Monday, 17 February 2014

TIPS PUTUS CINTA:JANGAN BUAT MACAM NI KALAU DAH TAK SUKA

Assalamualaikum...

Entry ringkas dan cepat malam ni..
baca jeling2 sudah..heheh..

Malam ni ada tak sapa2 yang tengah bercinta ni
ada niat nak tinggalkan bekas kekasih..



ni ada pesanan sikit..
kalau nak putus jangan sesekali buat macam ni..

1-mengubah status hubungan di media sosial..
tetiba je dari ada hubungan dengan si Kasim,
terus tukar kepada single..

2-sms saje..
"jgn dtng jmpa sy lagi..baca sms ni dan jgn balas.sy dah tukar no tepon.."

 peghh!!mudah je..tulis pun singkat2 je huruf.
maklum la..dah tak kose.

3-menjauhkan diri.
tiap kali dia ajak pi jalan2 korang
ngelak..ajak je kejumpa mesti bagi alasan..
sakit perut,sakit gigi juga sakit kepala...
heheh..macam lagu dangdut dulu2 tu..ingt tak??heheh

4-buat masalah ..
"rasa macam malas  dah nak jumpa si Minah ni..
kalau dia nampak aku isap dadah mesti dia tak nak dah kat aku.."

tak pun..

"nak buat2 curang la..
nanti mesti dia minta putus..aku tak payah pening kepala...".


ok tu je..
kenapa tak boleh buat semua ni???
sebab kesan nya akan lebih buruk..
hati orang kita tak tahu..
takut2 dia simpan dendam..

jadi cara terbaik..
duduk berbincang dan cari bersama jalan penyelesaian..
berbincang tau..bukan bergaduh..

sekian..

12 comments:

  1. betul gak...tapi kan..kekadang tu dah tak sanggup nak bertentang mata kalau dah ada yang lain...haha

    ReplyDelete
  2. memang sedih kalau dpt tau org yg kita syg x bahagia dgn kita dan pergi kpd yg lain..

    ReplyDelete
  3. Tabik kpd bekas2 pasangan suami isteri yg dah berpisah tapi masih mengekalkan persahabatan tanpa dendam dan benci. Profesional!!

    ReplyDelete
  4. Uikkk...den pernah buat mcm tu...bincang elok2...tup2 dia dtg rumah tanya mak ayah den...adehhhh

    ReplyDelete
  5. Betul tu, tkut pihak terluka simpan dendam, sekarang ni mcm2 hal berlaku, takut ha..

    ReplyDelete
  6. uishh..x baik wat mcm tu..hehe..kang die berdendm plak..

    ReplyDelete
  7. okey terasa

    err xde keberanian nk ckp =='

    tapi itu sume dlu

    ReplyDelete
  8. y 1st tu org buat bukan sbb merajuk ke. hahaha

    ReplyDelete
  9. setuju tu...
    adakalanya, cinta boleh membinasakan diri

    ReplyDelete
  10. tp org pompuan ni kdg2 degil jg..org da x suka masih nk terhegeh2..lain laa kalu da kawen..

    ReplyDelete
  11. Hamboiii. kejam nya cara nak putus. hahaha. baik kaein terus

    ReplyDelete
  12. jangan kalau berbincang terus gaduh lak kan..

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();