Skip to main content

TIPS PUTUS CINTA:JANGAN BUAT MACAM NI KALAU DAH TAK SUKA

Assalamualaikum...

Entry ringkas dan cepat malam ni..
baca jeling2 sudah..heheh..

Malam ni ada tak sapa2 yang tengah bercinta ni
ada niat nak tinggalkan bekas kekasih..



ni ada pesanan sikit..
kalau nak putus jangan sesekali buat macam ni..

1-mengubah status hubungan di media sosial..
tetiba je dari ada hubungan dengan si Kasim,
terus tukar kepada single..

2-sms saje..
"jgn dtng jmpa sy lagi..baca sms ni dan jgn balas.sy dah tukar no tepon.."

 peghh!!mudah je..tulis pun singkat2 je huruf.
maklum la..dah tak kose.

3-menjauhkan diri.
tiap kali dia ajak pi jalan2 korang
ngelak..ajak je kejumpa mesti bagi alasan..
sakit perut,sakit gigi juga sakit kepala...
heheh..macam lagu dangdut dulu2 tu..ingt tak??heheh

4-buat masalah ..
"rasa macam malas  dah nak jumpa si Minah ni..
kalau dia nampak aku isap dadah mesti dia tak nak dah kat aku.."

tak pun..

"nak buat2 curang la..
nanti mesti dia minta putus..aku tak payah pening kepala...".


ok tu je..
kenapa tak boleh buat semua ni???
sebab kesan nya akan lebih buruk..
hati orang kita tak tahu..
takut2 dia simpan dendam..

jadi cara terbaik..
duduk berbincang dan cari bersama jalan penyelesaian..
berbincang tau..bukan bergaduh..

sekian..

Comments

  1. betul gak...tapi kan..kekadang tu dah tak sanggup nak bertentang mata kalau dah ada yang lain...haha

    ReplyDelete
  2. memang sedih kalau dpt tau org yg kita syg x bahagia dgn kita dan pergi kpd yg lain..

    ReplyDelete
  3. Tabik kpd bekas2 pasangan suami isteri yg dah berpisah tapi masih mengekalkan persahabatan tanpa dendam dan benci. Profesional!!

    ReplyDelete
  4. Uikkk...den pernah buat mcm tu...bincang elok2...tup2 dia dtg rumah tanya mak ayah den...adehhhh

    ReplyDelete
  5. Betul tu, tkut pihak terluka simpan dendam, sekarang ni mcm2 hal berlaku, takut ha..

    ReplyDelete
  6. uishh..x baik wat mcm tu..hehe..kang die berdendm plak..

    ReplyDelete
  7. okey terasa

    err xde keberanian nk ckp =='

    tapi itu sume dlu

    ReplyDelete
  8. y 1st tu org buat bukan sbb merajuk ke. hahaha

    ReplyDelete
  9. setuju tu...
    adakalanya, cinta boleh membinasakan diri

    ReplyDelete
  10. tp org pompuan ni kdg2 degil jg..org da x suka masih nk terhegeh2..lain laa kalu da kawen..

    ReplyDelete
  11. Hamboiii. kejam nya cara nak putus. hahaha. baik kaein terus

    ReplyDelete
  12. jangan kalau berbincang terus gaduh lak kan..

    ReplyDelete

Post a comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

RESEPI BIHUN SUP DAGING SEDAP DAN MUDAH

Assalamualaikum...



Suka watermark yang mana??Yang gambar atas  atau gambar kat bawah nun ??saya buat watermark ni guna app kat enpon je ..hehe..jadi lah.kan.Dari tak de..Ok..lupa kan pasal watermark tu..Hari ni makcik buat bihun sup..Punya la sibuk hari ni letih tak tau nak cakap la..sekali bihun sup dah siap makan sikit punya berselera..Bihun sup ni yang sedap sangat atau makcik yang lapar..tak tahu la..hehehh..

Dah selalu buat bihun sup tapi tak pernah terlintas nak share resepi kat blog..hari ni makcik turunkan ilmu buat bihun sup pulak..Saya guna daging 1/2 kilo sahaja.lepas tu hiris nipis2 sebab yang nak makan ni budak2.Masak pun cepat lembut..senang budak2 nak kunyah.kalau buat jual tu biasa nampak dia potong  tebal2 dalam 1 inci...ada yang potong kecik2.Ikut suka ampa nak potong macam mana yang penting kuah kena sedap.

Untuk sambal pulak saya buat sambal kicap.saya memang tak reti makan bihun sup dengan sambal merah tu..rasa tak selesa bila makan serbuk cili yang di tambah air…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …