Tuesday, 23 April 2013

BURGER MCDONALD SELEPAS 14 TAHUN


Seorang lelaki .David Whipple ,menemui  Burger Mcdonald yang dibelinya pada tahun 1999.apa yang mengejutkan beliau,burger tersebut masih elok seperti baru dibeli.  



Burger tersebutr dibeli pada tahun 1999 diUtah.pada mula nya dia merancang untuk menyimpan burger tersebut selama sebulan untuk menunjuk kan kepada rakan2 nya ujudnya pengawet dalam makanan segera tersebut.




Namun dia terlupa tentang Burger tersebut dan selepas 2 tahun baru lah dia menjumpai semula burger tersebut yang masih disimpan didalam poket coatnya yang diletak kan dibelakang trak.



dia meneruskan niat untuk menyimpan kembali burger tersebut.dan selepas 14 tahun dia terkejut kerana mendapati burger tersebut masih elok seperti baru dibeli 14 tahun lalu.


Didalam bungkusan burger tersebut masih terselit resit pembelian.apa yang berubah pada burger itu cuma jeruknya sudah hancur.Pada burger tersebut tidak ada tanda2 kulat atau bau pelik.


menerut david."penting untuk anak-anak nya tahu apa yang berlaku jika mengambil makanan segera dan betapa pentingnya makan secara sihat.."



sumber;dailymail

22 comments:

  1. Pasni kite wat utk burger kfc plak...

    ReplyDelete
  2. woo...

    dahsyat la...

    takot pulak nak makan mcd

    ReplyDelete
  3. roti pun tak berkulat pulak.. dahsyat

    ReplyDelete
  4. Dulu bila Gaza diserang ramai org Islam Malaysia boikot Mc D yg sentiasa menyalurkan hasil derma kita itu kpd Israel. Tapi sekarang semangat memboikot dah hilang, berebut2 pula org2 kita nak berderma kpd Israel...

    ReplyDelete
  5. boikot mcd, beli beger bako lagi sedapp :)

    ReplyDelete
  6. pehhhh....kalau kita makan...kita awet muda tak...??....den mmg tak suka berger McD ni....mahal...kalau org belanja...ok...??

    ReplyDelete
  7. mmg itulah kebenarannya... boikot tetap boikot...

    ReplyDelete
  8. makin kita boikot...makin byk lak contest yang menggugat iman ni

    ReplyDelete
  9. BIAR BETUL..TETIBA TAKUT NAK MAKAN BURGER MCD..EIII

    ReplyDelete
  10. Try peram beger Ramli pulak lepas ni....:)

    ReplyDelete
  11. roti pn xhancur kan..haish bhya ni..

    ReplyDelete
  12. haa amikk
    sah2 x sihat huhuhu

    gile lahh kan ;)

    ReplyDelete
  13. foyoo.... memang betul2 bhn pengawet........

    ReplyDelete
  14. 14 tahun masih elok lagi...lain mcm je burger mcd ni..huh~

    ReplyDelete
  15. emm.... betapa banyaknya bahan pengawet dlm tuuu

    ReplyDelete
  16. fuhh...14 tahun tak berkulat

    ReplyDelete
  17. memang kuat pengawet tu..jom makan makanan sehat..kurangkan makan fast food atau xmkn lansung :)

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)