Skip to main content

TAK SIHAT


Assalamualaikum...

Aku tak sihat nih.
tekanan darahrendah...
macam nak pengsan je rasa..

sekian..

Comments

  1. Berehatlah dulu. Semoga segera sembuh sepenuhya dari segala kesakitan.

    ReplyDelete
  2. Pergi klinik suruh MA tu check =]

    ReplyDelete
  3. sila banyak berehat kak.. :D

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  4. makan kerang ... atau sayur asin asin ....

    banyak berehat ..

    ReplyDelete
  5. Jaga diri tau, saya pun ada penyakit tekanan darah rendah ni..take care!

    ReplyDelete
  6. semoga cepat pulih dari tak sihat tu.., banyakkan berehat dan jangan stress.

    ReplyDelete
  7. have a good rest...
    take care tau...

    ReplyDelete
  8. Semoga sihat kembali ya diana. rest betol2.

    ReplyDelete
  9. get well soon, sis. rehat secukupnya. jaga pemakanan. :-)

    ReplyDelete
  10. kak rest betul2 k, banyakkan makan makanan yang boleh menambah darah... saya dulu hari2 makan hati dengan sayur bayam..alhamdulillah skrg dah ok

    ReplyDelete
  11. Minta encik hubby beli kerang dalam sekilo, balik rumah rebus. Cuba habiskan kerang, kemudian rehat banyak2...

    ReplyDelete
  12. banyakkan berehat.. usah pikir masalah laptop sgt.. hehe.. get well soon..

    ReplyDelete
  13. Tekanan darah tinggi dan darah rendah simptomnya lebihkurang.. kena rehatlah dulu..

    ReplyDelete
  14. Akak banyak2kan berehat ye, semoga cepat sembuh sis...

    ReplyDelete
  15. oh tak sihat rupanya akak yer...semoga copek sembuh yer kak...amin...

    ReplyDelete
  16. ouh sama la aku pun tekanan darah rendah tak boleh berdiri lama sangat mesti nk pitam haha. kalau pening kena makan benda manis terus hilang huhuuuu

    ReplyDelete
  17. semuga sihat cepat ye D..org kata makan kerang byk sikit bleh tambah darah..bayam.

    ReplyDelete
  18. kesian...sedih aku huhuuhu... smoga cepat sembuh... :D

    - Admins Blog 3 Dalam 1

    http://blog3dalam1.blogspot.com/

    Berita Terkini Pencerobohan Lahad Datu, Perkembangan Militan Di Lahad Datu - Kisah Seluruh Dunia

    ReplyDelete
  19. take care..
    ambil masa utk rehat secukupnya..

    ReplyDelete
  20. kak byk berehat yer :)
    moga cepat sembuh kak...

    ReplyDelete
  21. rehat...jangan banyak berdiri..shida pun kekadang ada jugak rasa mcm tekanan drah rendah.tp xpernah g check hehee

    ReplyDelete
  22. semoga cepat sembuh kaka...take care tau!!!

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …