Skip to main content

NAK NAIK PELAMIN

Assalamualaikum..

cantik kan pelamin nih..
suka la..

dari google

Sebut pasal naik pelamin nih..
dulu orang kata kalau naik pelamin nih  makna nya nak kawenla..bersanding kan??..
tapi sekarang nih
bertunang pun naik pelamin,akad nikah  pun naik pelamin...
ada setangh orang tu buat
majlis harijadi pun ada pelamin,.
Anak bersunat pun naik pelamin..
cukuq jamboi pun naik pelamin..

disebab kan banyak kali sangt dah naik pelamin..
sudahnya bila kawen,buat pelamin lawa2,
tapi pengantin dah tak berseri dah..
sebab kerap sangt naik pelamin nye..hehehe

kalau setakat bergambar dengan pengantin
tu bukan naik pelamin..
sebab kita bukan watak utama dalam
itu majlis..mekap pun tak lebih2 macam watak utama.kan/?

tapi bagi akau pelaamin ni membazir la..
pelamin paling  murah pun rasanya lebih kurang 3k kan??
3k tu kalau ditambah dengan duit buat kenduri,
buat kenduri besaq sikit untuk jemput anak yatim ke,
orang dari rumah orang2 tua ke...lagi bagus..

kalau selama ni kenduri jemput orang kampung je
kali ni knduri jemput lak anak2 yatim..
guna duit yang nak buat sewa pelamin tu...
boleh??

ada tak sapa2 yang berani buat??
artis kawen dengan Dato pun tak terpikir nak buat gini..kan??

#ada orang habaq dia buat pelamin tapi tak bersanding pun..
yang tu lagi membazir..mengarut..hahahah

sekian..

Comments

  1. kita dulu sekali je naik pelamin.... org skrg ni dari babay dah merasa naik pelamin....

    ReplyDelete
  2. Saya dulu buat pelamin utk tempat bergambar je. Tapi pelamin saya serius buruk. Hahahah.. Secara otometik pengantin akan lebih terserlah kalau pelamin buruk.

    Betul la.. anak bersunat pun ada pelamin. Lagi cantik plak tu drpd pelamin masa saya kawen dulu.

    ReplyDelete
  3. tulah orang sekarang ni banyak kali naik pelamin kan...kita dulu kawin lagi kena paksa bersanding padahal tak suka langsung.

    ReplyDelete
  4. Kita dulu nikah kawen pun takde pelamin.. hehehe.. cuma kat belah lelaki jew buat sikit2 almaklum belah laki org sel.. ai ore kelate suka buat kat bilik berhias jew

    ReplyDelete
  5. pelamin paling murah rm3k? wow!! huhu.. pelamin sy dulu rm400 je kut.. :)

    ReplyDelete
  6. saya kawin takde pelamin pun... jimat gitu.
    kalau tempat kitorg biasanya jemput budak tahfiz alquran dtg, anak yatim pun ada jugak jemput tp normally kena sediakan pengangkutan sekali.

    ReplyDelete
  7. hehehehe biasalah kak.sume nya nk pelamin,alasan nya sekali seumur hidup.hehe

    ReplyDelete
  8. Jiran saya dulu, anak khatam quran pun buat pelamin cantik.

    Saya dulu takmo buat pelamin. membazir & bkn nk bersanding pun. Tp ada pulak yg sanggup sponsor, sgn takde pelamin. Layan je lah..pdhal stkt nk bergambar dgn family je.

    ReplyDelete
  9. cantik.... lambat lagi deno naik pelamin.. hihi

    ReplyDelete
  10. Jadi....kita kena bisnes buat pelamin ni.....ahakz...ahakz...leh kaya oooo

    ReplyDelete
  11. pelamin plg murah 3k?.. wah mahal tu.. sy dulu murah je.. ratus je.. hihii

    ReplyDelete
  12. wah3 pasti meriah ni nanti kan !

    ReplyDelete
  13. tak kawen lg. hewhewhew.pelamin sekarang ni semua mahai...huk3 -___-

    cuti raya cina nanti, ada 3 kenduri..adoi~~-___-

    ReplyDelete
  14. ada yer majlis harijadi naik pelamin...dasat lah...

    ReplyDelete
  15. aik..buat pelamin tp x bersanding..acaner lak tu?

    ReplyDelete
  16. sekarang ni brtunang pn dh mengalahkan hari perkahwinan....alahai.....

    ReplyDelete
  17. WAH,MAHALNYA..BUI DULU RATUS2 JER..LEMBU YG MAHAL..HEHE

    ReplyDelete
  18. setiap kali ade member kawin saya naik pelamin..tapi tak kawin-kawin pun kak...hehehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  19. betul kata kak...dari sibuk belanja besar buat pelamin...baik ajak anak yatim dtg kenduri......

    ReplyDelete
  20. kawen dulu2 pun mmg takde pelamin bagai...

    ReplyDelete
  21. betul tue..sekarang tunang pun nak naik pelamin

    ReplyDelete
  22. Dulu orang simple je, sekarang ni meriah.. macam2 ada asalkan ada duit ;D

    ReplyDelete
  23. Skrg semuanya mhl.. Pelamin mhl.. Tp apa slhnya sekali seumur hdp... Hihi

    ReplyDelete
  24. Laaaa ingatkan diri sendri sakni..hehe

    ReplyDelete
  25. Salam, haaa betul aku setuju! skang ni semua pun lahh nak pakai pelamin..aku ada sorg kawan, pelamin dia letak krusi dua ketoi, pastu pokok bunga hidup kiri kanan, dah..sempoiiii bak ang! hahah aku nak gak camtu, tp mak dgn adik aku cam xrela lah pulak T_T wuwu

    ReplyDelete
  26. huu org skg kaya sgt la -.-'

    pelamin ni memang cantek ~

    kite penah angan2 kawin nt xmo bersanding n xyah pelamin la.. tp ayah xsetuju pulek..lg2 kite ni anak sulong. alahai.

    ReplyDelete
  27. Macam untuk puteri raja..
    Tetiba itu yang keluar di fikiran saya.

    ReplyDelete
  28. Betul tu .....bertunang zaman ni pun dah ada pelaminkan......
    Kalau tk de pelamin nak bergambar kat ne pulak DR....tak gojeslah haha

    ReplyDelete
  29. ikut kemampuan masing masing gitu :)

    ReplyDelete
  30. ade duit bleh..jgn smpi hutg keliling pinggang suda la kn..

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …

RESEPI BIHUN SUP DAGING SEDAP DAN MUDAH

Assalamualaikum...



Suka watermark yang mana??Yang gambar atas  atau gambar kat bawah nun ??saya buat watermark ni guna app kat enpon je ..hehe..jadi lah.kan.Dari tak de..Ok..lupa kan pasal watermark tu..Hari ni makcik buat bihun sup..Punya la sibuk hari ni letih tak tau nak cakap la..sekali bihun sup dah siap makan sikit punya berselera..Bihun sup ni yang sedap sangat atau makcik yang lapar..tak tahu la..hehehh..

Dah selalu buat bihun sup tapi tak pernah terlintas nak share resepi kat blog..hari ni makcik turunkan ilmu buat bihun sup pulak..Saya guna daging 1/2 kilo sahaja.lepas tu hiris nipis2 sebab yang nak makan ni budak2.Masak pun cepat lembut..senang budak2 nak kunyah.kalau buat jual tu biasa nampak dia potong  tebal2 dalam 1 inci...ada yang potong kecik2.Ikut suka ampa nak potong macam mana yang penting kuah kena sedap.

Untuk sambal pulak saya buat sambal kicap.saya memang tak reti makan bihun sup dengan sambal merah tu..rasa tak selesa bila makan serbuk cili yang di tambah air…