Skip to main content

HANG TAK GEMUK PUN..

Assalamualaikum...

Masa balik Ipoh minggu lepas
mak aku cakap..

"tak gemuk pun..
tengok macam biasa ja.."

sebab nya tiap kali aku telefon dia 
mesti ngadu..

"mak..nak buat cemana ni..badan dah gemuk.."

Bila ada depan mata dia 
tengok2 aku tak la gemuk pun..
heheh..

lepas tu aku tanya suami aku..

"habis tu yang abang cakap kita gemuk tu kenapa??"

suami lak senyum je..dia kenakan aku rupanya..
sebelum ni dia la asyik cakap..
"macam dah gemuk je.."
siapa tak gelabah kan bila dah dia cakap gitu..
hahaha

suami saya malu kalau saya pegang tangan dia gitu..:P

tengok dalam gambar ni aku tak la gemuk sangt..
maknanya lepas ni boleh la makan macam2..
kan abang??

((ha!!sebab tu la suami
kata aku gemuk..
asyik nak makan je..heheheh))

sekian..

Comments

  1. ala akk menyusu kan.tu xnaik kalo mkn banyak.no worries lah.hee

    ReplyDelete
  2. Hahaha, suami mmg suka nyakat bab gemuk kot. Jgn panik, timbang smgu sekali utk tau bdn naik ke tak. Tu je cara saya buat

    ReplyDelete
  3. kalau asben sy dia cakap apapun kadang2 malas nak amik serius.. dia memang jenis kuat membahan.. kalau kita ngata dia pun dia rilex jer.. tp pantang 1 jer org cakap dia gelap.. kang penuh la meja solek ku dengan pelbagai produk pemutihan kulit.ngalahkan bini dia pulak..

    ReplyDelete
  4. xgemuk pun...sedang2 gitu
    asben mmg suker mengusik..hehehe
    sweet jerrr

    ReplyDelete
  5. Mmg tak gemuk pun diana ni...

    *nampak malu2 je suami diana bergambo.

    ReplyDelete
  6. alolo... sweet betullah diana n suami dok atas pelamin tu. dah mcm pengantin baru gayanya. cuma tak berbaju pengantin je.

    samalah... izan pun selalu dok tanya 'gemuk tak bang?'... kekadang rasa makan mmg takleh nak kontrol pun. belasah je semua.

    ReplyDelete
  7. kekekeke
    kalot die ye


    hehee
    maintain je na

    ce cite tips2 kesihatan skit :p

    ReplyDelete
  8. Petua menjimatkan duit : Cakap isteri gemuk.. Hahaha..

    ReplyDelete
  9. hehe suami nak gurau gurau manjaa :D

    ReplyDelete
  10. cik abe nak manja2 la tu..usik manja hehe

    ReplyDelete
  11. lain kalai kena tanya 'kurus tak saya?"hehehe..amboii kak..berseri seri dok atas pelamin..

    ReplyDelete
  12. first time dpt tgk tuan punya blog..manede gmuk la..sedang2 saja...sila nyanyi lg yg sdg2 saja ni kat cik abg

    ReplyDelete
  13. sama cam wazir..die kta ieja gemuk.bila jumpa knkawan diorg semua dok tnya cam ne jga badan.nmpk ag slim dr dulu...pdhal tu taktik die nk bg ieja sntiasa jga bdan..huahuahuahuahuahua...

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …