Skip to main content

ENTAH APA2 JE ENTRY HARI NI.

Assalamualaikum...

Selamat pagi ...
mimggu ni semua entry aku pageview tak sampai 50.
ada satu je entry yang dapat pageview 90.
menyedihkan betul..
tak pe la..nak buat cemana kan??
dah ada benda lain yang lebih penting yang patut diutamakan..

Masa aku mula buat blog dulu umur Maisara dah 2 tahun.
tak de masalah nak tulis blog dan blogwalking masa tu..
jadi nampak gayanya nak ligat berblog macam dulu kena tunggu 
2 tahun lagi la nampaknya..hahahah..

Buat masa ni menulis bila lapang je.
suami aku pun cakap
"dah tahu cemana caranya ,nanti tak dak masalah bila nak bermula semula.."
betul jugak..kan??

Bukan tak de blogwalking langsung sekarang ni..
ada jugak..cuma sekejap2 je la..
tak semua blog aku pergi..
sebenarnya sangt teringin la nak blogging macam dulu..
rindu sangt.tapi tak boleh la..

Tambah sekarang aku
dah tolak setengah jam dari 24 jam tu untuk bersenam..
nak cantik kan..nak kurus
kena lah bersenam..
nak harap tahan lapar je tak larat la..
dah la aku ni kuat makan..
cemana pun kena bersenam jugak.

tekak aku sekarang ni teringin sangt nak makan puding koktail.
dah la panas sekarang ni kan..
tempat aku ni pulak bukan ada jual benda2 gitu..
ais kacang pun tak de jual..pelik kan??
kalau la terdaya memang aku buka dah kedai jual ais kacang...
lepas tu jual tapai dan puding..
aku jual semua makanan yang aku suka la..
hahahah...

dah la..merepak2 dah entry nih..

sekian..


Comments

  1. huishh! sama la kita kak! kuat makan! geehee... :D
    saya suka tapai! :D

    ReplyDelete
  2. takpe..yang penting niat kita...yang utama kena dahulu kan...yang tak kemudian2..hihi...hapi blogging dear

    ReplyDelete
  3. bersenam ek? lompat tali skipping ke? ke angkat berat?ke kayuh basikal?

    ReplyDelete
  4. Awak duduk penang eh? Dlm pulau ke?
    Sori, komen yg takde kene mengena dgn entri.

    ReplyDelete
  5. aik..knp bleh jadi lagu tu? pelik ni...

    ReplyDelete
  6. puding koktail kak diana jommmmmmmmmm

    ReplyDelete
  7. merepek pun best sebab sebuat hal makan2..akak kalo takde gambar pun takpe bila bab makan2 ni..kuhkuh :)

    ReplyDelete
  8. panas panas makan dessert sejuk memang sedap kan...
    rajin tul bersenam...
    bagus tu....
    ahkak memang malas...

    ReplyDelete
  9. akak mai la SPU! boleh belanja..hehe

    ReplyDelete
  10. susahnya ai nak kurusss. malas malas.huhu

    ReplyDelete
  11. wahhh jeles nya leh bersenam 30minit.rara ni 30minit kalau dpt tido best nyaa.nk bersenam mmg jgn harap lah.akk! jual lah.hehehe.best meniaga ni.

    ReplyDelete
  12. akak sempat juga merepek..remy terus smlm tak kuar entry...busy nyer!!!

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …