Friday, 29 March 2013

INI TANDA ANDA TUA SEBELUM WAKTUNYA

Assalamualaikum...

Selamat petang semua..
belek2 muka kat cermin ni,terbayang2 angka 33 kat dahi..
dah tua ke aku ni??geleng2 kepala..
tak la..muka aku comel pe..
lepas tu tetiba meloya nak termuntah..
ye la..ayat sedapkan diri sendiri,..
tekak sendiri la yang nak rasa muntah..muahahahh



Ada jugak orang yang umur 20 an tapi
tengok muka,kulit body macam umur 30.
macam dah beranak sorang..betul tak??

Nak tau apa tanda korang lebih tua dari umur??
memula tengok bibir..kalau kering,pucat,mengelupas,
ha tu maknanya tak muda la..
tu bibir orang tua..orang tua pun mulut masih lembab
sebab jaga tau..kerap pakai lips balm bagai..
lipstik pun tak mau yang cikai2 ni..
jadi adik2 sila jaga bibir anda ye..:)

Yang kedua mata merah..
macam tak cukup tidur je..penting tau cukup tidur ni..
tengok macam mata aku..bersinar menerangi gelap malam..muahahah..
entry ni aku yang tulis jadi aku kena la
tunjukkan diri sendiri sebagai contoh..paham??haahha

Yang ke 3 kulit pucat dan kering...
tengok kaki,siku,lutut,tapak tangan.
kalau kesat je rajin2 la sapu losyen..
kalau dah kematu,losyen pun tak jalan,
guna minyak johnson tu...tiap2 hari gosok..
kering2 je sapu..kering je sapu..ok la nanti kulit tu..
malu tau bila mak mertua nak sarung cincin nanti
tengok kulit tangan kasaq...kering ja..
zaman la ni,orang rajin buat kerja dapur pun kulit lembut tau.
sebab kita jaga baik2..baru cik abang sayang dah kawen nanti..
eceh..!!

yang ke 4 Hilangnya deria bau
bau cicak mati pun korang tak boleh bau..
cicak tu mati betul2 bawah katil.
boleh tidur mimpi indah2 pulak tu..
tu belum bau badan sendiri lagi..
entah2 bau badan sendiri pun tak sedara ada bau ke tidak..
kalau ada bau biarlah bau yang sedap2 je..hehhe
satu lagi kalau hilang deria bau ni petanda sakit parkinson..hati2 tau..

dan yang last sekali berjalan bongkok..
"saya kurus sebab tu bongkok"
kalau gitu mulai hari ni ubah le..jangan jalan bongkok lagi..
dah la bongkok kengkang pulak..
ubah..ubah..lain la kalau itu memang kecacatan kekal..
tak boleh buat apa la..kan??
yang boleh ubah sila ubah..

**salah satu punca kita nampak tua sebelum waktu nya ialah merokok

sekian..

10 comments:

  1. akak memang bongkok sikit tapi tak tua lagik tau..tetiba je terasa...hins :)

    ReplyDelete
  2. teringat lagu shiela majid jangan tua sebelum waktunya.. tajuk lagu tak tahu...

    ReplyDelete
  3. Ada org dah dilahirkan bongkok...bongkok sabut, apa nak buat..

    Ada pula yg dah hilang deria bau kerana terlalu banyak mkn belacan hingga akhirnya dpt resdung...hehehehe...

    ReplyDelete
  4. "Wowo Nice Post gan.Hahaha nice,itu Foto TS nya ya hahahaha :D..jgn lupa Lapak balik ya :) Kabar Hoax OFFicial"

    ReplyDelete
  5. "dah la bongkok..jln kengkang plak tu" adoiii...terus gelak besar!

    ReplyDelete
  6. hahaha..gelak sambil berwaspada.. :P

    ReplyDelete
  7. jemput singgah tempat tirana aduka jika berkelapangan.tq

    ReplyDelete
  8. sedar diri ini dah tua....... hu3

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();