Skip to main content

KALAU NAK PILIH KASUT.....

Assalamualaikum...


susahnya nak pilih kasut...
kadang2 saiz ada tapi warna tak menarik..
warna dah cantik,sesuai dengan kita
tapi saiz pulak tak de...
saiz ada dah tapi ada bunga kembang pulak..tak minat.!



Tu yang kadang2 jadi kes beli saja pakainye idak..
korang pun mesti ada jugak beli kasut lepas tu
tak pakai pun..kan??
pakai masa test nak beli tu je..
lepas bawak balik umah,member kata "tak cantik"
korang pun simpan je kasut tu..
Orang perempuan memang macam tu la...

Dulu pernah beli kasut kat jusco Perda.
kedai tu nama apa entah la..
tak ingat dah..nak beli kasut raya masa tu..
Orang yang kerja kat kedai kasut tu bagi tips kat aku..
katanya orang yang kecik2 comel2 macam aku ni
(masa tu kecik le..sekarang tak kecik dah)
elak kan beli kasut yang ada bunga2 seketoi besar gitu..
sebab nanti nampak lebih rendah..
paling sesuai pakai kasut yang tumit tinggi dan
corak nye tak sarat.hiasan atas kasut biar yang simple dan kecik2.

lepas tu katanya lagi kalau betis besar
pun tak boleh pakai kasut yang coraknya sarat
sebab nanti orang nampak kaki kita dulu..heheh..

kasut yang coraknya sarat dan atasnya ada hiasan besar2 cuma sesuai untuk
mereka yang tinggi dan kaki yang panjang.

Kalau kaki besar baik lah kita pakai kasut yang besar..
contoh paling baik pakai wedges.
orang yang kecik,betis kecik tak sesuai pakai wedges.

orang kaki besar tak sesuai
pakai kasut yang bertali,.sebab kaki akan nampak pendek dan besar.



ankle boots suka??
Ankle boots sangt sesuai digayakan dengan apa jugak jenis jeans.
betis besar atau kecik ankle boots sangt sesuai.

cari lah kasut yang
boleh menutup kekurangan kita
dan boleh menonjolkan kelebihan kita.
nak tau cemana??kalau kita selesa pakai kasut tu
dalam jangka masa yang lama,
itu lah kasut yang sesuai untuk kita..


sekian.

Comments

  1. saya setuju jgk sbb ramai yg kata orang kecik sesuai pakai kasut tumit tinggi. Tapi saya pkai je apa yang selesa dek kaki.

    ReplyDelete
  2. huhuhu.

    yang paling penting ialah selesa nak pakai kan...

    ReplyDelete
  3. pakai scholl jek itu pun tak bertukar..hehehe..

    ReplyDelete
  4. kalau kaki berbau..elakkan pakai kasut bertutup...pakai je selipor

    ReplyDelete
  5. bab kasut ni mmg tiap2 bln bli..sbb kaki lasak sgt cpt rosak..hihi

    ReplyDelete
  6. saya kak beli je kasut tapi tak pakai.ada gak yang berjenama tapi kasut sekolah gak yang saya pakai.mungkin nampak santai dan tak formal kot.

    tapi pada saya, jenis sandel lagi sesuai kot, bukan sandel macam seliper jepun tu tapi yang ada design la.selalu saya pegi mana2 pon pakai sandel je

    ReplyDelete
  7. sy jenis berkenan kat mata terus beli ja kak tp selalunya pilihan sy yg simple je.. pernah beli kasut utk buat hantaran, rugi sggh beli sbb mmg tak pakai smpi skrg...pakai masa test nk beli tu je..

    ReplyDelete
  8. JR masa kecik2 dulu kalau di rumah cuma pakai terompah kayu. Tapi zaman ini nak cari terompah dah tak ada...

    ReplyDelete
  9. yang penting akak selesa bila pkai..hehe

    ReplyDelete
  10. setuju dgn akak, ppepun yang penting kita selesa nak pakai kasut tu kan akak...kalau beli xpakai rugi je...

    ReplyDelete
  11. Nice sharing.. Saya paling suka bap2 beli kasut nie =]

    ReplyDelete
  12. banyak tips2 pasal kasut ye. izan lebih selesa pakai sandal je skrg ni.

    ReplyDelete
  13. mcm shida lak kasut mmg ssh nk plih..lg2 warna..shida kasut mst coklat xpn hitam..smpai dah byk warna cmtu..huhuu

    ReplyDelete
  14. selalu kasut yg sy tak pakai ni bila time beli ngam2 je dgn kaki, tapi bila time nak guna besar la pulak, alih2 simpan je kat rak buat sarang lelabah.. err

    ReplyDelete
  15. deno tak pernah pakai kasut tumit tinggi.. sokmo pakai sandal atau kasut.. hehehh..

    ReplyDelete
  16. pakai yg paling selesa kak...... tak ler sakit kaki nanti....

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …