LELAKI MEMANG MACAM TU...

Assalamualaikum...



kadang2 aku geram betul dengan orang lelaki nih...
suka saiko perempuan bagi orang perempuan ni marah...

tak baik jugak nak fikir semua lelaki macam tu..
sebab suami aku pun lelaki..ye tak..
cuma sikap segelintir lelaki macam ni layang buat
perempuan anggap lelaki memang macam tu..

Ada lelaki yang kita nampak baik je..
layan bini dia pun baik je depan kita..
depan orang tak pernah cerita pasal buruk bini...
tapi bila dok semeja dengan bini
saja2 dia kasi bini panas hati..
Bukan dia marah2 bini dia..
tak de kata2 kesat..tapi
dia guna sindiran je...
sindiran lak pedas sampai ke hati la pedihnya..
tu yang bini mula nak naik angin tu..hahahh..

bukan yang dah kawen je..
yang bercinta pun ada perangai gini..
ajak gepren kuar makan semata2 nak cari gaduh..
baru nak suap nasik ke mulut
keluar la ayat sindiran dia..
lepas tu bila gepren naik hantu dia
kata gepren dia panas baran..
mula la buat alasan nak cari gepren lain..
kan..????

Bila kita dah menerima seseorang tu
kita kena ada la sikap menjaga hati dia..
jangan la pikir bila dah bertunang,dah berkahwin,
dah jadi pasangan kekasih kita
boleh bercakap ikut sedap mulut kita je..

kita nak dia hormat kita kan??
jadi belajar la hormat orang dulu
walau pun dia hanya seorang wanita...


sekian...
LELAKI MEMANG MACAM TU... LELAKI MEMANG MACAM TU... Reviewed by Diana Rashid on June 21, 2013 Rating: 5

16 comments:

  1. kesimpulannya...
    makan dalam. haha.
    salam jumaat :)

    ReplyDelete
  2. haha...xsemuua lelaki tau yg dpt laki mcm tu terima lahh hakikat..haha

    ReplyDelete
  3. Sy mmg tak suke lelaki yg byk mulut. Byk mulu dgn kite2 je takpe. Tp ni jenis senang cite hal luar dlm dgn org luar. Mmmm...

    ReplyDelete
  4. kalo sblum kawin buat hal...
    lebih baik wassalam jer...
    tapi kalo selepas kawin buat hal....
    byk2 belajar bersabar jer lah...

    ReplyDelete
  5. neis mcm ni sy wat donno jer hehehehe

    ReplyDelete
  6. kena sindir tu kadang2 bleh sentap sampai merajuk tu. Hehehe.

    ReplyDelete
  7. VIP PASS UNTUK AWAK HEHEEHE BLOG3DALAM1.COM

    http://blog3dalam1.com/2013/06/selamat-datang-blog3dalam1-com/

    ReplyDelete
  8. perlu kesabaran yang tinggi kalau dapat laki mcm itu

    ReplyDelete
  9. hehe tula..kdg2 prmpn pn gtu gk.hehe..ada krang ada lbh kn..kna trma baik bruk tu yg pnting

    ReplyDelete
  10. hmmm lelaki pun manusia biasa juga kan? perempuan pun ada juga berperangai macam tu hihihi

    ReplyDelete
  11. perempuan pun sama je kak. mungkin dah lama pendam. lagipun gaduh dalam teks or call macam tak mencabar la kak. haha

    ReplyDelete
  12. yang penting kena sentiasa bertolak ansur.. :)

    ReplyDelete
  13. perempuan pun ada juga yang kuat sindir kan...

    ReplyDelete
  14. Sabar jer lah klo dpt laki mcm nih.

    ReplyDelete
  15. usik2 manja je ... haha ...

    ReplyDelete
  16. gurau jer kut....... tapi biasa ler...lealki kan kasar sikit gurau nyer...he3

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)

Powered by Blogger.