Skip to main content

SUSAH NAK TIDUR??CUBA MAKAN INI

Assalamualaikum...

selamat pagi semua...mengantuk la..
malam tadi susah betul nak tidur..
sampai jam 3 pagi pun tak lelap2 lagi..
bila dah terlelap kejap2 terjaga2..
pagi ni bangun mata merah je..



Masa dok gelisah nak tidur tu terpikir jugak nak kedapur makan sikit
tapi malas pulak nak bangun..

dulu aku selalu jugak susah nak tidur ni..
bila susah nak tidur aku akan bangun dan makan..
bukan la makan nasik sepinggan dengan ayam goreng bagai..heheh

biasanya yang aku makan..
Oatmeal.. ..dengan susu panas...
yang ni ubat tidur paling mujarab bagi aku setakat ni..




lagi satu makan pisang..


yang ni jarang buat sebab jarang2 pisang ada kat umah..
tapi kalau ada memang aku makan sebelum tidur.
tak tahu la kenapa tapi makan pisang sebelum tidur
mesti buat aku tidur nyenyak.
korang pun cubalah tau..

sekian...


Comments

  1. sy ni mmg jenis tidur lewat kak..pukul 1,2 br nk tidur walaupun esoknya keja. Dah terbiasa mcm tu dr dl. sy suka peram mata tu smpi betul2 ngantuk..lepas tu masuk bilik terus tidoq tak ingat apa dah laa.

    hehe

    ReplyDelete
  2. dah lama tak makan oat... cam nak carilah nanti.

    semalam baru buat cekodok pisang... hehe

    ReplyDelete
  3. jarang2 tak boleh tido..kalau dapat mmg nak tahan2 mata tu tak kasik tido awal, nak jahit, nak update blog, nak iron baju, nak baca novel...

    ReplyDelete
  4. Assalamualaikum Diana

    kalau saya pantang letak kepala ajer...lolap terus

    ReplyDelete
  5. oat? halamakkk yg tuh pulak x lalu nak masuk anak tekak...kalo pisangg laju jerkkk hehhe susah nak tido eh, pk apa tuh?

    ReplyDelete
  6. oatmeal tuh boleh buat cepat tidur sebab kita akan cepat bosan nak habiskannya. dan pisang, setahu aku adalah buah yang melambatkan rasa ngantuk kita. bagi setengah orang, ia menyekat kengantukan.

    ReplyDelete
  7. Salam diana..

    terima kasih atas perkongsian.. Alhamdulillah.. setakat ni takde masalah nak tidur.. masalah akak ialah kuat tidur he..he..

    ReplyDelete
  8. bolehlah cuba nanti..tp skrg asyik tidur awal jer..hehehe

    ReplyDelete
  9. oat..tak suka pulak.

    saya jenis susah nak tido kalau kat rumah org atau travel. seksa..

    ReplyDelete
  10. ena lebih suka nestum.. nesvita pun ena tak suka.. huuuuuuuu tapi ena ni jrg makan breakfast... hukhuk

    ReplyDelete
  11. kak ade 1 lg petua..minum milo panas kak..cnfrm..;)

    ReplyDelete
  12. skrg ni sy susah nak tidur awal balik.. sekejap2 je boleh tidur awal, tapi bangunnya pun awal la, 3 4 pagi dah cergas mata ni.. kekeke..

    ni la salah 1 sebab kepala asek pening je skrg.. :P

    ReplyDelete
  13. boleh cuba ni... btw, deno suka mkn oat!:)

    ReplyDelete
  14. remy pun pernah dengar petua tu..... mkn pisang sebelum tido....

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …