Skip to main content

BERGOSIP JE ENGKORANG BERDUA YE?

Assalamualaikum...

tengok depa berdua ni...bergosip je kerja nya..


Itu je la kerja korang ye..bergosip tak sudah2...


Eii..tak kose aku...dok ngata aku ke apa tu??


sampai anak lapar pun tak dipeduli..sibuk bergosip! apa nak jadi la..


Apa tengok2????betul pe aku kata..korang ngata aku kan???


sekian..

Comments

  1. Errr...binantang apa ni..tikus ke...arnab....

    ReplyDelete
  2. Binatang pon pandai mengumpat ea..hehe

    ReplyDelete
  3. Haha kakak ni 1st time sy tgk bnyk pic dlm entry akk :)

    ReplyDelete
  4. ni jebon ka..??
    hamboi ngata kat orang noo :D

    ReplyDelete
  5. diorang bergosip tak pe uols.tak berdosa. kita bergosip dpt dosa

    ReplyDelete
  6. comelnye member gossip macam ni. heheh~

    ReplyDelete
  7. Depa ni artis kot...kan artis suka bergosip??

    ReplyDelete
  8. haha comel sekali bergosip² pun

    ReplyDelete
  9. comel3!!! kalau manusia yg diambil gmbr tgh gosip2 camnalah plak gayanya ye.

    ReplyDelete
  10. Bergossip tu free, kannnn... ? hahaha

    ReplyDelete
  11. gosip gosip..akk tgh carik gosip ke?hehehe

    ReplyDelete
  12. bgosip manusia yg sellu byk mslh..kih2..

    ReplyDelete
  13. huhu...sungguh comel bila haiwan bergosip :p

    ReplyDelete
  14. Emm pasal cute sgt,bior le ngumpat pun hehe :)

    ReplyDelete
  15. dah tabiat semulajadi tu......

    ReplyDelete
  16. diorg bole keje kt melodi kn, hukk...

    ReplyDelete
  17. biar orang kata kita jangan kita ngata orang kak..huhu

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …