Thursday, 28 February 2013

JANGAN UCAPKAN KATA-KATA INI DIDEPAN MEREKA YANG TAK ADA ANAK

Assalamualaikuum..

Selamat tengahari...
semua orang nak anak..kucing aku kat kampung nun pun nak anak..tapi dia tak boleh beranak.bila ada kucing lain beranak dia la dok jaga anak kawan tu..dia kawal pi mari pi mari macam kawal anak dia.tu kucing..apatah lagi kita ni..manusia..kan??

gambar lama..masa ni tak de adik lg.main dengan dinding je!


Tapi kan sedar tak kita bila kita berhadapan dengan kawan2 yang tak de anak,ada ayat2 dari mulut kita ni yang tak sepatutnya keluar..dulu masa lepas kawen setahun lebih dok tunggu Maisara.smpai menangis sorang2 la dalam bilik air sebab sebak mengenangkan soalan orang pada kita.tu setahun tu.kalau bertahun2 aku mengamuk dah..heheheeh

Antara ayat atau soalan yang kita tak patut cakap dengan diorang ni:

-jadi.bila korang nak ada anak??
ni soalan popular la pada orang yang belum ada anak.tak payah la tanya soalan ni ye.,tengok je la perut dia buncit ka dak.kalau buncit silakan tanya bila tarikh besalin.tengok rata ja tak payah tanya.diam saja,.lain la kalau dia mengandung nak pinjam perut kita..kan?lagi2 kalau depan orang ramai.jangan tanya.

-best tau ada anak nih...rasa sempurna ja.
ni satu lagi..saja nak bagi dia sakit hati..kan?/saja nak bagi orang cemburu.bila orang tu sakit hati kita seronok ka??dapat apa??bila kita cakap macam ni sama macam kita anggap kawan kita tu tak sempurna.kecik la hati dia.tak dak anak pun boleh hidup sempurna.tak pernah pulak aku tengok orang tak de anak tetaiba jadi kura2 atau semut..pernah tengok ka??

-untung la..boleh enjoy,shoping sana sini..
ye betul la tu..bila ada anak kita tak boleh la nak ligat macam kita tak dak anak.tapi bila kita cakap macam ni,serupa la macam kita anggap depa ni jenis yang enjoy berjoli memanjang,shopinng memanjang,bersenang lenang memanjang,tak de memikir pun.setiap orang ada tanggungjawab la.mana tau kalau2 kawan kita tu bukan jenis kaki shopping atau berhibur.kita lak tuduh dia gitu..mesti dia tak suka tau..

-sorry la ye..awak mesti malas nak ada anak bila tengok perangai anak saya ni..kan??
jangan la cakap gitu..macam la kawan kita tu tak pernah langsung berdepan dengan manusia kecil yang namanya bayi atau kanak-kanak.biasa la budak2 lasak,ligat kat depan orang.

-awak bukan paham pun...
Ramai  jugak yang tak berapa suka cerita pasal anak kat depan kawan2 yang tak de anak.alasan nya kawan tu bukan paham pun kalau cerita.."alah..hang bukan paham pun..tak payah cerita la.."..bagi sesetengah wanita dengar cerita pasal anak2 kawan baik dia pun dia dah cukup gembira.sama la macam masa sama2 bujang dulu kita dok cerita pasal bergaduh dengan kekasih..kan??

eh!terpanjang pulak entry ni..tak pe la..sekali sekala aku membebel..heheh

sekian..

BUKAN TAK SUKA TAPI....

Assalamuaalikum...

Selamat pagi semua...

Aku akui yang aku ni bukan la orang yang mesra sangat..
sebanarnya aku tak pandai nak memulakan perbualan.
kalau korang tengok facebook aku ni,
susah sangt aku nak on chat tu..heheh..


aku macam risau je kalau ada orang tiba2 ajak berbual..
sebab aku bukan jenis pandai berbual punye orang,..
lepas tu bila ada yang ajak berbual
aku jadi risau kalau2 orang tu tak suka dan anggap
aku ni "tanya banyak sangt" ke,atau "dia ni bila nak kata bye"..hehehe..



kat group2 yang aku join pun
bukan aku bersembang2 dengan ahli group tu..
aku lebih suka baca status dan komen2 orang.
setuju ke tak setuju ke aku komen dalam hati je..
tak pun buat entry kat blog..

Aku bukan sombong cuma
takut bila kita komen status orang,orang tu tak suka.
sama jugak kalau aku punye status ada orang komen..
aku tak gemar sangt untuk komen balas sebab takut
nanti menyusahkan pulak orang
untuk berbalas2komen sampai meleret2.

harap maklum ye kawan2..
aku tegaskan kat sini bukan aku tak suka komen2..
bukan tak suka bertegur sapa..
cuma aku takut,..

kadang2 kalau aku ada pendapat sendiri
dan rasa nak komen jugak status kawan2 aku
akan hantar mesej je kat inbox dia.
sebab risau nanti ada yang baca komen aku
dan dia kata aku kerek je..atau macam bagus je..heheh

tapi kalau dah biasa dengan aku,aku ok je sebenarnya..
aku orang yang normal..tak pelik sangt..ekekek
tak caya tanya fariq jalil..taya Rara..
kan??kan adik2 ku sayang???hehehe

sekian..


KOLEKSI GAMBAR-GAMBAR LUCU

Wednesday, 27 February 2013

PERKAHWINAN ALA SHREK DAN PRINCESS FIONA

Assalamualaikum...

Comel je tengok pakaian pengantin satu pasangan ni..
tema diaorang pilih adalah tema shrek..

pasangan ni bernama Paul Bellas, 42 dan isterinya Heidi Coxshall, 30
rela diri mereka dicat hijau supaya kelihatan seperti Shrek dan Fiona
pada hari perkahwinan mereka..

Tambah bermakna bila para jemputan juga
mengena kan kostum dari  filem animasi tersebut..











ini anak mereka..omel kan??


Kenapa  bila orang2 yang gemuk dan tak menarik ni,
tak cuba untuk jadi cantik..
diaorang suka menutup kecantikan diorang dengan sesuatu yang tak cantik..
supaya bila orang pandang,
orang akan kata dia nampak buruk sebab baju nya buruk..
paham tak maksud aku ni??
tak paham tak pe la..

sekian...

ZAKAR HILANG DIGANTI DENGAN KULIT DARI TANGAN


Mohammed Abad Stein mengalami  kemalangan kereta yang ngeri  ketika dia hanya berusia enam tahun yang menyebabkan dioa kehilangan zakarnya.Dia kini yang berusia 40 tahun , telah bermain salji dengan rakan-rakan di Huddersfield pada tahun 1978 apabila beliau sengaja ditolak kebawah kereta dan diheret sepanjang 600 kaki kehujung jalan.




Pada mulanya beliau dikatakan hanya mempunyai peluang 12 jam untuk hidup, tetapi dia terselamat dan menghabiskan masa  18 bulan di katil hospital.
Pada masa itu doktor membuat tiub menggunakan kulit daripada kakinya supaya dia boleh membuang air kecil, tetapi "zakar" barunya  tidak mempunyai fungsi seksual.

Beliau kemudiannya terpaksa menghadapi  soalan dari saudara-mara mengenai mengapa beliau tidak  berkahwin dan mempunyai anak-anak.
ketika dia tahu kebenaran tentang ketidak upayaan untuk mempunyai anak-anak beliau tidak pernah bercakap tentangnya disebabkan rasa kecewa dan malu.

Sehingga lah dua setengah tahun yang lalu, apabila bertemu isteri nya kini, dia akhirnya memutuskan untuk cuba melakukan sesuatu .
Mohammed, dari Edinburgh, setakat ini telah menjalani 1 dari  3 pembedahan yang diperlukan untuk  membina semula zakarnya menggunakan lemak dan kulit dari lengan nya.


semasa prosedur pertama doktor mengambil masa 11-jam telah menemui testis yang telah ditolak dalam badan Mohammed semasa kemalangan.Doktor sekarang akan melihat dan memastikan sama ada testis tersebut menghasilkan sperma.

#tak de la gamabr zakarnye..kang korang hilang selera makan pulak.

sekian..

KUBUR 1400 TAHUN DITEMUI



Sebuah tanah perkuburan yang mengandungi sebelas pra-Inca sejak lebih 1,400 tahun, telah ditemui berhampiran pusat sukan di Peru.

Satu pasukan arkeologi memulakan kerja penggalian di Huaca Tupac B tapak berhampiran kampung sukan kebangsaan Peru Amaru di Lima  pada bulan Disember.

Semalam mereka mengumumkan penemuan mereka setakat ini  termasuk kubur yang dipelihara mengandungi sebelas badan pra-Hispanik.

Rangka-rangka setiap mayat di jumpai terbaring di hamparan buluh yang ditenun.
dalam 11 kubur yang temui,8 adalah milik budaya Yschma.
dan selebihnya adalah dari budaya Lima.

jom kita tengok gambar2 ni..ngeri pun ada...










Tuesday, 26 February 2013

KENTUT UNTUK DIJUAL

Assalamualaikum...

Selamat petang....
zaman sekarang ni semua benda pakai duit..
jadi maknanya semua benda boleh dijual..

Kat ebay tu orang jual kentut pun ada..
tak percaya??..betul nih..



Pemilik akaun kbug1978 menjual kentut yang diisi
di dalam sebuah bekas comel yang tertutup.
Kentut yang dijual ini berharga $250
mengikut penjelasan di item ebay.

Berminat??
cepat2 hubunbgi ebay..
kalau ada siapa2 yang alami masalah
susah nak tidur mungkin kentut ni
boleh membantu anda mempengsan kan diri..
ekekeke

sekian,,


BE ENTAH KE BERAPA...

Assalamualaikum...

Selamat petang semua...
hujan...tapi cemana pun kena jugak la basuh baju2..
2 bakul kain baju..heheh
asyik hujan je malas la nak basuh,..

Pagi ni buka2 je blog tengok2 dapat be,.
yey!!!!seronok.


Be kali ni dari Resort world Malaysian
ada yang dah join ke contest Graffiti ni??
kalau belum,keluar je iklan tu klik la ye..
herheh..hadiah nya lumayan tau...

Blog ni jarang dah dapat be tahun ni..
jadi dia punye seronok tu lain macam la sikit..

Bila ada be..kena la blogwlking.
kalau idak  tak lama la be tu..

ok la..singgah blog korang jap..

sekian...

AKHLAK USTAZ AZHAR IDRUS DIPERTIKAIKAN


Assalamualaikum....


senyum je la tengok perangai 
manusia akhir zaman ...
heheh


soalan: As salam ustaz..nk tye..askar Malaysia xbg anggotany bela janggut...sy ckp nk ikut sunnah...tp jwpn owg atsan...kalo nk ikut sunnah sgt jgn jd askar..guane ni ustaz??

jawapan UAI:wsalam..mmg askar tak benarkan..tunggu ulamak menjadi kerajaan insyaAllah dibenarkan..

  

 kelakar je..dia nak pertikai kan akhlak orang..tak cermin dia tu sapa..cer korang tengok bawah nama dia tu apa??berakhlak sangt la..heheh

sekian...

Monday, 25 February 2013

HARI HUJAN

Assalamualaikum.

selamat malam semua...
hari ni langsung tak singgah mana2 blog..
kat sini hujan..
dari jam 11 pagi dah mendung..
sekarang pun dok renyai2 lagi hujan..
Bila cuaca macam ni line internet kat rumah memang sangt mengecewakan..

Buka mana2 blog pun semua tak boleh..
blog aku pun tak boleh..
buka dashboard boleh la..
tapi nak tengok blog aku yang comel tu tak boleh..

Try jugak buka guna tab..sama je.tak boleh jugak..
harap2 esok cuaca ok..
boleh la aku berblohg macasm biasa.

sekian...

Sunday, 24 February 2013

WAJAH DILITUPI PITA PELEKAT-IBU DITAHAN


Seorang wanita ditangkap selepas menghantar rakaman wajah anak nya yang berbalut pita pelekat kepada suami nya..terkejut denga rakaman tersebut si ayah menghubungi polis supaya memeriksa rumah  didiami isteri dan anak-anak nya.





Tiffany Ennis, 31, of Sandusky, Ohio menghantar text mesaj berserta gambar anak nya yang berusia 8 tahun dengan seluruh wajahnya dilitupi pita pelekat.hanya hidung sahaja yang tidak di tutup.Ini menimbulkan kemarahan kepada si ayah Rudy Yado dan terus menghubungi isterinya.Ennis lantas menyatakan dia hanya bergurau dengan anak2 nya dan merasakan perkara tersebut sesuatu yang melucukan.
Rudy yado

Berang dengan  tindakan si siteri Rudy lantas menghubungi pihak polis untuk memeriksa rumah isteri dan anak2 nya kerana kuatihr dengan keselamatan anak-anak nya.
 Ketika ditahan Ennis bertegas yang dia tidak bersalah dan hanya menganggap tindakannya bukan untuk menyakiti anak nya tapi hanya bergurau.

tiffani Ennis

Ennis didakwa dengan dua tuduhan membahayakan kanak-kanak. Beliau mengaku tidak bersalah terhadap pertuduhan dan dipanggail ke mahkamah pada 30 mei depan untuk perbicaraan..

##korang hati2 tau kalau nak bergurau dengan budak2..nampak kat orang dia report kata korang dera pulak..kadang2 kita ni niat nak bergurau tapi nampak macam nak aniaya..budak2 yang jadi mangsa tu pun kita tak tahu rasa depa tu apa..sakit atau suka.??kan??

sekian..



Saturday, 23 February 2013

SEMPITNYA RUMAH.CEMANA KORANG HIDUP?

Assalamualaikum...

Selalu bila Maisara buat sepah dalam umah aku selalu cakap .."dah la umah sempit..buat sepah pulak..nak duduk pun tak tahu kat mana.." heheh..tapi memang umah aku ni sempit.ruang tamu sempit.tapi dapur luas giler..boleh main badminton kat dapor..kalau banyak duit nak ubah suai rumah biar dapur kecik sikit dan besar kan ruang tamu..

 Hari ni bila tengok gambar2 penghuni pangsapuri kos rendah di Hong Kong ni rasa bersyukur la aku ada rumah yang ada bilik,ruang tamu,dapur..walaupun hutang bank belum habis..ekekekek..jom tengok gambar2 nih..



tengok la dengan keadaan kotor nye...ermmmm...





















tertanya2 la cemana diaorang hidup..erm...dah keaadaan gitu mungkin terpaksa jugak la depa hadapi..

sekian...

Friday, 22 February 2013

ANAK KECIL MINUM KOPI AIS

Assalamualaikum...



Aku suka minum cendol,ais kacang..
laici kang,lagi apa ye..
air yang sedap2 la..yang ada ais lagi best...
Tapi Maisara tak suka..
ye ..aku ajar dia supaya tak suka sangt ais..
dia minum ais tapi hari2 tertentu saja..
kalau keluar dia bawak bekal air dia..
sampai sekarang macam tu..

maisara start minum ais umur 4 tahun,..
aku risau bila tengok budak2 kecil dibagi minum ais..
ada tu baru setahun lebih dah bagi minum teh tarik..
ada yang minum kopi..
bagi ais hari2..

Semalam terbaca ada sorang budak 3 tahun mati
lepas minum susu pekat manis..
siapa la yng bancuh kat dia susu pekat manis tu??
3 tahun dah bagi susu pekat manis ke??

memang ramai ibu bapa yang tak kisah anak dia nak makan apa pun..
alasan nya senang nanti depa tak memilih makan.
bagi aku biarlah dia memilih makan asalkan anak aku sihat..
tak suka la anak asyik beringus je..
asyik batuk memanjang..
mana tak beringus,selsema..kalau dah
asyik minum ais je..
malam2 hari pun nak bancuh ais..
tunjuk lak kat budak2 kecik memang depa nak la ais tu..
malas nak dengar anak nangis kita pun bagi..
lama2 bagi anak jadi syok la dengan ais tu..

sama macam kopi teh tu la..
mula2 kita ajar.."rasa la sikit.."
tetiap hari suruh anak rasa sikit..
lama2 sampai anak tu kurus melidi..
sebab syok minum kopi,teh..
sampai susu dia tak nak minum..

Ada setengah mak ayah pulak saja je
bagi anak2 kecik minum teh,kopi,
sebab nak bagi anak tinggal kan susu.
tak kuasa nak beli susu tiap2 bulan..susu mahal..
ha...anak sakit nanti beribu duit nak keluar..
berkira sangt kan..
susu pun tak nak beli bagi anak..

dah la..
aku macam mak nenek dah membebel..
sebenarnya geram tengok anak orang tu asyik beringus je..
lepas tu dekat2 dengan anak aku..aih...
aku tak suka la penyakit berjangkit kat anak aku nih..
ingat senang ke jaga anak???

sekian..

KENAPA ANAK SUKA MENCONTENG DINDING

Assalamualaikum..

Selamat pagi semua....
lupa dah nak tulis apa..
entry ni aku tulis jam 7 lebih tadi..
apa aku nak tulis pun lupa dah..
Maisara dok pot pet pot pet sampai  lupa dah nak tulis apa..
jadi kita tulis je la citer lain..

Anak korang suka tak melukis kat dinding??
maisara dulu pernh melukis kat dinding..
tapi tak lama..kejap ke..dalam 2,3 kali je.
lepas dia kenal gunting dan kertas,
dia melukis kat kertas,lepas tu gunting,tampal kat dinding..
masa tu umah aku dah macam galeri lukisan dah..
penuh kat dinding dengan lukisan sampai kat peti ais pun tampal..heheh
masa tu umur dia awal 3 tahun..




Kenapa anak suka melukis kat dinding??
sebabnya melukis kat didnding memberi posisi yang lebih selesa kepada anak.
berbanding melukis di kertas,anak2 perlu melatak kan tangan dibawah.
tapi kalau melukis di dinding tangan nye boleh di depa ke depan,ketepi ketengah..
itu buat dia lebih selesa.

Satu lagi bila melukis didinding dia lebih memasuki alam lukisan nya..
dia lebih nampak dengn jelas..
dinding tu kan luas jadi bila dia gerak kan tangan dia,
tak de had untuk tangan dia bergerak..

anak2 akan mula berasa menulis di kertas lebih selesa
apabila memasuki alam persekolahan..
jadi kalau anak2 melukis didinding jangan la marah..
biar je..aku pun dulu biar je..
dia sendiri akan berubah nanti..

ala..cat dinding bukan mahal pun..lain la kalau korang cat dinding
guna emas tulin..heheh..

sekian..

CARA-CARA MEMILIH AVACADO

Assalamualaikum...

meh nak ajor cemana cara pilih avacado..
kadang2 tersilap pilih
terbeli pulak avacado yang buruk..
buah ni mahal sikit..
bagi aku yang tak kaya ni  kena le pilih betoi2 ..
kang rugi je...








sekian...

HIMPUNAN GAMBAR-GAMBAR MENARIK























Sekian...