Skip to main content

CERITA TV KAMI

Assalamualaikum...

Selamat pagi semua...
Tv kat umah aku ni usianya dah 9 tahun.
suami aku beli setahun sebelum kami kawen.
sebab tv ni la kami kenal..ekekek..
ok..tu resia..tak leh citer kat sapa2...

Tv ni sebenarnya pernah jatuh masa Maisara umur 3 tahun..
dia dengan Nurin la punye kerja.
main2 kat tepi tv,terbalik tv tu..
mujur tak timpa depa.---
kalau tak memang nangis dah aku..hahaha

nurin dan maisara (3 tahun)

sejak tv tu jatuh dia punye gambar macam goyang2 sikit.
tapi disebabkan mata ni hari2 dah biasa
tengok tv tu jadi tak jadi masalah pulak kat kami..hahahha
kami rasa macam tv ni sama je macam tv orang lain..
tak pernah terfikir la nak tukar ganti..
sebab memang dah biasa dengan tv goyang tu..

2 tahun lepas suami aku pasang BEYOND..
tapi tak terpikir pun nak tukar tv..
tengok jugak tv tu..walaupun tv tu tak HD pun..hahah

maisara dan tv


Bila ada tetamu yang datang umah
akan pelik tengok tv kami yang goyang2 tu,
kami tak rasa apa2 pun..kami masih suka tengok tv nih..
bagi kami setakat gambar goyang2 tu tak de hal la..
bukan bergoyang macam gempa bumi tu..
cuma dia macam ada getar2 kat tengah2 tv ..
Nampak??masih lagi membekap tv yang dah tak mampu berkhidmat tu..heheh

sampai la 4 hari lepas..
bukak je tv tengok2 warnanya jadi terang giler..
Maisara mula merungut tak dapat nak layan Phines and Ferb dengan
tenang..mula merungut2..dah la masa tu aku tak sihat..
dia buat aku bertambah-tambah pening lagi..

Apa guna suami aku ada isteri bijak..kan??
Aku pun tekan menu dan ubah kaler tv tu bagi elok sikit..
tak berjaya..masih terang menerang tv tu..sakit mata!
nampaknye kebijakan aku tak boleh pakai waktu nih..hahaha

Maisara jenis tak sabar nampaknya..satu SMS dihantar..


Jam 7 malam suami balik kerja..
makan,sembahyang dan dia terus ajak pi beli tv.
Dan dapatla tv baru menggantikan tv lama kesayangan aku dan suami.

Masa pi kedai elektrik tu
aku tengok barang elektrik kat sini semua murah2..

kat tempat korang ada kedai nama gini tak??
manalah tau kot2 cawangan dia ke..kan??



kedai elektrik SIANG..
tapi malam pun dia buka tau..heehe
yang dok dekat2 simpang Ampat ni boleh la beli kat kedai nih..
SIANG ni bukan kedai elektrik je..
Farmasi pun dia ada jugak..
sebelah2 je..

##maisara sangka ayah beli tv untuk hadiah harijadi dia 26hb ni..heheh


sekian..

Comments

  1. Wahh mesti seronok maisara dapat tv baru kan!!!

    ReplyDelete
  2. mesti maisara suka dpt tv baru. Skrg dah susah jumpa tv jenis kotak tu kan, semua dah flat sreen. Kat rumah ni pun ada lagi tv kotak, dulu pun dia rosak sekejap, gambar kejap hilang kejap ada, dan selalu bergaris2, bila en suami beli tv baru, dan pindahkan tv lama bentuk kotak tu kat tempat lain, boleh pulak dia elok hidup tak rosak apa pun...huhu.

    Makanya masih tersimpanlah tv tu buat anak2 tgk cd dan main ps2...:)

    ReplyDelete
  3. heh3.. kelakar.. tp citer kita serupa.. =P

    done follow.. jom singgah sini lak.. n follow sekali yea.. =) http://tengkubutang.blogspot.com/2013/03/wordless-wednesday-i-hate-this-bagi-3.html?showComment=1362620836873#c8233176151603559504done

    ReplyDelete
  4. :D maisara comel gan peace yer...yeyyy dpt tv baru leh tgk puas2

    ReplyDelete
  5. mesty Maisara heppy sgt2 kan dpt adiah harijadi tv baru..heheh :D

    ReplyDelete
  6. Tu dia..tv sbg hadiah bday maisara..:)

    Sama mcm saya, tv gambar tak jelas. Sbb dah biasa, kami ok je. Tp tiap kali org dtg sume komplen..ko tengok tv mcm ni hari2?
    Sbnrnya bkn tengok sgt pun, tu tak kisah.

    ReplyDelete
  7. xpernah lg bli tv sendiri..duk guna tv 2nd hand..amek tv lama rmh mak je..ngeh³ :p

    ReplyDelete
  8. BOLEH LA LAYAN CERITA DGN LEBIH SYIOOKK PUAS2 PASNI..HEHE

    ReplyDelete
  9. wah...dapat TV baru...pasni puas laa maisara tengok tv..Tv lama bleh letak dalam bilik ibu supaya ibu leh tengok drama tanpa diganggu.. #eh

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  10. hahahaha..mmg patutnya dah lama tukar TV tu....rosak mata tauuuuuu tgk gambar goyang2...:P Lagi satu rugi langgan HD tapi TV lama tu takde HD...keh keh keh...

    ReplyDelete
  11. seronok la maisara dpt tv baru..hehe.

    ReplyDelete
  12. kak kedai letrik kat luar2 mmg murah, saya pernah beli tv.haritu dorang siap offer lagi peti ais 2 pintu mitsubishi rm1k.ai nasib la saya bujang lagi time tu.

    time tetamu datang, tgk tv.. dorang tak goyang2 sama ngan tv tu ke?kikiki

    ReplyDelete
  13. TV dlm bilik sya pun dah lama jenama Singer. TV dulu2 mmg tahan lama kalau nk dibandingkan dgn skrg..
    Sukalah maisara dpt tv ya.. :D

    ReplyDelete
  14. ala ruginya, kalau tak bley wariskan kat maisara tv tu. jadi tv antik. heh

    kedai elektrik siang takde, tapi bengkel motor siang ada.. haha

    ReplyDelete
  15. wah syoklah dah ada TV baru...alhamdulillah...:) makin seronoklah anak dara akak tuh yer...hehe

    ReplyDelete
  16. baca last skali trus tergelak.hahaha.malam pun bukak eh kak.akk beli tv apa? nk nengokkk.heeee #sebok!

    ReplyDelete
  17. TV yg buncit lagi tahan lama.. hehe

    ReplyDelete
  18. ehem ehem cinta TV ke...patut sayang sangat..xpe dah beli TV baru tu TV yang lama simpan dlm bilik ye

    ReplyDelete
  19. akak pun tak tgk tv sangat kecuali pukul 10:15 pm chanel 393..hins

    sedap nama kedai tu.. :)

    ReplyDelete
  20. salam kak, moga ceria selalu

    seronoklah maisara kalau hari jadi dapat tv.hehehe.

    ReplyDelete
  21. lama betul khidmat tv tu.. mesti sayang kan?

    ReplyDelete
  22. TV baru...budak2 tentu suka. Tapi tak pa lah hubby beli TV baru utk Maisara,bukan mak baru...hehehehe

    ReplyDelete
  23. wah...dah beli tv baru.... takpe kak...tv yg lama tu dah byk berjasa.....

    ReplyDelete
  24. assalam,

    alah...tak nampak sangatlah tv tu...mana gambar tv tu sebijik2? nak gak share...

    ReplyDelete
  25. wah dh dpt tv baru yepppp...

    ni simpang 4 batu pht ke?

    ReplyDelete
  26. Syok ah dpt tv baru. Tapi kedai cina biasanya mmg jual murah. Mungkin sebab derang punya connection sesama derang tu kuat untuk tolong bangsa sendiri.

    Kalo maisara dah rasa tu hadiah bday dia, maka terpaksa la diana mengiyakan je ye tak? Hehehe.

    ReplyDelete
  27. salam diana..

    kalau dah biasa.. gegar pun tak jadi hal kan diana.. he..he.. tapi bila dapat tv barulah rasa ada beza..

    kalau kira macam hadiah hari jadi maisara pun okey juga.. nnt tak payah nak beli hadiah lain dah he..he..

    ReplyDelete
  28. happy la si Maisara dpt tv baru :)

    ReplyDelete
  29. Besnyer maisara dpt tb baru...mesti xgoyang dh kan....

    ReplyDelete
  30. TV pertama kami bertahan utk setahun jer...beli kat Giant. jenama XXX. pastu takde kaler. hitam putih. terus tangkap LCD sebijik

    ReplyDelete
  31. Hehe.. tv lama akak simpan. Mesti byk kenangan kan..seronok maisara


    Nak tnya akak dok simpang 4, penang?


    ReplyDelete
  32. sama la kak mcm umah deno.. tv kotak bertahun-tahun guna.. ada astro beyond tp tetap tak tukar tv... byk kali dah rosak , bila rosak abah antar kedai.. mcm tu sokmo.. pastu bulan lepas, tv tu buat hal lg... kalau tutup, nak bukak balik kena tunggu 2-3 jam baru jadik.. pastu seminggu lepas tu tak boleh bukak langsung.. ada la dlm 4 hari tak tengok tv... last2, kaklong balik baru ni, hah amik terus mengamuk.. tv LED terus kaklong beli ltk umah ma abah ni.. terus bleh tengok HD, rasa jakun pun ada sbb first time ada tv mcm ni.. dah hampir sebulan la tv baru kat umah deno tu kak.. hehehh.. ^_^

    btw, mesti hepi maisara dapat tv baru.. enjoy dgn mikhail sekali tengok tv... hihi^^

    ReplyDelete
  33. Mmg molek dah tu tuka tv. Tapi mcm byk kenangan lak kan? Tu yg syg benor nak tuka tu eh? hehehehe...suke bc msg maisara dgn abahnya. Comel lak...

    ReplyDelete
  34. aku rumah ada tv langsung x tengok pun...best lagi internet hahaha
    - Admins Blog 3 Dalam 1

    Lana Nurdin Selebriti Murahan ? Namanya Artis, Walaupun Nak Kejar Populariti, Kita Ada Pegangan Agama - Gossip Selebriti Malaysia - Blog 3 Dalam 1

    http://blog3dalam1.blogspot.com/2013/03/lana-nurdin-selebriti-murahan-namanya.html

    ReplyDelete
  35. terbaiklah akak jage Tv akak tu..lame tu still ok gak kan..ewahh maisarah.konon dapat hadiah bday tv baru lah tu ye..

    ReplyDelete
  36. wahh akak..ada rahsia dsablik tv..hehee sweet gitu ^_^

    ReplyDelete
  37. selamatlah kedai elektrik SIANG tu buka malam jugak,boleh ayah bawa maisarah gi beli tv.

    ReplyDelete
  38. tayanglah tv baru maisara......

    ReplyDelete
  39. Wahhhh!! kemain hadiah besday Maisara, dapat TV lagi tu :D

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …