Skip to main content

WANITA INI JATUH CINTA PANDANG PERTAMA PADA SEEKOR BABI

Assalamualaikum...

Bagi kebanyakan orang lebih suka memelihara kucing atau pun anjing.
tapi bagi Maria Cooper ,29 tahun dia lebih gemar memelihara babi.
Babi hitam yang dipeliharanya sentiasa menemani dirinya
tak kira dimana saja..
menomnton tv,berjalan di taman malah tidur di bilik .




Maria yang merupakan seorang guru
muzik sangat sayangkan haiwan.
Namun dia memilih babi sebagai haiwan peliharaan nya.

Menurut Maria dia membeli Babi hitam tersebut
2 tahun yang lepas dan memberikan nama Dinky yntuk babi tersebut.


Menurut Maria Dinky seekor babi yang lucu
dan pada pertama kali melihatnya dia sudah jatuh cinta
pandang pertama.menurutnya lagi babi tersebut terlalu berharga untuk
di letak kan diluar rumah atau didalam kandnag.
jadi kerana itu dia membiarkan babi tersebut tinggal
bersamanya di dalam rumah.

makanan kesukaan Dinky iala kacang
dan pisang

#eii....gelinya aku tengok..nak muntah pun ada..

Sekian


Comments

  1. erkk... mau muntah hijau nih... -.-"

    ReplyDelete
  2. bodoh lah cikgu tu... babi tu dia ingat baby ker ????

    ReplyDelete
  3. eee, meremang bulu roma saya

    ReplyDelete
  4. ok, babi tu cute. but it still BABI..huhuhu

    ReplyDelete
  5. Na pun xnampak kat tang mana yg comel nye babi tu wekk =p

    ReplyDelete
  6. erk hodohnya babi tuh...warna hitam logam lak tuh...

    ReplyDelete
  7. Orang barat ni berpelik pelik.

    ReplyDelete
  8. kucing lg 150 juta cumil dr bab* tu...ish..ish...aneh2 je omputih nih

    ReplyDelete
  9. kepilikn di cni..hahaa..muke bintg tu pun plik..

    ReplyDelete
  10. Apsal plak nak muntah plak....hensem apa....ahakz...kang elok di bela den...ahakz

    ReplyDelete
  11. macam-macam jenis orang la kat dunia ni, ish ish ish~

    ReplyDelete
  12. KELU RS TENGOK WAJAH BA ALIF BA YA TU..EIIII

    ReplyDelete
  13. tak senonoh... jijik nengoknya

    ReplyDelete
  14. pelik! macam2 tabiat pelik sekarang ni ada.

    barang dijauhkan Allah rass jatuh cinta kat binatang yang satu ni.

    ReplyDelete
  15. adoii geli geliman saya kak ooii..

    ReplyDelete
  16. punya banyak lelaki atas muka bumi nie babi jugak yang jadi pilihanya..isk..isk..isk..

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  17. Hehehehehe...tonyok je upe babi tu.

    ReplyDelete
  18. Selamat la dia jatuh cinta kat babi tu utk dijadikan haiwan peliharaan. Kalo jatuh cinta utk buat teman hidup, lagi la pengsan. Huhuhuhu.

    ReplyDelete
  19. ish ish .. apa la pmpuan ni . huhu

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …