Friday, 26 April 2013

MAISARA: potong rambut ke??

Assalamualaikum...



Selamat petang..
Ramai jugak yang perasan maisara dah potong Rambut..
sedara mara,opah dia pun tanya pasal rambut dia..
sebenarnya maisara ni memang tak suka rambut pendek..
dia nak rambut panjang dilepaskan ..
supaya dia syok sendiri jadi macam princess.

Minggu lepas dia demam teruk jugak la..
kejap badan panas,kejap sejuk sampai naik risau..
jadi aku bawak ke klinik..

esok nya bila badan dah sihat terus aku potong rambut dia..
selain dari sebab panas,selekeh dan kusut,
rambut Maisara dipotong kerana KUTU.



masa mula2 tahu kepala dia ada kutu aku sampai tak tidur malam..
sebab dalam otak ni dok fikir cemana nak selesaikan masalah kutu dia..
sampai goole ubat kutu la..
lepas2  potong rambut dia aku suruh ayah dia
pi kedai beli sikat kutu..
aih..geli geleman oi..
aku sikat jugak sampai habis.

Sebab kutu tu la jugak dia nak rambut dia dipotong..
kalau tidak memang dia tak bagi potong rambut dia..
tau pulak takut bila aku kata kalau
kutu kepala ada,nanti masa kita tidur
kutu tu angkat kita lepas tu bawak pi tengah laut..
tau takut...hahaha...

sekarang ni masalah kutu kat kepala maisara dah selesai..
dalam masa yang sama aku dah
call cikgu kat sekolah suruh pesan kat
mak ayah budak2 lain supaya selesaikan masalah kutu kat kepala anak depa..
Maisara kata kawan dia yang sorang tu memang banyak kutu..

Mujur la kutu kat kepala dia tu baru je berjangkit..
kalau dah lama mau menjerit2 aku sikat kutu dia..hahah..

Balik kampung minggu lepas bila orang tanya ..

"Kenapa maisara potong rambut..?"

Maisara: saja le..nak buat gaya baru,..

tau pulak malu nak ngaku kepala dia ada kutu..


ehhehe

sekian...

15 comments:

  1. sebab kutu jugalah dulu rambut Alia yang asalnya kerinting cantik, dah jadi ikal biasa aje. Saya guna ubat kutu terlebih atas rambut dia, salah baca direction, sampai dia menangis2, nasib baik sekejap saja, lepas tu terus potong rambut dia, kemudian terus hilang kerinting.

    Semua yang kenal dia dari kecik pelik, apsal rambut dia dulu kerinting cantik skrg tak, semua kerana kutu...ni masa dia umur 5 tahun kat sekolah tadika jugalah ni....

    ReplyDelete
  2. anak2 bee pun sama , asal kena kutu jek mest potong rambut sbb lebih senang nak cantas semua kutu2 tu , baru2 ni laila kena kutu , aliya dan husna tak kena pulak , pelik la .. sbb laila tk sekolah lg , yg sekolah tk kena .. jenuh fikir dr mana dia dpt kutu tu , apa pun kejap jek di cantas hari2 belek kepala la jawabnya kan ..

    ReplyDelete
  3. Kalau yg lain tak usaha buang kutu tu, nnti maisara kena lg sekali pulak kan..

    ReplyDelete
  4. harap masalah kutu Maisara dapat diselesaikan secepat mungkin...;)

    ReplyDelete
  5. Ingatkan zaman ini dah tak ada kutu kepala...masih ada rupanya...

    ReplyDelete
  6. Bab2 kutu ni fiza pun tak suka. Nasib baik tahu awal. Kalau dah berkampung kat kepala ambik masa nak buang.

    ReplyDelete
  7. GERAM DGN KUTU TU KAN LAGI2 KALAU BARU NAK JADI..EIII

    ReplyDelete
  8. pasni pergi sekolah maisara pakai scarf so xberjangkit lagi..amboii pandai dia menjawab ye..hehehe

    ReplyDelete
  9. hu3..masalah kutu dan kanak2 memang serasi....sian maisara dah rambut pendek kak.....

    ReplyDelete
  10. budak2 kecik kan kak.. selalu sangat berjangkit kutu ngan orang.. adik ain kalo ada kutu, ain pastikan jarak kepala ain dengan dia tidak kurang dari pada 5meter hehehe

    ReplyDelete
  11. ala comelnya maisara dgn gaya ambut baru... deno pun baru potong rambut.. senang rambut pendek ni, pakai tudung tak perlu berbongo-bonggol nampak bila ikat rambut^^

    ReplyDelete
  12. rmbut sng jaga kak sbnrnye.. :)

    ReplyDelete
  13. pernah gak ade kutu kecik2 dulu...gatal

    ReplyDelete
  14. comel laa maisara nie ngan gaya rambut barunya..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  15. hahahaha amboi.statement maisara cm artis.hehehe.kutu n budak mmg xleh dipisahkan kan kak.kat sek sllu mmg dptnya pun.

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();