Skip to main content

TIPS PUTUS CINTA:JANGAN BUAT MACAM NI KALAU DAH TAK SUKA

Assalamualaikum...

Entry ringkas dan cepat malam ni..
baca jeling2 sudah..heheh..

Malam ni ada tak sapa2 yang tengah bercinta ni
ada niat nak tinggalkan bekas kekasih..



ni ada pesanan sikit..
kalau nak putus jangan sesekali buat macam ni..

1-mengubah status hubungan di media sosial..
tetiba je dari ada hubungan dengan si Kasim,
terus tukar kepada single..

2-sms saje..
"jgn dtng jmpa sy lagi..baca sms ni dan jgn balas.sy dah tukar no tepon.."

 peghh!!mudah je..tulis pun singkat2 je huruf.
maklum la..dah tak kose.

3-menjauhkan diri.
tiap kali dia ajak pi jalan2 korang
ngelak..ajak je kejumpa mesti bagi alasan..
sakit perut,sakit gigi juga sakit kepala...
heheh..macam lagu dangdut dulu2 tu..ingt tak??heheh

4-buat masalah ..
"rasa macam malas  dah nak jumpa si Minah ni..
kalau dia nampak aku isap dadah mesti dia tak nak dah kat aku.."

tak pun..

"nak buat2 curang la..
nanti mesti dia minta putus..aku tak payah pening kepala...".


ok tu je..
kenapa tak boleh buat semua ni???
sebab kesan nya akan lebih buruk..
hati orang kita tak tahu..
takut2 dia simpan dendam..

jadi cara terbaik..
duduk berbincang dan cari bersama jalan penyelesaian..
berbincang tau..bukan bergaduh..

sekian..

Comments

  1. betul gak...tapi kan..kekadang tu dah tak sanggup nak bertentang mata kalau dah ada yang lain...haha

    ReplyDelete
  2. memang sedih kalau dpt tau org yg kita syg x bahagia dgn kita dan pergi kpd yg lain..

    ReplyDelete
  3. Tabik kpd bekas2 pasangan suami isteri yg dah berpisah tapi masih mengekalkan persahabatan tanpa dendam dan benci. Profesional!!

    ReplyDelete
  4. Uikkk...den pernah buat mcm tu...bincang elok2...tup2 dia dtg rumah tanya mak ayah den...adehhhh

    ReplyDelete
  5. Betul tu, tkut pihak terluka simpan dendam, sekarang ni mcm2 hal berlaku, takut ha..

    ReplyDelete
  6. uishh..x baik wat mcm tu..hehe..kang die berdendm plak..

    ReplyDelete
  7. okey terasa

    err xde keberanian nk ckp =='

    tapi itu sume dlu

    ReplyDelete
  8. y 1st tu org buat bukan sbb merajuk ke. hahaha

    ReplyDelete
  9. setuju tu...
    adakalanya, cinta boleh membinasakan diri

    ReplyDelete
  10. tp org pompuan ni kdg2 degil jg..org da x suka masih nk terhegeh2..lain laa kalu da kawen..

    ReplyDelete
  11. Hamboiii. kejam nya cara nak putus. hahaha. baik kaein terus

    ReplyDelete
  12. jangan kalau berbincang terus gaduh lak kan..

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …