Thursday, 28 March 2013

KERJA..KERJA..KERJA..

Assalamualaikum...

Selamat pagi semua...
Musim orang pi bercuti nih...
ramai betul la blogger pi bercuti..rasa jeles pulak..

Teringin lak rasa nak bercuti..pi vietnam ke..pi bandung ke..kan??
tapi bukan nya ada duit pun..hahahah..

Jangan kan duit,masa pun tak de.
waktu kerja laki aku tu bukan nya sama macam orang lain..
orang lain habis kerja jam 5,6 petang,
suami aku pulak selagi tak gelap selagi tu la tak nampak batang hidung.
seminggu 7 hari kerja.
Tapi syukur la hari2 masih boleh balik umah
makan sekali,berbual,bercerita dengan anak-anak..
sebabnya tempat kerja suami aku dekat je dengan umah..hehe..
2,3 minit je dah sampai umah ..

Suami aku kata ada kawan2 dia yang
berulang alik dari kulim ke tempat kerja ..
jauh tu kulim dengan simpang Ampat nih..

katanya kawan dia tu keluar dari umah ke tempat kerja jam 6 pagi..
sampai tempat kerja dalam jam 7 lebih..
cer bayangkan kalau waktu balik pulak..
habis kerja jam 8 atau 9 malam..sampai umah dah dekat jam 10 mlam..
balik2 tengok2 anak2 dah tidur..

alahai..tak sempat nak manja2 dengan anak2 kan??
Tapi nak buat cemana dah tu tugas dia,cari rezeki..
nasib baik la tempat kerja suami aku tu
boleh ambik cuti sebulan 2 kali.

dulu kerja kat sini..tiger Balm..


teringat masa kerja kilang kat Jb dulu..
pi kerja jam 6:30 pagi...
sampai umah dah jam 8:30 mlam..
mujur la boipren jauh..boipren dok pulau pinang..
jadi tak de la keluar deting ke apa..
balik kerja,buat apa yang patut..lepas tu tidur..
esok pi kerja balik..ahad je cuti..
tu pun rasa macam nak giler dah..rasa macam ..
aih..lambat nya Abang Lan nak ajak kawen nih..

muahahhah...
sebenarnyat tadi nak citer pasal benda lain la...


sekian...

23 comments:

  1. mesti suami akak lalu kot junjong kan?haha

    ReplyDelete
  2. anak tak sempat manja takpe, jangan maknya tak sempat manja2.kang ada yang tido luar hahaha :D

    nak buat macamana kak, ni la tanggungjawab laki :)

    ReplyDelete
  3. sy amik cuti smalam satu hari..bila masuk keje balik arini rasa malas jer..hahaha

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  4. untungnya rumah dekat opis...
    keluar opis lewat pun tetap sampai awal dari org yg rumah jauh kannnn...

    ReplyDelete
  5. bestnya keja dkat dgn umah..hehe
    hari2 kena bangun kul 6

    ReplyDelete
  6. Dekatnya ofis cik abang..dua tiga minit dah sampai?

    ReplyDelete
  7. keja apa yg balik lewat2 mcm tu....kategori bos2 tu...

    ReplyDelete
  8. Saya pun blm boleh ke luar negara lg..takpe cuti2 malaysia je kita.

    Diana, blog diana tak update pun kat bloglist saya. Ingatkn mmg lama dah tak menulis. Ni tau sbb bukak kat dashboard.

    ReplyDelete
  9. tak dpt bercuti jauh.. buat cuti sendiri pun cuma lepas 1 2 hari je pastu ade kerja nak buat..

    alih2 amek cuti update blog ja bagi tenang perasaan.. kekeke

    ReplyDelete
  10. deno pernah kerja di kedai buku... mmg penat , 10malam baru balik... penat2

    ReplyDelete
  11. Kesian kan kalau kerja balik lewat tapi dah nama nak cari rezeki so suka tak suka kenalah redha dan tahan.

    ReplyDelete
  12. ooo kira akk ni CJJ la yek...hehehe

    ReplyDelete
  13. ok laa tu tempat keja hubby akak dekat dengan rumah, tgh hari boleh lunch sama2..hee..untungnyaa :D

    ReplyDelete
  14. alhamdulillah dekat kan diana..insha Allah nanti ade la rezki kita gi beijing kot

    ReplyDelete
  15. Jom gi korea kak! Suh abg lan blnja.

    ReplyDelete
  16. OK lah tu suami masih boleh balik rumah hari2. JR dulu seminggu sekali baru boleh balik, maklumlah kerja di KL, isteri dan anak2 pula di Alor Setar...Nasib baik sekarang dah kembali bersama sebelum pukul 7 mlm dah boleh tengok muka..

    ReplyDelete
  17. ok ar tu tempat kerja dekat ngan umah^^...

    ReplyDelete
  18. haaa..dapat idea tiba2.. :)

    ReplyDelete
  19. eh baru perasan template baru akak nih, kat bloglist saya blog akak nih dah 1 minggu tak berupdate...

    ReplyDelete
  20. takpe.. kerja untuk mencari nafkah buat keluarga.. hehehe. itu lebih penting daripada segala-galanya :)

    ReplyDelete
  21. akk lepas kawen mmg xkeje dh eh.

    ReplyDelete
  22. takde istilah cuti sekolah buat remy.... kerja bertimbun.nak tgk takde kerja...tunggu bulan puasa.... goyang kaki sampai keptg.....he3

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();