Skip to main content

AYAT SYOK SENDIRI

Assalamualaikum...

Aku kan..
SELALU cakap kat suami aku gini..

"Abang tau tak..abang ni kira beruntung tau kawen dengan kita..
sebab bila dapat anak mesti comel2..
kalau abang kawen dengan orang lain
abang rasa abang dapat tak anak comel macam depa berdua nih?/"

maisara 8 bulan


maisara 1 tahun



muahahaaha..
ayat syok sendiri..
bila cakap gini suami aku mesti angguk..
angguk sambil senyum seribu makna..

mikhail

Mikhail



heheh..
kekononnya comel tu datangnya
dari aku la..
bukan dari dia..
hahaha...

 lepas tu kan..sekarang kan maisara dah besar..
bila besar comot je..

makin itam dah maisara..tapi tetap ibu sayang

aku cakap..comot ni sebab ikut muka ayah la..
heheheh..


sekian...


Comments

  1. Chaitttt......bila comot jerk tolak kat asben...chaittt...ini tidak adil......ahakz

    ReplyDelete
  2. he..he.. sekali-sekala jek juga diana. anak2 putih mcm ayah.. he..he..

    ReplyDelete
  3. ishh..tu sbb abg lan kasik akak makan benda berkhasiat sepanjang preggy..

    ReplyDelete
  4. comelnya maisara masa baby...bulat je!

    ReplyDelete
  5. hehehehe...SA gelak jer baca ni...

    ReplyDelete
  6. Memang comey laaa...pipi dua2 orang masa kecik bam2 ok..

    ReplyDelete
  7. hahahahaha jahat akk ni,.

    akk rara pon sama,rara selalu ckp kat suami,comels kan anak kite.hehehe.puji anak sendiri.boleh! hehehe

    ReplyDelete
  8. Memang lumrah pompuan suka guna ayat angkat bajul mcm tu ke? Sebab istri JR pun kdg2 suka angkat bakul kata anak2 berkulit cerah sebab dia pun berkulit cerah mcm Cina. Tapi bila dia kata mcm tu JR akan jawab kalau JR kawin satu lagi dgn pompuan Negro kulit anak mungkin cerah juga sebab ikut kulit suaminya yg cerah....Bila sebut nak kawin satu lagi terus diam..hehehehe..

    ReplyDelete
  9. Memang lumrah pompuan suka guna ayat angkat bakul mcm tu ke? Sebab istri JR pun kdg2 suka angkat bakul kata anak2 berkulit cerah sebab dia pun berkulit cerah mcm Cina. Tapi bila dia kata mcm tu JR akan jawab kalau JR kawin satu lagi dgn pompuan Negro kulit anak mungkin cerah juga sebab ikut kulit suaminya yg cerah....Bila sebut nak kawin satu lagi terus diam..hehehehe..

    ReplyDelete
  10. comot masa kecil takper, puan. nanti dah besar dah tau bergaya, mesti ramai teruna menyendeng(suka).

    ReplyDelete
  11. ITAM PUN TETAP COMEL JUGAK..:)

    ReplyDelete
  12. kalau tak puji sendiri..sape pulak nak puji kannn...

    *kecik biasala comot, nanti besar cun!

    ReplyDelete
  13. ha..ha..ha.. memang cam tu ka pompuan nih, ...tp tak dinafikan anak2 memang comel anugrah Allah utk ibubapak depa....kan !

    ReplyDelete
  14. haha...comot2 terus tolak ke asben...ayatt...perghh..haha~

    ReplyDelete
  15. haha allahuakbar. sesekali seronok jugak.

    ReplyDelete
  16. hahaha tang comot bapaknya plak yang jadik mangsa.tang comel2 ikut akak je la ye?kikiki

    ReplyDelete
  17. Klasik gile bntl mikhail y merah tu.hahahha.teringt bntl mak sy ms. mude dlu.cmtu la.hehehe.lari topik la komen.

    ReplyDelete
  18. Klasik gile bntl mikhail y merah tu.hahahha.teringt bntl mak sy ms. mude dlu.cmtu la.hehehe.lari topik la komen.

    ReplyDelete
  19. Klasik gile bntl mikhail y merah tu.hahahha.teringt bntl mak sy ms. mude dlu.cmtu la.hehehe.lari topik la komen.

    ReplyDelete
  20. Haha.. memang kecik2 comot bila besar comel

    ReplyDelete
  21. bergurau sakan laki bini ye, ade chance mikhail nak dpt adik ni.. kekeke

    ReplyDelete
  22. comel maisara kak..hehee itam amnis pndg xjemu :)

    ReplyDelete
  23. he3.... akak kejam...... mikail sekarang dah semakin comel....... rasa nak cubit2 jer....

    ReplyDelete
  24. comot pun comeii jgak kn, hikk...

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …