Wednesday, 24 April 2013

PASAR PALING BAHAYA

Assalamualaikum...

kalau pergi ke Thailand dan naik keretapi 
Maeklong melalui jalan Talad Rom hop
ini lah yang akan kita jumpa...
pasar paling bahaya..


Keratapi akan melalui jalan ini sebanyak 8 kali sehari.
setiap kali ia akan menghampiri kawasan pasar siren akan dibunyikan 
sebagai amaran kepada penjual untuk 
memasti kan barang jualan dan payung mereka tidak berada diatas landasan.



sebaik sahaja keretapi melepas landasan tapak pasar,
para penjual akan mula membuka semula 
payung jualan dan aktiviti perniagaan bermula seperti biasa.



kalau saya memang tak pergi la pasar gini...seram sejuk.
lori lalu depan umah pun saya dah seriau..
ni kan pulak keretapi...

sekian..

25 comments:

  1. tapi barang jualannya tu menggoda kalbu ..ngeh2

    ReplyDelete
  2. saya nak lintas jalan pun dulu sampai bos opis lama perli.. hari2 dia tgk dr atas opis sy lintas jalan. punya la lama dok tepi jalan.. smpai sekarang pun mcm tu kalau lintas jln sorang2. Inikan pula nak gi pasar camni.

    ReplyDelete
  3. pernah kuar dlm M3 dulu..teringin nk pergi tgk sndiri pasar tuh..hehe

    ReplyDelete
  4. Tak pernah dengar pula pasar tu, walau dah beberapa kali ke Thailand...

    ReplyDelete
  5. memang bahaya kak...mcm takde tempat lain depa nak berniaga......

    ReplyDelete
  6. tersangat la bahaya pasar ni...seram sejuk nak pergi pasar ni...huh~

    ReplyDelete
  7. mak ehh...tempat mcm gini pun boleh buat pasar!

    kalau kak ati ...mai nk ambik gambar train tu jek...hehe

    ReplyDelete
  8. Tq diana entri ni. X pernah tau pun. Ngerinya

    ReplyDelete
  9. terkejut saya..saya ingat saya bukak blog saya sendirik :P

    haa saya ada nengok pasar ni kat majalah 3.kalau la saya nek ketapi ni, tak payah la saya dok sibuk2 sorong troli :P

    tekan loceng ketapi mintak benti..beli kelapa parut

    P/s : sori lambat balas,quite bz lately :(

    ReplyDelete
  10. 8 kali jugaklah peniaga buka tutup payung tu kan...hehhe....

    ReplyDelete
  11. Fuyooooo, diorang ni takdak tempat lain ke? bahaya nyawa camni.. huhuu

    ReplyDelete
  12. hohoo..gila sguh depa ni..mcm ni pn hadoo..

    ReplyDelete
  13. UIIII,TAKNAK G PASAR NI..NNT TGH PILIH2 SAYUR KENA LANGGAR KETAPI..HAHAHA

    ReplyDelete
  14. macam takde kawasan lain kan..rare style ni :)

    ReplyDelete
  15. hahahahaha mmg gila tahap gaban lah.

    ReplyDelete
  16. Maeklong melalui jalan Talad Rom hop...kena ingat nih...kalau g tailand,nak singgah sini!

    ReplyDelete
  17. da takde tempat lain ke nak buat rel keretapi...kat situ juga nak dibuatnya...huhu

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();