Thursday, 4 April 2013

MAISARA::adu...

Assalamualaikum..

Selamat petang semua..



Setiap hari ada saja hal2 sekolah yang Maisara adukan pada aku.
kadang2 tu benda tu kecik je tapi nak mengadu jugak.
semua benda yang dia adu tu semuanya
perkara2 yang dia tak suka la..yang buat dia marah.

tak de benda sangt la..hal kecik2 je..
lain la kalau benda yang dia adu tu sampai
buat dia malas nak pi sekolah atau dia balik dalam
keadaan berdarah,luka,ke,lebam ke.kan?
kalau gitu aku ambik kesah la ..

yang dia selalu mengadu..
kawan sentuh beg sekolah dia..
kawan terambik kasut sekolah dia..
kawan2 asyik pinjam pemadam..
cikgu tak bagi buah hari ni..
makanan sekolah tak sedap..
banyak lagi la...ada je tak puas hati..


Tiap kali dia balik ngadu ada orang buat dia marah aku akan kata..

"kesian anak ibu.nanti ibu jumpa dia ibu marah dia.."

tu je la ayat nak bagi dia sedap hati.
semalam dia ngadu lagi..

Maisara: ibu,semalam Alia dia pegang tangan Maisara.maisara suruh lepas,dia tak nak.dia nak pegang jugak.saja nak buat maisara marah..

Ibu:iye??nak kena Aliya nih..nanti dia..esok pi sekolah cakap kat dia.nanti ibu nak cubit perut dia.lepas tu nak sangkut beg sekolah dia kat pokok.paham??

Maisara:ok..kawan2 yang lain pun suka kacau maisara..

Ibu:ish..ish..ish...bagitau kat kawan2 sekolah esok ibu nak pi sekolah nak gantung depa semua kat kipas angin.lepas tu nak ikat kaki tangan depa,letak depa kat pokok.biar semut gigit depa.depa degil jugak??ibu nak ikat depa kat tiang tepi sekolah tu.biar depa kena panas.hitam kulit depa.lepas tu ibu gigit tangan depa sorang2..

(dia diam je lepas aku cakap gitu..lama dia tengok aku..last2 dia kata....)

Maisara:tak pe la ibu..mereka tu bergurau je dengan Maisara..

Ha!!!!tau tak pa!!


sekian,...



31 comments:

  1. hihihi, tahu bertimbang rasa juga dia, kawan2 gurau je kan Maisara.

    Ibu pun garang eh, takut ha, sampai nak gantung dekat kipas...hihihi

    ReplyDelete
  2. Hahaa..mesti dia fikir kejam sgt pulak ibu ni..terus tukar ayat.

    Lepas ni takdela aduan remeh ya..

    ReplyDelete
  3. Hehehe..maisara pun gerun dengar hukuman dari ibunya..ganas betul..ngalah samseng!

    ReplyDelete
  4. wasalam.. haha. kelakar lah maisara nie, habis semua dia ngadu eh sekali ibu dia kata gitu terus kata depa bergurau.. comel je dia. :)

    ReplyDelete
  5. hahahahahaha tau takut.ahahahahah akk ni.sian dye taw.hehehe

    ReplyDelete
  6. Assalamualaikum Diana

    manja tu....

    ReplyDelete
  7. clever girl.. bagus la dia nak bercerita.. nih anak mama (maman) bukan reti nak bercerita.. aduhai

    ReplyDelete
  8. hehe. comelnya maisara. hehe. tiap anak ada character masing2 kan. :D hehe. tapi pandai ibu maisara tackle anak2. terus tak jadi nak mengadu lagi pasni. hehe

    ReplyDelete
  9. dia pun naik seram dengaq ibu dia kata lagu tu.. hahahaha

    ReplyDelete
  10. Hahahahahah! Kelaka betul baca entri ni. Tapi boleh nmpk yg maisarra ni bijak. Dia tak ya kan kata-kata kite. Tp die pk dulu. Die tu mende tu menyakitkan, tu yg die kate kwn2 die gurau. Heheheh...

    ReplyDelete
  11. kahkahkah..kelakar laa maisara nie..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  12. hahaha..maisara nk perhatian ibu je kot

    ReplyDelete
  13. hehehe samalah dgn adik tu segala benda dier nak cerita kat Umi dier ni!

    ReplyDelete
  14. kita cubit perut maisara pulak hehehhe

    ReplyDelete
  15. lepasni mesti maisara fikir berkali-kali sebelum nak mengadu. hehehe :)

    ReplyDelete
  16. maisara diam mungkin dia fikir 'zalim gak ibu maisara ni'. tu yg dia nk selamatkan kawan2 dia adri terkena hukuman kak. hhahaha. lawaklah...

    ReplyDelete
  17. Nak ambik perhatian tu sebenarnya...

    ReplyDelete
  18. hahaha, comel lah jawapan budak kecik ni hihi

    ReplyDelete
  19. ehee comel lah maisara..suka baca kisah dia.. :)

    ReplyDelete
  20. ehee comel lah maisara..suka baca kisah dia.. :)

    ReplyDelete
  21. Itu namanya cubit2 sayang....

    ReplyDelete
  22. hahaha.. lawak la kak diana... tapi, maisara tahu kesian kat kawan2 bila mama cakap macam tu... hihi^^

    ReplyDelete
  23. anak dara kaut ngadu biasa la...yg kita ni...anak bujang sorang tu bkn takat ngadu..siap lakonan semula bagai

    ReplyDelete
  24. agaknya maisara ingat akak betul2 nak buat cenggitu.. kekeke

    ReplyDelete
  25. mesti yg last sekali tu dia terbayang kalau ibunya pegi skolah betul2 n gantung beg kawan2 kat kipas. bagus taktik diana ni!

    ReplyDelete
  26. ha tau Maisara takut kalau kawan2nya dikerjakan ibunya yer...hehe

    ReplyDelete
  27. hahah banyak songgeh betul dia kan

    - Admins blog 3 dalam 1
    http://blog3dalam1.blogspot.com/

    - Facebook fan page
    https://www.facebook.com/MingHuiRaingerzAwesomeCollections

    - Ping blog artikel @ Facebook
    https://www.facebook.com/groups/kakipingdotcom/

    ReplyDelete
  28. pandai pulak dia kasihan....he3

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();