Skip to main content

MAISARA::suzuki

Assalamualaikum...

Maisara pandang ke luar pintu..
Pandang motor ayah dia...

Maisara: ibu..rupanya nama motor ayah ni suzuki la...

Ibu: ye la...

Maisara: kenapa dia bagi nama suzuki??

Ibu: entah la...
(cam biasa ibu memang tak kose nak layan kalau soalan2 merepek maisara nih..)

Maisara: sebab motor dia lelaki kot..kan??kalau motor dia perempuan mesti dia bagi nama Sizuka..


pulak dah...

sekian...


Comments

  1. moto nama sizuka?mesti dia bayangkan moto tu ada pakai reben dan pakai kain batik kikiki :D

    P/s : amboi kak marah bebenor ngomen?kahkahkah :D bebawak minum sirap bandung sejuk kak :P

    ReplyDelete
  2. kah3..logik jgk tu jwpn nya..hihi..

    ReplyDelete
  3. haha... ada je idea maisara ni tau...

    ReplyDelete
  4. hahaha...kreatif nyer mikir...

    ReplyDelete
  5. adoih...macam2 la budak maisara ni

    ReplyDelete
  6. oh baiklah motor pn ada jantan betina gitu..hekhek

    ReplyDelete
  7. hehehehehehe...
    cerdik tul maisara...
    imaginasi tinggi :D

    ReplyDelete
  8. hahahaha ibu bagi jawapan salah, anak pun ikutlah loyar buruk.hihihi

    ReplyDelete
  9. Hhahaa, adoila Maisara, kuat tul daya imaginasi dia :)

    Pandai lak olah nama ke perempuan :D

    ReplyDelete
  10. bagitau Maisara...saya ada motor nama Nobita

    ReplyDelete
  11. maisara maisara... bijak mulut dia.. hahahaha.. rindu nak dengar celoteh budak2 kecil ni... huuu... mesti maisara ni mulut bijak ikut mummy dia... XD

    ReplyDelete
  12. hahahahah! tgk cite doraemon ke maisara? adoi....pemikiran die tu...kreaif sungguh! hahahahaha! sy yg bace ni, berdekah je.

    ReplyDelete
  13. hehehe.... betulah tu maisara....

    ReplyDelete
  14. HAHAHA..SAMPAI KESITU DIA BERFIKIR..BIJAK

    ReplyDelete
  15. pandai. sikit je miss maisara, yg lain betul dah.. founder suzuki tu lelaki..

    ReplyDelete
  16. hahaha..sizuka citer doraemon

    ReplyDelete
  17. ha..ha.. comellah maisarah.. baru ini dia terperasan jenama motor ayah dia ya..

    ReplyDelete
  18. kat bahagian mana dia tengok yang dia tau moto tu laki. hahahahaha

    ReplyDelete
  19. aduhai.. bijak sgt la syg.. sizuka dikatanya motor perem.. kikiki

    ReplyDelete
  20. ni mesti suka tengok doraemon kan? hehe

    ReplyDelete
  21. Mesti peminat tegar doremon ni....

    ReplyDelete
  22. bijak maisara nie nie kak.....

    ReplyDelete
  23. pulak dah..patutlah ibu dia tak kose nak layan..hee

    ReplyDelete
  24. haha...kreatif2...pengaruh citer doraemon kuat ni...haha~

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …