Skip to main content

LEMAK HILANG TUDUNG PUN HILANG

Assalamualaikum....





Untung la...
Perut berlipat dah hilang...
dah tak berlapis..

tapi...
tak kan hilang sekali dengan tudng2..

ekekek..ye la..ye la..
rambut dia tak nampak pun..
tapi....

tapi lagi..korang sambung je la tapi aku tu..heheh..

kang ada yang kata aku 
jeles tengok perut dia dah kempis..

sekian..

Comments

  1. Itulah masalahnya...tujuan nak kurus tu sebab nak tunjuk body cantik kat org.. sedih dan kesian je tgok org camnie..kalo kurus sbb nak sihat n bertambah keimanan tu pada Allah..alhamdulillah :)

    ReplyDelete
  2. takpe kalau badan besar tapi rendah diri sokmo.. tambah iman.. hukhuk

    ReplyDelete
  3. perasan jugak ble mereka da cuba produk2 yg bg cantik ni membawa perubahan diri ketara.. mereka mgkin terleka.kte berdoa moga Allah sedarkn mereka kembali utk menjga apa yg d tuntut..

    ReplyDelete
  4. tau xpe kak.... kalau tengok kat tv, masa gemuk elok je pakai baju kurung semuanya.. bila dah slim kalahkan ratu cantik dunia *menipu bebeno ni*, habis semua buang.. baju pun pkai dah macam baju swimming suit

    ReplyDelete
  5. huhuhu..betol betol betol! upin ipin yang masih tadika pun pandai bab2 camni...=.="

    ReplyDelete
  6. ahahha kang kena band kang blog ko D ekekke ;)

    aah erkkk .. tudung suda ilang .. x mo lah macam tuu ekkeke ;))

    ReplyDelete
  7. banyak kali perasa testimoni cenggini.. bila dah cantik "kononnye" abes hilang tudung, baju ketat.. kekeke.. tapi tak semua la cenggitu,

    ReplyDelete
  8. saya setuju dengan pendedahan diana ni..
    kadang-kadang tu..tiba-tiba tudung dia jadi singkat..sama je dengan tak pakai tudung..

    ReplyDelete
  9. nak tunjuklah dah kurus sbb tu hilang semuanya..

    ReplyDelete
  10. tu la masalahnya ... dh mcm trend la skrg ni .. bila kurus je mula la tayang bodi.

    ReplyDelete
  11. ade gak perasaan beberapa produk yang guna model camnie..time buruk semua bertudung..dah lawa tudung pun hilang..macam bg persepsi perempuan bertudung nie tak lawa plak..

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  12. hik...hikk....nak serlah kan lagik testimoni tu gamak nya....ahakz

    ReplyDelete
  13. haha..kt tv pon ada jugak.. kt tv3

    ReplyDelete
  14. yang tak baik jadikan pengajaran :)

    ReplyDelete
  15. orang yang same tapi muke lain lain...

    ReplyDelete
  16. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  17. masa gemuk semua ditutup..masa dah kurang gemuk, pakat2 nak pakai baju ketat..hah, bagus betul.. :P

    ReplyDelete
  18. masalahnya, gambar testimonial tuh betul ker idak..

    ReplyDelete
  19. Hahaha.. Ingat akak tadi.. Terkejut saya =]

    ReplyDelete
  20. dan dengan tiba-tiba lepas semua lemak hilang....baju pun semakin ketat, singkat dan seksis...hehe...
    ini semua eksploitasi..dan yang bagi testimoni tu pun satu hal...rela dieksploitasi...

    ReplyDelete
  21. Itulah namanya tudung bistari, bukan saja lemak disedutnya tapi tudung pun dia sedut juga, lebih kurang mcm cerita batu belah batu bertangkup jugalah....

    ReplyDelete
  22. sgt irritating mcm wanita bertudung di eksploitasi..siap bergambar tayang breast..walau bertudung...konon minum product tu mantap...aduhai...malu...siap ada statement ala2 lucah..apa la nak jadi...

    ReplyDelete
  23. Kurus utk sihat jom sihat....

    ReplyDelete
  24. Dia snap pic dalam rumah rasanya. Tu yang tak bertudung.

    ReplyDelete
  25. time gemok nmpak cam org kampung je.. bila dh kurus dh macam org new york lak jadinye.. hehehehe

    ReplyDelete
  26. tuh gamaknya kita tak kurui maybe sebab taknak jd org lupa diri... kikiki

    ReplyDelete
  27. masa gemuk usaha btul nak sorok body xnk bg nmpk lemak.tetiba da kurus sket terus pakai ketat2..konnye badan dh cntek..huhuhu..xnk la jd gitu.kalo kurus nnti nk pakai sama je mcm skrg..tp xtau le bile nk diet.haish.

    ReplyDelete
  28. mungkin dia cuba produk lebatkan rambut jugak kot...haha

    ReplyDelete
  29. hahaha
    tu la yang lama bermain di fikiran Hans
    sesetengah iklan ada gadis yang berbadan besar bertudung dan bila kurus tudung dia pun mungkin turut sama mengurus
    hehehehe

    ReplyDelete
  30. kepelikan jugak ye.berubah habis semuanya..huhu

    ReplyDelete
  31. Kena timbal balik...yg dulu baik perlu diamalkan...utk kesihatan harus bermula dari suapan pertama...adakah ia berkhasiat dan kuantitnya bagaimana...haaa nih yg ramai terleka...asal sedap sebattt...natijahyer kita yg merana...

    ReplyDelete
  32. haha... banyak je dlm iklan pun gitu. masa gemuk elok je berbaju longgar pakai tudung. dah kurus.. terus pakai skirt berlegging... huhhh..

    ReplyDelete
  33. lbh kurg mcm status abg ipar sy semlm..

    Cik Bangga : kau tak nak try ke produk ni? Tgk badan aku ni dah langsing kan? Cantikkan.

    Kawannya : taknaklah... nanti aku jadi mcm kau.

    Cik Bangga : kenapa pulak? Apa tak cun ker skrg, tak langsing ker?

    Kawannya : tu yg aku taknak, dulu kau berpakaian sopan, baju longgar2, tudung tutup Dada. Skrg baju dah sendat.... tudungpun dah nampak dada. Dosa dosa dosa....


    renung2kannn...:)

    ReplyDelete
  34. kak mana akak dapat gambar ni??

    gambar saya ni kak!! :(

    *sedih bawak diri ke Papua New Guinea

    ReplyDelete
  35. heheee..mst dorongan slh ni..hahaaa

    ReplyDelete
  36. he3...betul kata akak... sibuk nak tayang body sampai tudung dah terabai....

    ReplyDelete
  37. masalah btul bila jadi cmni kn, erkk...

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …