DAH TUA PUN NAK MEROMPAK .

Assalamualaikum...



masa balik kampung cuti sekolah hari tu 
kakak aku ada bagi tau..

"Na..hang tau..Cik Ton kena tangkap"

Cik Ton ni  kerja sekali dengan mak aku kat sekolah tu..
orang kampung aku jugak..
anak2 dia sebaya aku dan adik beradik aku jugak la..

Memula ingtkan kena tangkap basah..

 "kena tangkap dengan sapa?Bila?

"kena tangkap dengan Polis la..
lepas pilihan raya hari tu.."

Aku: kena tangkap pasai apa?

"dia merompak rumah ADUN **** masa malam penamaan calon tu"

terkejut aku dengar..
Cik Ton yang baya2 mak aku tu merompak?
geng merompak dia tu pulak semua perempuan 
4 orang..semua dah hampir2 ke taraf warga emas

Bila dengar gitu aku rasa nak ketawa pun ada..
bukan ketawa sebab nak padan muka kan dia..
tapi sebab kelakar la..
Orang tua pun boleh fikir pasal nak merompak.
Cemana la dia boleh fikir sampai nak buat macam tu??

Memang la orang susah..
tapi anak2 dah besar..dah bercucu pun dia..
tu yang buat aku rasa nak gelak tu..

bukan aku je..
masa kakak aku citer tu,
kakak,adik dengan mak aku pun gelak..

sekian..
DAH TUA PUN NAK MEROMPAK . DAH TUA PUN NAK MEROMPAK . Reviewed by Diana Rashid on June 19, 2013 Rating: 5

11 comments:

  1. skrg ni org tua ke, org muda ke..sume kte kne ati2...

    ReplyDelete
  2. mcm2 leh jd skg..tak kira tua mahupun budak2 hingus.

    ReplyDelete
  3. Ish, betul ke ni awak? Boleh jadi idea cerita ni. Hehehehe....

    ReplyDelete
  4. tua tu boleh tahan lagi. tapi perempuan tu tak bleh nak tahan. dorang merompak motif lain kot kak. bukan sebab nak duit. haha. mcm detektif conan.

    ReplyDelete
  5. aiyooo...tua pun ada hati nak mencuri...mmg klako..terdesak sgt tu.

    ReplyDelete
  6. hah?? peliknya...nasib baik bukan kak ton yang merompak...hahahah

    ReplyDelete
  7. yelah2... dah tua2 pun nak merompak. bukan jadi kaya raya pun. kena tangkap poli adalah...

    ReplyDelete
  8. Adehhh, macam2.. tapi kalau nak kata terdesak dia ada anak2 yg dah besar kan..

    Tp mana tau kot saja seronok.. hehee

    ReplyDelete
  9. kenapa dia nak merompak ? tu yang hairan kan ..

    ReplyDelete
  10. mungkin ada sebab lain kut....... kasihan kat kak ton.....

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)

Powered by Blogger.