Skip to main content

WANITA MATA DUITAN

Assalamualaikum...



Selamat pagi semua...
wanita mata duitan..ada tak wanita yang tak suka duit???
ok..kalau ada sila pergi tampar nyamuk kat hujung sana ye..
heheh..

Wanita mana la yang tak suka duit kan??
jangan kan wanita,lelaki pun suka duit jugak..
tapi bila wanita kata suka ada banyak duit ,mula la dia
kata wanita tu mata duitan ..
padahal lelaki tu  pun suka duitt jugak..heheh

Bila wanita bersikap mata duitan,
ada ada dua benda kat sini yang boleh terjadi..
pertama,dia mengambil kesempatan
dan yang kedua,orang ambil kesempatan keatas dia.

Yang pertama tu..
biasala mata duitan ni..kikis je kerja nye..
kikis sampai laki tu kering habis..tinggal tulang dengan kulit je..heheh
mentang2 lelaki tu cinta dia,
boleh dia bersikap mata duitan.
keluar shopping nak itu nak ini..
lelaki tu pun demi cinta,beli je la..
belum masuk bab duit poket lagi..kan??

Yang kedua,diambil kesempatan..
orang tau dah kita ni memang mata duitan..
jadi labur je duit,kita pun melenggang datang..
tergadai le semua body dan budi..
demi duit,demi nak shopping sakan,demi nak merasa apa yang
selama ni tak mampu nak dapat..ha..habis la semua.kan??

kesan nya..
memang tak bagus la..
untuk diri sendiri pun tak bagus...
untuk orang lain pun tak bagus..
kalau kita mata duitan,nak duit banyak2,
kerja la..cari sendiri..
jangan suka ambik hak orang lain..

sekian..

Comments

  1. paling nyampah yg suke kikis2 ni la.. kalo dpt mmg aku tumbuk2 muke die.. hahaha.. geram pulak..

    ReplyDelete
  2. betul tu kak... nak apa pun usaha sendiri...lagi puas rasanya.....

    ReplyDelete
  3. hee...sapa yg x suke duit kan...i looiiikeee money..tp x sukela kalau kikis2 ni kan =)

    ReplyDelete
  4. bersederhana sudah... sy pun sukakan duit tapi tak materialistik la.. huuuu

    ReplyDelete
  5. Mata duitan ni tak bergantung kpd gender..pompuan dan lelaki sama saja, kalau dari kecik hanya dididik utk berajakan wang, bila besar wanglah yg akan menjadi Tuhan mereka...

    ReplyDelete
  6. kalo pompuan mata duitan yg kaki kikis tu mmg la buruk. Tapi lelaki yg kena kikis dan sedar plak tu dia kena kikis tapi still merelakan diri dia kena kikis tu mmg la kurang cerdik.

    ReplyDelete
  7. yang jenis berlenggang datang bila tunjuk duit tu sy pernah kenal kak..kesian tgk dia..yang untung lelaki tu laa..buat salah senang je nak pujuk, bwk gi shopping selesai semua masalah..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  8. Kalau mata duitan yg real, konfom kena jumpa pakar mata ni.. haha..

    Berjaga-jaga dan dijaga-jaga.. jangan kerana duit menguasai diri, hilang segala-galanya..

    ReplyDelete
  9. aduhh x suka lahh
    minta dijauhkan ..

    ps : D .. TQ sbb tlg jagakan blog ekeke ;)

    ReplyDelete
  10. shida pn xsuka yg jns cmtu sbb dri sndri pn bkn cmtu..minta la xde sifat2 mata duitan tu..

    ReplyDelete
  11. hope dijauhkan la dari mata duitan dan sikap pengikis nih. bahaya.

    ReplyDelete
  12. mata duitan pun hanya perabis duit sendiri.. hehehehe ..

    ReplyDelete
  13. Kadang2 sorang je buat perangai macam tu tapi kesannya kat semua wanita, isk3

    http://butikgebugebu.blogspot.com/2014/11/cara-hilangkan-sakit-badan-akibat-anak.html

    ReplyDelete
  14. saya mengaku saya mata duitan agagaga

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …