Thursday, 14 March 2013

NI SEMUA OPAH PUNYE PASAL

Assalamualaikum....

Selamat pagi semua....
mai nak sapu sawang ja ni..hahahah...

Hari sabtu lepas aku balik kampung..
kampung kat  32700,beruas,perak..
heheheh..siap poskod tu..
bukan apa..takut satgi ada lagi yang silap kata Beruas kat Tengganu ke..kan??
Entry lepas aku kata Simpang Ampat,
ramai lak tanya simpang Empat kat sinun2 ka?

tak..tempat ni nama Simpang Ampat..bukan Empat ye..
mungkin sebab tempat ni dibuka oleh Cina jadi dia sebut Empat jadi Ampat lor...
heheheh..

Ok sambung citer...
sabtu lepas balik Beruas..
dah Maisara dok merungut rindu Opah jadi balik la jugak..
mak aku ni memang suka sangt manjakan cucu.
kadang2 manja melampau2 punye,
Terpikir jugak la orang tua ni tak letih ke layan
cakap dengan cucu dia ni.
korang paham2 je la Maisara punya mulut kan??
mana tau senyap..
tapi Opahnya layan jugak.

Bukan yang besar je..
yang kecik ni pun Opah dia layan je..
nangis sikit dia ambik dukung..
merengek2 sikit dah didukung..
Sampaikan tidur malam pun dengan cucu bulat dia ni..
sedar2 6:30 pagi baru aku tau rupanya Adik tidur dengan opahnya..
patutla nyenyak je aku tidur..hehhe

kalau kat umah,memamg aku biar je dia merengek2 tu..
tak kose la nak dukung.

Sudahnya bila dah balik ke penang ni
Adik asyik nak berdukung je la pulak..
tak dukung dia mengamuk2..
menangis sampai meletik2 badan..
dekat 3 hari jugak la dia macam tu..
malam tadi tengok dia ok la sikit.
mungkin sebab dah tau ibu tak layan punye
dengan tangisan sendu dan shahdu dia tu..

Ha..sebab tu la blog pun bersawang jadinya..
mintak2 la hari ni adik ok..
jangan meragam2 lagi ye..
kalau tidak ibu rotan hang??
hang nak rotan ka???


sekian..

29 comments:

  1. kesian opah jadi mangsa...hehe

    ReplyDelete
  2. opah jugak yang jadi mangsa hehehe.....
    salam singgah =)

    ReplyDelete
  3. Rindu kt arwah tokwan...huhu

    Cucu memang mcm tu la akak..dulu selalu jugak kena rotan

    ReplyDelete
  4. Hahahahaha! Mmg bahaya klu biasekan duduk. Bukan bahaya apa. Bahayakan pd diri kite sendiri. Muahahahah!

    Pttlah sunyi sepi je blog ni. Ade kesah upenye! Heeeee~

    ReplyDelete
  5. sama la cam mak sy..ank sy tu pulak cucu sulung..lagiii la manja kemain!hehh~ klu sy buat xtau ank sy nangis sy plak kena bebel..grr~

    bak kata adik sy, "the gransparents mmg tugas dorg meng-spoilkan the cucu²..tp the parents itself yg tugasnya mendidik anak² dgn didikan yg btol.." haha~ giteww~

    ReplyDelete
  6. bwak ja datin dok simpang ampat.huahuahuahuahua...

    ReplyDelete
  7. Hihi, sayang opah.. kata maisarah :) hehe

    ReplyDelete
  8. aduyaiii...kena jga2 tuh...susah kita nanti nk jaga yer kemudian :)

    ReplyDelete
  9. Nampaknya kena bawak opah tinggal sama lah nie.. Hihi..

    ReplyDelete
  10. owh..akak balik kg rupanya..ade kenduri kendara ke balik sesaja??hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  11. anak akk tu maybe dia rasa tak selesa la tu.. pening ke, sakit tekak ke.. kat akk la yg blh bg dia selesa... sabar ye kak.. ngeeeeee

    ReplyDelete
  12. biasanya nenek2 nih memang suka manjakan cucu2nya...

    ReplyDelete
  13. hehehe, opag ganyam style....slalunya macam tu laa kan akak, balik kampung mmg atok n opah manjakan cucu2nya, bila dah balik umah, mula laa nak merapp kan...hihi...xpe nnt adik ok la 2 :D

    ReplyDelete
  14. haha.. biasa la opah.. nak manjakan akak dah beso.. manjakan la cucu die yg kecik2 tu.. hehe

    rotan je budak botak tu.. :P

    ReplyDelete
  15. Blog bersawang tak apa...jangan rumah bersawang nanti cili pun nampak macam bawang...hehehe

    ReplyDelete
  16. betul la kak.. anak buah deno si adam, kalau dengan tok abah pun mcm tu, suka dukung2 manja2 dgn abah deno.. dgn deno dia tak minta dukung sbb dia tahu cikcu ada tiub di perut.. nasib baik perangai nak dukung tak lekat .. hehe

    ReplyDelete
  17. hihi..ptutlah lama tak update.. =)

    ReplyDelete
  18. Itulah sayangnya nenek pada cucu...Lain macam :)

    ReplyDelete
  19. simpang ampat kat melaka kan?biasala kalau dah ada cucu lain macam dia punya fiil.anak tak pandang, nak tengok cucu je kejenya

    nanti akak dah jadik nenek akak tau la :P

    ReplyDelete
  20. org tua memng suka lyn budak..tp klu terlalu dimnjakn..kite jugak yg terima akibat klu dah merengek nk berdukung..belok jugak tangan

    ReplyDelete
  21. Opah lama tak jumpa cucu1 dia sebab u layan lebih :)

    Sama la kalau firas ngan Ilhan balik rumah Tokma dia, kami layan diorang lebih2 smpaikan Firas taknak ikut Ummi dia balik Lgkawi :D

    ReplyDelete
  22. dussss2..... bukan rotan sapa....rotan sawang2 nie.......

    ReplyDelete
  23. opah mestilah manjakan cucu nye kak..(:

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();