Skip to main content

BEG TANGAN BESAR BOLEH MENJEJASKAN KESIHATAN WANITA

Assalamualaikum...

suka tak bawak beg tangan besar..
aku suka...
tapi tak nk la besar gedabak..
besar yang besar je...
ayat merapu..haha...

Macam Victorioa beckham tu..
kalau tengok dia keluar mesti dia bawak beg tangan besar..
dia akan jinjing beg tangan dia dekat lengan dia
dengan penuh gaya..

 seorang Fisioterapi Sammy Margos,
menyaran kan agar para wanita tidak mengikut gaya
Victoria Beckahm yang gemar menbawa beg tangan besar.
kerana ianya akan menyebabkan penyakit Poshitis..
iaitu penyakit yang menyebabkan otot menjadi tegang..


















Menurut dia lagi ianya juga akan menyebabkan postur badan kita terjejas.
Banyak wanita yang mungkin fikir mereka mengikuti trend 
tapi itu malah membawa masalah kesihatan seperti  sakit punggung dan leher..

Ooo..itu kerana Victoria bawak beg dia dengan 
sangkut kat lengan...
aku bawak sangkut kat bahu..
kadang2 kat leher..
tak kan sakit punye..
hehehe...

##kalau tak bawak beg besar celah mana 
nak bubuh sapu tangan anak,bekal air anak,
lampin anak,puting anak,tisu basah anak,
tab aku,enpon aku,bedak aku,deodorent aku..
uih...banyak lagi la...

sekian...

Comments

  1. fyna tak suka bawa handbag ^_^
    wallet kecik pun dah cukup

    ReplyDelete
  2. suka sgt tengok org bwk handbag besar2.. nampak cool.. haha

    btw, nice sharing.. thanks.. :)

    ReplyDelete
  3. sy tgk jg brg nk d bw...kalu byk beeter beg besar tp x la bsr cm VB tu

    ReplyDelete
  4. Hehehhe mmg bila dh jadi ibu2 nih harus berbeg besorrrrr....mudah nk isi brg mcm2..hehehhe kadang2 cm x logik jerk kajian tuh...org dulu2 angkat sekam padi lebih berat dari itu...sihat dan kuat jek kan....yg ptg keselesaan kita guna beg....cantik lah beg putih victoria tuhhh awwwwwwwww terpikat

    ReplyDelete
  5. Baru nak beli beg besar gedabak tadi.. Rupanya bahaya.. Huhu.. Tak jadilah..

    ReplyDelete
  6. nak cr beg besar ni , laptop pun nak sumbat gak hahaa ...

    ReplyDelete
  7. kalau dah kwin mmg kna bwk bsar2 kan..hihi

    ReplyDelete
  8. Diana...nnt kak alin record utk diana tau...

    kak alin memang suka beg besar..beg 7eleven..macam2 ada...hehehe

    ReplyDelete
  9. Alhamdulillah.. Saya bawak beg duit je.. masih tak reti bawak beg besaq2..

    ReplyDelete
  10. org laki sempoi tak payah berbeg2 tgn depa nih..ihiks

    ReplyDelete
  11. Saya tak pernah bawa henbeg, kalau saya bawa tentu anak2 gelak....

    Ingat selama ini pakai kasut tumit tinggi saja tak baik utk kesihatan....

    ReplyDelete
  12. SA x suka besar gedabak mcm dlm gmbr tu..cukup sederhana besar..x kang mn plak nk letak segala khazanah kan..

    ReplyDelete
  13. aiyoo..besarnya beg..hahaha

    ReplyDelete
  14. Beg tgn harusla besar sbb tisu basah,botol susu,sapu tgn,sanitizer,bedak,lipstik,feminin wash,segala khazanah semua nak letak dlm tu.. Ahahaha.

    Tp beg saya x la besar gitu, beg besar ni nak carik hp pun teraba2 kekadang tu

    ReplyDelete
  15. beg besar boleh isi macam2 :)

    dill.

    ReplyDelete
  16. HANDBAG BUI TAKLAH BESAR SGT,TAKLAH KECIK SANGAT..YG SDG2 SAJA..EWAH..^_^

    ReplyDelete
  17. deno pakai sling bag je, tu pun yg kecik.. takde handbag

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …