Skip to main content

JIKA BERCINTA DENGAN LELAKI LEBIH MUDA

Assalamualaikum...




Susah kita nak ramal siapa yang bakal jadi pasangan kita.
Berkawan dengan si A,berkahwin dengan si B..
Suka yang tua tapi dapat yang muda..
Tak salah pun kalau suami lebih muda..
lebih muda,lebih tinggi semangat nya..kan??hahhah
meh nak kongsikan dengan korang apa perlu
korang buat bila bercinta dengan lelaki lebih muda
supaya hubungan tu jadi best..heheh

1-faham betul2 konsep kedewasaan.
dewasa ni tak cuma berdasarkan dari umur saja..
kadang2 lelaki yang muda pun lebih matang dan lebih dewasa dari kita.
sekarang ni aku ada jugak kenal blogger2 lelaki yang muda2 tu..
tengok depa macam lebih matang la...ada jugak yang perangi macam budak2..
tapi lebih ramai yang matang.tapi dalam kematangan tu tak dinafikan ada sikap2
kebudak-budakan tu..tapi kalau dia nampak macam melampau tu
tak salah kita tegur.kalau yang kita boleh hadap,kira ok je la..

2-kebudak-budakan
kalau lelaki tu ada sikap kebudak-budakan
apa kata kita pun nikmati la ianya bersama..hehe..
berseronok macam dia berseronok..
sekurang2 nya kita pun nampak sama muda dengan dia..yang penting jangan
melampaui batas.

3-komunikasi
kita kena paham lelaki yang lebih muda dan ada
sifat kebudak-budakan ni,dia sedang
belajar untuk mejalani hubungan yang lebih serius.jadi kena bagi dia masa.
jangan diam bila ada yang tak kena sebab dia tak kan paham dengan sendiri.

4-bersabar
hubungan mana yang tak perlukan kesabaran.ini kunci utama dalam
apa pun perhubungan.bertenang dan tetapkan dalam hati yang dia sedang belajar untuk jadi dewasa.
jangan melenting.

5-terima sedanya
kita yang memilih untuk bersama dia jadi
memang patut la kita terima apa saja kelebihan dan kekurangan dia.
jangan cuba2 untuk mengubah diri dia dengan mendadak.
kalau benda tu serius dan melampau ambik la masa untuk ubah.

<<<..Apa kata mulai hari ni awak cuba buat sesuatu yang baru..Lihat kesan nya yang akan mengubah seluruh kehidupan awak..!!

sekian..

Comments

  1. Betul-betul! Klu nak kawen dgn laki mude, diri sendiri tak ley jdk jealousy sgt...klu idak, jdk le mcm artis tooot!

    ReplyDelete
  2. JGN NANTI MASA SAYANG AWAK SEMPURNA DI MATA SAYA
    DAH TAK SAYANG BAGITAU SATU DUNIA
    SIAN ...

    ReplyDelete
  3. dpt lelaki tua dr kte pun kadang2 perangai kalahkan bdk2..hahah..acaner tu?heee..btw setuju dgn entry neh..:D

    ReplyDelete
  4. dapat jarak 4 thn :) alhamdulillah penyabar org nyer :)

    ReplyDelete
  5. tak kiralah yang lebih muda atau yg lebih berusia.. yg penting kita kenali diri pasangan sebaiknya.. bila dah kenal bolehlah kita ikut cara kita dan cara dia sebaiknya kan..

    ReplyDelete
  6. tua muda tak da masalah..kna hormat n saling emahami ok kot.hehe

    ReplyDelete
  7. kita pun suka SRK dan Kajol..

    pasangan lelaki lbh muda ni cari yg betul2 matang..

    ReplyDelete
  8. x suka yang muda..x suka yang sebaya..biar tua setahun dua dari i..

    ReplyDelete
  9. sape?saya?saya bercinta ngan lelaki lebih muda?

    mungkin tak kot uhuk3

    P/s : ni dah macam kes adik saya je ni kakak

    ReplyDelete
  10. betul tu kak..kematangan seorang lelaki bukan diukur pada umurnya sahaja..sy sampai sekarang tak berani cakap saya dah matang..kekadang rasa cam budak awal 20an gak..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  11. lelaki ni makhluk yg manja, belai la dia seperti baru menikah dulu.. eh...

    ReplyDelete
  12. Matang ni kdg2 bkn faktor umur jugak kan?? yg bangka pn kdg2 tak matang smpai akhir hayat..

    ReplyDelete
  13. kwn sya muda tp khwin ngn org yg lebih tua dri dia..dorg bhgia..hehe..

    p/s: xyakin lagi nk cuba selain nuffnang lgpun xtau yg lain2.. >_<

    ReplyDelete
  14. Sy suka yang lebih tua dr saya. Sebaya dan ke bwah tak berapa minat. hihi.

    P/s : tp taktau lah kan tetiba jodoh dapat lelaki muda pulak . hihi

    ReplyDelete
  15. no hal punya..yang penting saling memahami heheh

    - Admins Blog 3 Dalam 1
    http://blog3dalam1.blogspot.com/

    ReplyDelete
  16. Suami saya muda beberapa bulan dari saya. Tapi tak la rasa sgt, sebab mcm sebaya je. As long as tahap pemikiran kita sama, insyaAllah bahagia.

    ReplyDelete
  17. hubby akak sebaya dgn akak tp dia tetap matang dari dulu, ekceli depends on owner of the body tu..hikhik..speaking tk jadik :)

    ReplyDelete
  18. aduhhh
    susah nak komen
    semua terpulang pada jodoh dari allah ..

    ReplyDelete
  19. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  20. Haha.. tua setahun dr dia tp boleh bertolak ansur

    ReplyDelete
  21. tua atau muda bukan ukuran...apa yg penting saling menerima dan memahami.....

    ReplyDelete
  22. yang paling penting kejujuran dan kepercayaan. InsyaAllah dah jodoh tak kan ke mana.

    ReplyDelete
  23. setuju kak..shida slah sorg bpasangan dgn yg lbh muda ^_^

    ReplyDelete
  24. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  25. Lelaki mmg lambat matured...klu couple dgn lelaki yg lebih muda tu memang kena bertabah selalu la..hahaha..

    ReplyDelete
  26. Rezeki masing2 ya. Ada yang kahwin lelaki lebih tua pun lelaki tak matang juga, akhirnya si isteri yg jadi bos.. apa pun tolak ansur antara pasangan sangat penting.. ada baik dan buruk dalam semua perkara, atas kebijaksaan dan kewarasan kita nak hadapi semua nya..

    ReplyDelete
  27. setiap perhubungan ada dugaannya :)

    ReplyDelete
  28. Alhamdulillah...hubby Diana jauh lebih muda dari Diana...tapi hubungan kita tetap bahagia hingga ke hari ini dan semoga ia akan sentiasa begini hingga akhir hayat kami....walaupun hubby jauh lebih muda dari Diana tpi dia lebih matang dari Diana..Alhamdulillah..

    ReplyDelete
  29. Pandai-pandailah nak tackle situasi. Eh, suami saya lebih muda daripada saya tau! Masa mula-mula dulu nampak juga kebudak-budakan tapi bila dah ada anak, lebih matang daripada kita. Satu ajelah, bila dah namanya suami kita kena hormat. Apa-apa pun kena tanya pendapat suami walaupun dia lebih muda daripada kita.

    ReplyDelete
  30. Mmang 1st time bcinte dgn yg mude..haha..kbtulan dh pts dgn llki yg lbh tua tp bmasalah.jarak kami 7thn.die yg cr sy nk knl.sbb sy ni kwn kakaknye.die yg mtk sy trma die.mule2 mmg segan tp lme2 sy cbe trma die.dan sy tgk mmg die jg sy.wluppn kje die jauh,tk pnah lp sy.die ade ckp psl mse dpn.n nk kmpul duit utk kawen.sy hrp sy dpt biasakn dri..tp sbnrnye ok je.kdg sy yg mcm bdk2...

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …