Skip to main content

BAIK JANGAN JADI WARTAWAN KALAU MACAM NI

Assalamualaikum...

Kesian ada,kelakar pun ada bila aku baca satu berita ni..
sorang wartawan di kecam hebat apabila
dia membuat liputan secara langsung disebuah
daerah di India yang mengalami banjir besar dengan duduk diatas
bahu seorang mangsa banjir semata-mata
untuk mengelak dari kakinya basah terkena air.

ramai pengulas India mengkritik cara nya dan mendakwa
itu adalah satu kehinaan kepada bidang kewartawanan dan
ada juga yang mendakwa ianya sesuatu yang tidak masuk akal.

korang boleh tengok video nya kat sini..
Orang pikir tak habis macam ni sebenarnya memang ramai..
dia buat apa2 pun semata2 nak lepaskan diri dia je.
walaupun masa tu dia nampak lebih ramai orang yang menderita

yang sedihya bila tengok
lelaki yang terpaksa dukung dia tu..
sampai bergoyang2 badan..
dah la kurus  terpaksa angkat wartawan yang lebih besar dari dia.
dia siap bagitau lagi yang dia dah bayar 50 rupee kat lelaki tu..
eheheh..cemana la dia boleh jadi wartawan ni..
siap boleh buat urusan jual beli kat situ..


sekian..




Comments

  1. sian lelaki yg kena angkat dia tue...kejam betul la wartawan tue

    ReplyDelete
  2. dia sekadar cari berita & kejar rating bukan membuat misi kemanusiaan. kat situ jelas dah nampak dia cuma pentingkan kerjaya & periuk nasik dia jer..

    ReplyDelete
  3. adoi apa kebenda la manusia cmni.sekian.haha

    ReplyDelete
  4. Aih? Ade gak manusia mcm ni eh? Tapi betul-lah. Org yg amek upah dukung die tu, sbb nak duit punye psl kan? Bt ape pun jadi.

    ReplyDelete
  5. truknya klu kt sini cnfirm kna bank dah tu

    ReplyDelete
  6. Bikin malu jark.. Setau saya wartawan nie lasak..

    ReplyDelete
  7. ada juga wartawan yang macam ni ya.. pentingkan diri sendiri sahaja..

    ReplyDelete
  8. manusia mmg kejam. haha. dahla yg angkat tu kurus,

    ReplyDelete
  9. asal ada duit dunia dia punye lah, kat malaysia ni saje dah memang ramai spesis gini..pikio2 kan tak gitu

    ReplyDelete
  10. mmg x patut
    cam ner nak jadi wartawan am tuh..

    ReplyDelete
  11. penindasan terhadap golongan yg miskin..

    ReplyDelete
  12. inilah kuasa wang.. orang boleh buat apa sahaja bila wang berkuasa.. sedikit wang dah cukup membeli orang yang terdesak

    ReplyDelete
  13. mungkin lelaki tu nk guna duet.then sanggup.hmmm mcm2.

    ReplyDelete
  14. ala...tak dpt tgk...

    sekarang ramai manusia pentingkan diri sendiri...huhu...

    ReplyDelete
  15. Sptutnya sbg wartawan kita nak buat liputan kena 'merasai' sama kesusahan dan keperitan baru 'maklumat' tersebut sampai kepada kita kan.

    ReplyDelete
  16. cmner laa dia bole dapat keje wartawan, huh...

    ReplyDelete
  17. ciss...duduk jer la kat tepi tebing tu.......mengong punya reporter...konon2 nak buat special coverage ler tu...

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

RESEPI BIHUN SUP DAGING SEDAP DAN MUDAH

Assalamualaikum...



Suka watermark yang mana??Yang gambar atas  atau gambar kat bawah nun ??saya buat watermark ni guna app kat enpon je ..hehe..jadi lah.kan.Dari tak de..Ok..lupa kan pasal watermark tu..Hari ni makcik buat bihun sup..Punya la sibuk hari ni letih tak tau nak cakap la..sekali bihun sup dah siap makan sikit punya berselera..Bihun sup ni yang sedap sangat atau makcik yang lapar..tak tahu la..hehehh..

Dah selalu buat bihun sup tapi tak pernah terlintas nak share resepi kat blog..hari ni makcik turunkan ilmu buat bihun sup pulak..Saya guna daging 1/2 kilo sahaja.lepas tu hiris nipis2 sebab yang nak makan ni budak2.Masak pun cepat lembut..senang budak2 nak kunyah.kalau buat jual tu biasa nampak dia potong  tebal2 dalam 1 inci...ada yang potong kecik2.Ikut suka ampa nak potong macam mana yang penting kuah kena sedap.

Untuk sambal pulak saya buat sambal kicap.saya memang tak reti makan bihun sup dengan sambal merah tu..rasa tak selesa bila makan serbuk cili yang di tambah air…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …