BEG TANGAN BESAR BOLEH MENJEJASKAN KESIHATAN WANITA

Assalamualaikum...

suka tak bawak beg tangan besar..
aku suka...
tapi tak nk la besar gedabak..
besar yang besar je...
ayat merapu..haha...

Macam Victorioa beckham tu..
kalau tengok dia keluar mesti dia bawak beg tangan besar..
dia akan jinjing beg tangan dia dekat lengan dia
dengan penuh gaya..

 seorang Fisioterapi Sammy Margos,
menyaran kan agar para wanita tidak mengikut gaya
Victoria Beckahm yang gemar menbawa beg tangan besar.
kerana ianya akan menyebabkan penyakit Poshitis..
iaitu penyakit yang menyebabkan otot menjadi tegang..


















Menurut dia lagi ianya juga akan menyebabkan postur badan kita terjejas.
Banyak wanita yang mungkin fikir mereka mengikuti trend 
tapi itu malah membawa masalah kesihatan seperti  sakit punggung dan leher..

Ooo..itu kerana Victoria bawak beg dia dengan 
sangkut kat lengan...
aku bawak sangkut kat bahu..
kadang2 kat leher..
tak kan sakit punye..
hehehe...

##kalau tak bawak beg besar celah mana 
nak bubuh sapu tangan anak,bekal air anak,
lampin anak,puting anak,tisu basah anak,
tab aku,enpon aku,bedak aku,deodorent aku..
uih...banyak lagi la...

sekian...
Previous
Next Post »

17 komen disini

Click here for komen disini
Fyna Ahmad
admin
7 June 2013 at 14:06 ×

fyna tak suka bawa handbag ^_^
wallet kecik pun dah cukup

Reply
avatar
7 June 2013 at 15:08 ×

suka sgt tengok org bwk handbag besar2.. nampak cool.. haha

btw, nice sharing.. thanks.. :)

Reply
avatar
7 June 2013 at 15:18 ×

sy tgk jg brg nk d bw...kalu byk beeter beg besar tp x la bsr cm VB tu

Reply
avatar
With Julia
admin
7 June 2013 at 15:50 ×

Hehehhe mmg bila dh jadi ibu2 nih harus berbeg besorrrrr....mudah nk isi brg mcm2..hehehhe kadang2 cm x logik jerk kajian tuh...org dulu2 angkat sekam padi lebih berat dari itu...sihat dan kuat jek kan....yg ptg keselesaan kita guna beg....cantik lah beg putih victoria tuhhh awwwwwwwww terpikat

Reply
avatar
Isabel Diaz
admin
7 June 2013 at 16:07 ×

Baru nak beli beg besar gedabak tadi.. Rupanya bahaya.. Huhu.. Tak jadilah..

Reply
avatar
Puanbee kay
admin
7 June 2013 at 16:39 ×

nak cr beg besar ni , laptop pun nak sumbat gak hahaa ...

Reply
avatar
are_lin@yu
admin
7 June 2013 at 16:51 ×

kalau dah kwin mmg kna bwk bsar2 kan..hihi

Reply
avatar
Alin Marlini
admin
7 June 2013 at 17:54 ×

Diana...nnt kak alin record utk diana tau...

kak alin memang suka beg besar..beg 7eleven..macam2 ada...hehehe

Reply
avatar
Norfa nil
admin
7 June 2013 at 18:37 ×

Alhamdulillah.. Saya bawak beg duit je.. masih tak reti bawak beg besaq2..

Reply
avatar
Tihara
admin
7 June 2013 at 18:52 ×

org laki sempoi tak payah berbeg2 tgn depa nih..ihiks

Reply
avatar
Jay Ar
admin
7 June 2013 at 19:26 ×

Saya tak pernah bawa henbeg, kalau saya bawa tentu anak2 gelak....

Ingat selama ini pakai kasut tumit tinggi saja tak baik utk kesihatan....

Reply
avatar
Amanda Suria
admin
8 June 2013 at 13:51 ×

SA x suka besar gedabak mcm dlm gmbr tu..cukup sederhana besar..x kang mn plak nk letak segala khazanah kan..

Reply
avatar
8 June 2013 at 18:02 ×

aiyoo..besarnya beg..hahaha

Reply
avatar
Lydia Miza
admin
8 June 2013 at 20:46 ×

Beg tgn harusla besar sbb tisu basah,botol susu,sapu tgn,sanitizer,bedak,lipstik,feminin wash,segala khazanah semua nak letak dlm tu.. Ahahaha.

Tp beg saya x la besar gitu, beg besar ni nak carik hp pun teraba2 kekadang tu

Reply
avatar
dill
admin
9 June 2013 at 20:21 ×

beg besar boleh isi macam2 :)

dill.

Reply
avatar
10 June 2013 at 13:53 ×

HANDBAG BUI TAKLAH BESAR SGT,TAKLAH KECIK SANGAT..YG SDG2 SAJA..EWAH..^_^

Reply
avatar
deno
admin
13 June 2013 at 01:37 ×

deno pakai sling bag je, tu pun yg kecik.. takde handbag

Reply
avatar

sila tinggalkan komen anda...:) ConversionConversion EmoticonEmoticon

Thanks for your comment