Tuesday, 23 April 2013

KANAK-KANAK INI MEREDAH BAHAYA DEMI ILMU

Assalamualaikum,....

Sedihnya tengok budak2 ni ..
demi nak dapatkan ilmu mereka beranikan diri menyeberang jambatan yang macam ni..


Jambatan ni musnah ketika 
gempa bumi tahun 2008.



tempat ni nama Pariaman..Pantai barat  indonesia.
nama je aman..tapi tak selamat..
cemana tu??


Kalau tengok jarak nya tak la luas mana kan..
jadi tak sepatutnya jambatan tu dibiarkan macam tu..
orang dah tak pakai dah jambatan kayu tu..
semua pakai konkrit je sekarang..
kerajaan lepas tangan la nih..
atau pun ketua penempatan tak cuba pun mohon bantuan..kan??



apa pun semoga mereka semua dilindungi Tuhan
dari apa2 kejadian buruk..

sekian...

10 comments:

  1. gigih meniti dan gigih utk belajar..

    ReplyDelete
  2. kesiannya...
    beruntung anak2 kt..x lalui kesusahan ni utk dptkn ilmu

    ReplyDelete
  3. KESIANNYA..SANGGUP MEREKA MBAHAYAKAN DIRI DEMI NAK TUNTUT ILMU..SEMOGA ALLAH SLL MELINDUNGI MEREKA..AMIN

    ReplyDelete
  4. bahaya sangat...... tapi sebab dah biasa.... budak2 tu jln mcm sarkas jer......

    ReplyDelete
  5. kesianya mereka...sanggup redah bahaya untuk mendapat ilmu di sekolah..

    ReplyDelete
  6. kesiannya... tapi segalanya utk ilmu, sanggup berkorban kan? menuntut ilmu pun satu jihad kan akak?

    ReplyDelete
  7. dekat indon ni kn kak..kesian dorg..

    ReplyDelete
  8. bahaya nye..dahlah hari hari nak guna..at least ada satu yg ckup sempurna pun dah ckup kan.tgk macam ni.sadis betul.

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)