Skip to main content

DAH TUA PUN NAK MEROMPAK .

Assalamualaikum...



masa balik kampung cuti sekolah hari tu 
kakak aku ada bagi tau..

"Na..hang tau..Cik Ton kena tangkap"

Cik Ton ni  kerja sekali dengan mak aku kat sekolah tu..
orang kampung aku jugak..
anak2 dia sebaya aku dan adik beradik aku jugak la..

Memula ingtkan kena tangkap basah..

 "kena tangkap dengan sapa?Bila?

"kena tangkap dengan Polis la..
lepas pilihan raya hari tu.."

Aku: kena tangkap pasai apa?

"dia merompak rumah ADUN **** masa malam penamaan calon tu"

terkejut aku dengar..
Cik Ton yang baya2 mak aku tu merompak?
geng merompak dia tu pulak semua perempuan 
4 orang..semua dah hampir2 ke taraf warga emas

Bila dengar gitu aku rasa nak ketawa pun ada..
bukan ketawa sebab nak padan muka kan dia..
tapi sebab kelakar la..
Orang tua pun boleh fikir pasal nak merompak.
Cemana la dia boleh fikir sampai nak buat macam tu??

Memang la orang susah..
tapi anak2 dah besar..dah bercucu pun dia..
tu yang buat aku rasa nak gelak tu..

bukan aku je..
masa kakak aku citer tu,
kakak,adik dengan mak aku pun gelak..

sekian..

Comments

  1. skrg ni org tua ke, org muda ke..sume kte kne ati2...

    ReplyDelete
  2. mcm2 leh jd skg..tak kira tua mahupun budak2 hingus.

    ReplyDelete
  3. Ish, betul ke ni awak? Boleh jadi idea cerita ni. Hehehehe....

    ReplyDelete
  4. tua tu boleh tahan lagi. tapi perempuan tu tak bleh nak tahan. dorang merompak motif lain kot kak. bukan sebab nak duit. haha. mcm detektif conan.

    ReplyDelete
  5. aiyooo...tua pun ada hati nak mencuri...mmg klako..terdesak sgt tu.

    ReplyDelete
  6. hah?? peliknya...nasib baik bukan kak ton yang merompak...hahahah

    ReplyDelete
  7. yelah2... dah tua2 pun nak merompak. bukan jadi kaya raya pun. kena tangkap poli adalah...

    ReplyDelete
  8. Adehhh, macam2.. tapi kalau nak kata terdesak dia ada anak2 yg dah besar kan..

    Tp mana tau kot saja seronok.. hehee

    ReplyDelete
  9. kenapa dia nak merompak ? tu yang hairan kan ..

    ReplyDelete
  10. mungkin ada sebab lain kut....... kasihan kat kak ton.....

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …