Tuesday, 9 April 2013

MAISARA:: botol air

Assalamualaikum...

Tiap2 hari bila Maisara balik dari sekolah,
Mikhail paling suka ambik botol air kakak dia..
dah la kakak tu kedekut..
Adik pulak memang tak boleh dibawak berbincang.





Entah apa yang dia suka sangt dengan botol air tu
pun tak tahu la..
tapi aku perasan dia suka
betul minumair masak dalam botol kakak tu..
pandai pulak dia sedut..heheh.



Nnati nak belikan satu yang serupa macam tu..
takut kalau beli yang rupa lain'
dia tak nak pulak..kan...


Semalam kakak balik dari sekolah,
laju je dia ke pintu terus ambik
botol air kakak..



Ibu: bagi adik pegang kejap ye..

Maisara: erm..ok..hari ni mood kakak baik..jadi adik boleh ambik apa saja
barang2 kakak..

(lega aku dengar...)

Maisara: Tapi bukan botol air nih..

(aih...sabor je la aku...)




sekian..

25 comments:

  1. haha jenuh tk kasi jugak tu ..

    ReplyDelete
  2. nape akak tak beli botol air yang sama jenis macam maisara punya je?hehehe

    sensenang pasni kalau akak nak beli pape, beli sepasang terus.senang :)

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum Diana

    cuba kata ada orang nak ambik adik dia
    tentu dia melenting...sayang kan adiknya

    ReplyDelete
  4. Bijak..bijak..mmg jwpn yg bijak!

    ReplyDelete
  5. dah jadi botol air feveret dia nampaknya....hihihi~

    ReplyDelete
  6. Sebut botol teringat pula filem "Anu Dalam Botol"....

    ReplyDelete
  7. haha lucu dialog maisara tu..hang kena beli cepat!

    ReplyDelete
  8. mikail nih muka mcm maisara ek. dia tengok botol air tuh warna warni tuh yg rebut kot.

    ReplyDelete
  9. Hahahahahahaha maisara oiiiiiiiiii sengal la usus aunty mendgr yer.... adoyaiiiii

    ReplyDelete
  10. uikkk...bagusnya adik nya suka minum air masak.....ahakz

    ReplyDelete
  11. alahai akak... kakdiana beli la satu kat mikhail...

    ReplyDelete
  12. Hahaha, yang tak tahan tu siap cakap bukan botol air ni, maisara la maisara..

    ReplyDelete
  13. hehe..mula2 dgr jawapan si kakak,lega rasanya..rupanya belum habis lagi ayat dia..

    ReplyDelete
  14. koi balik kerja pun anak2 sibuk rebutkan botol air dan minum balance air masak dalam tu. macam sedap sgt jer...pdhal kat rumah bukan main susah nak suruh minum air masak

    ReplyDelete
  15. Ayat maisara mmg terbaek! Hahahaha

    Ops diana nk tau x? Saya beli botol air sama warna sama gmbr tetap syafiq berebut ngan akak dia. Hisap sekali nk tukar hisap lg tukar lg.sian akak dia kena buli

    ReplyDelete
  16. biasa la tu...adik yg kecik mmg suka pow barang akak/abang dia...macam anak anak saya ni..hahaha

    ReplyDelete
  17. alahai ciannya mikhail..... munna sekrg ni beli apa2 pun mesti dua sebab anak mmg suka sgt berebut

    ReplyDelete
  18. mungkin sebab warna botol air tuh yang ceria menarik perhatian Mikhail...:)

    ReplyDelete
  19. Kena belikan utk adik satu nih.

    ReplyDelete
  20. kena beli ler camnie... akak dah buat kerek tu....he3

    ReplyDelete
  21. hahahahaha boleh pulak cm tu eh.hehehe

    ReplyDelete
  22. Terjah drpd fb...
    ha ha ha...
    Ayat akhir tu x bleh tahan!!!

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)