Skip to main content

BAGUS KE BEDAK THANAKA NIH??

Assalamualaikum...



Selamat pagi semua...
Semalam ramai pulak la yang nak oder bedak Thanaka tu..
minta maaf la..aku tak jual bedak tu..
bukan tak nak jual tapi sebab tak sempat nak menguruskan nya..
payah nak ngepos barang,nak ambik barang,nak membungkus..
paham2 je la kan..ada anak kecik ni nak berak pun
kena tengok masa..kalau tak kena masa tahan je la..
ni kan pulak nak berniaga bagai..kan..

Ada yang tanya bagus ke bedak Thanaka nih??
aku pun baru cuba je..tak sampai seminggu lagi..
tiap2 malam pakai..setakat ni jerawat kecik2 kat dahi tu
macam dah tak de dah..
Jerawat besar2 belum tumbuh lagi jadi tak tahu la tahap
 mana kemampuan dia .ehehhe

yang bestnya bedak ni bila kita campur dengan air
sapu2 kat muka,dah lama2 dia kering tu,
bila kita gosok sampai habis lepas tu cuci muka
dengan air muka nampak bersih sangt.
tetiba tengok muka kat cermin rasa macam orang beriman pulak..hahhaha

lepas tu kalau muka berminyak ,
bangun pagi nampak muka bersih tau..
korang tak payah beli bekas besar,yang kecik2 pun ok dah.
aku pakai bekas kecik je..
boleh pakai 3 beranak lagi..

bukan aku je pakai..
mikhail,maisara pun pakai..

lagi satu bedak ni jugak boleh
korang pakai untuk mengelakkan selaran matahari..
ala2 sunblock la.

ok..tu je la nak citer pagi nih...
jap lagi aku update lagi..

aku sekarang dah rajin update blog tau..
harap2 berterusan la rajin aku ni..

hehehh..

sekian..


Comments

  1. berseri2 la akk kita pasni ;-)

    ReplyDelete
  2. mmg top bedak ni skrg...ramai kata ok..

    ReplyDelete
  3. nk jd agen bedak ni la..tgh femes..hakhak

    ReplyDelete
  4. hahaa..jadik duta bedak je la kak. senang. femes nanti tau..pasni leh la tgk akak, mikhail dan maisarah masuk tv. haha.

    ReplyDelete
  5. Amboi...die tak jual tp promote bedak tu, bt org geram je nak beli. Mana nak cari ni eh? Hehehehe...

    ReplyDelete
  6. hurmm x pernah cuba .. x tahulah
    ramai cakap ok
    saya seti dgn bb johnson !

    ReplyDelete
  7. ooo..mnrik jgk dgr psl bdak ni kan..blh lah nk cba nti.hehe

    ReplyDelete
  8. ramailah yg berthanaka lepas ni diana....

    ReplyDelete
  9. Bedak ni Femes skarang ni...

    ReplyDelete
  10. tak pernah pakai bedak ni... menarik ni :)

    ReplyDelete
  11. nmpk mcm org beriman eh kak.hahaha.akk ni mcm mcm lah.hahaha.nk try jugak.tp mahal lah online kak.sampai 25rm

    ReplyDelete
  12. semakin hari semakin berserilah akak kita nie.....

    ReplyDelete
  13. tu la mkin pemes bedak ni..sy mcm nk try gak..nak jgk bgn pg muka berseri2 hihihi.

    ReplyDelete

Post a comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …

RESEPI BIHUN SUP DAGING SEDAP DAN MUDAH

Assalamualaikum...



Suka watermark yang mana??Yang gambar atas  atau gambar kat bawah nun ??saya buat watermark ni guna app kat enpon je ..hehe..jadi lah.kan.Dari tak de..Ok..lupa kan pasal watermark tu..Hari ni makcik buat bihun sup..Punya la sibuk hari ni letih tak tau nak cakap la..sekali bihun sup dah siap makan sikit punya berselera..Bihun sup ni yang sedap sangat atau makcik yang lapar..tak tahu la..hehehh..

Dah selalu buat bihun sup tapi tak pernah terlintas nak share resepi kat blog..hari ni makcik turunkan ilmu buat bihun sup pulak..Saya guna daging 1/2 kilo sahaja.lepas tu hiris nipis2 sebab yang nak makan ni budak2.Masak pun cepat lembut..senang budak2 nak kunyah.kalau buat jual tu biasa nampak dia potong  tebal2 dalam 1 inci...ada yang potong kecik2.Ikut suka ampa nak potong macam mana yang penting kuah kena sedap.

Untuk sambal pulak saya buat sambal kicap.saya memang tak reti makan bihun sup dengan sambal merah tu..rasa tak selesa bila makan serbuk cili yang di tambah air…