Friday, 22 March 2013

SUKA BETUL PERLEKEHKAN ORANG LAIN.CER INSAF...

Assalamualaikum....

Selamat pagi semua...
selera orang lain2..
Bukan selera makan je..
tapi selera berfesyen,berhibur,bercuti..
masing2 tak sama...

Jadi bila tak sama tu jangan la
pulak kita pandai2 nak ajar orang ikut selera kita..

Dengar je jiran bercuti kat Langkawi..

'ala..Langkawi bukan best..pergi genting la syok..tak payah la ke Langkawi tu"

eceeh.. tu selera ngko..
dah jiran tu nak ke Langkawi jadi masalah pulak kat ngko ye..

bab berfesyen..

"ko pakai tudung Bawal je..sekarang orang dah tak pakai bawal ni..
esok tukar la..ko pakai tudung oren ni.."

Lantak dia la..dah dia selesa dengan tudung bawal tu..
tu mujur seluar dalam dia tak check..kalau idak
seluar dalam orang pun dia nak salin kan..

bab berhibur...
"apa kelas la ko dengar lagu kpop nih..
budak2 tak cukup akal je dengar kpop..cer dengar muik metal ni.."

ohoi...sampai kan dalam telinga orang pun ngko nak ubah??
ko nak lekeh2 kan citarasa orang??
betul2 sakit la ngko nih...

Bab makan...

"petai??jering??uwelkkk..nak muntah aku..
aku tak suka la benda2 gini...makan macam orang kampung je..
cer try sama makanan barat kat hotel2 yang ada bintang tu...
sekali rasa mesti ko tak nak dah ulam2 kampung nih.."

dalam tekak orang pun ngko nak control..
ngko dah tak de kerja lain ke...

selera orang lain2 ye..
ulang lagi..selera orang lain2..
aku ulang lagi..selera orang lain2...

ni kalau tak paham jugak tak tahu la...
berhenti la memperlekhkan orang lain...
kau rasa kau hebat??kau ada klasss???
tak de masalah..orang pun tak rasa citarasa ngko tu satu masalah..
tapi pelik pulak bila citarasa orang jadi masalah kar ngko..

korang pernah jumpa tak manusia yang suka perlekehkan orang lain nih..
cer blogwalking..mesti jumpa..kehkehkeh..

##tubelumbabgadgetbabwarnakegemaranbabnamaanaksemuajadimasalahkatdiahahah

sekian..

20 comments:

  1. manusia mmg ada sifat PHD tu

    ReplyDelete
  2. booo layan jek org mcm tu

    ReplyDelete
  3. salam kenal....

    banyak betul kata² entry awak ni... kdgkan terpikir juga.. kenapa lah sikap manusia ni mcm ni kan.. mcm tak tahu adap pulak...

    plg x suka bila kata nak pg bercuti.. lah.. xkan ke situ kot.. x bestlah.. pg sini.. sini best..eh².. sukatilah nak pg mana pun...

    ReplyDelete
  4. fuyoo..layout baru nmpak..yang posting kat atas tu nmpak stylo kak..macam bukak laman web metro plak rasa..hehehehe

    sy ada kawan macam tu..sebenarnya kita kena respect pendapat atau minat seseorang tu..tak elok klu asyik condemn jer...hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  5. salam kenal, inshaaAllah cakap yang baik2 je :)

    ReplyDelete
  6. sy kalau jumpe org mcm ni sy lantak kan aje.. kalau die ckp ngan sy cepat2 sy ubah topik lain.. bosan la dgr org bebel.. kekeke

    ReplyDelete
  7. Wah!! Blog wajah baru. Lebih kemas. Seronok baca!

    Ok. Back to topic. Org yg mcm ni, yg asik nak pangkah apa kita bt seme adalah orh yg dengki. Kita ada. Dia tak ada. Sbb tu, die pangkah. Die kata die ade, tp entah-entah bt2 ade. Hah....org mcm ni, penat melayan. Persetankan. Muahahahaha!

    ReplyDelete
  8. Hahah ramai je perangai cm tuh beb..kalo ju jawab ada aku kesah! haaa ko hahahha

    ReplyDelete
  9. Ha'ah...paling rimas dengan orang camni...ada saja yang tak kena di mata dia...huhu

    ReplyDelete
  10. aritu de dgr ust kazem kata..kalau org ckp tinggi kita balas balik kat dia...katakan kita lebih dr dia..lama2 dia diam la..hehehe..


    shida pun xsuka org yg cakap tinggi...malas nak layan org mcm tu

    ReplyDelete
  11. Selalu jmp. Nyampah je org jenis gini.

    Awak.. Org menyusukan blh je minum pms sbb dia makanan tambahan tinggi vit c, dan lain2.. Dia 10 kali lg berkhasiat dr sup sirip yu. Org hamil pun blh mkn

    ReplyDelete
  12. selagi boleh elak dari orang macam ni, akan ai elakkan..

    ReplyDelete
  13. tu kira dia dh PHD level terlebih tinggi tuu, huh...

    ReplyDelete
  14. tak elok nak perlekehkan org lain.... kita jaga diri kita dulu ye kak.....

    ReplyDelete
  15. betul diana.... manusia ni kan ada 1001 perangai yg kadang2 kita sendiri tak jangka. tak sukalah org2 yg suka perlekeh org lain ni.

    ReplyDelete
  16. memang ada kawan ofis camni.. semua dia nak kondem, macam apa yg dia buat bagus je semuanya.. boooo layan je orang camni!

    ReplyDelete
  17. jangan sesekali memperlekehkan selera orang.jaga selera sendiri sudah lah ye kan..

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();