
  9. hehe tula..kdg2 prmpn pn gtu gk.hehe..ada krang ada lbh kn..kna trma baik bruk tu yg pnting

    ReplyDelete
  10. hmmm lelaki pun manusia biasa juga kan? perempuan pun ada juga berperangai macam tu hihihi

    ReplyDelete
  11. perempuan pun sama je kak. mungkin dah lama pendam. lagipun gaduh dalam teks or call macam tak mencabar la kak. haha

    ReplyDelete
  12. yang penting kena sentiasa bertolak ansur.. :)

    ReplyDelete
  13. perempuan pun ada juga yang kuat sindir kan...

    ReplyDelete
  14. Sabar jer lah klo dpt laki mcm nih.

    ReplyDelete
  15. usik2 manja je ... haha ...

    ReplyDelete
  16. gurau jer kut....... tapi biasa ler...lealki kan kasar sikit gurau nyer...he3

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …