Skip to main content

ENTRY KEGEMARAN SAYA IALAH TENTANG...

Assalamualaikum...

Selamat malam semua...

korang suka entry tentang apa ye??
*gosip artis
*politik
*sukan
*tempat percutian
*gadjet
*filem dan hiburan
*islamik
*aktiviti harian penulis

apa lagi?cer share kat sini..
susah jugak kalau kita tulis apa yang kita suka
tapi pembaca tak suka..kan??

jadi cer bagitau..
cemana yang korang nak??

sekian..

Comments

  1. kalau akak bagi no senang..tapi kalau boleh pilih 3 sy pilih gosip artis, sukan dan aktiviti harian penulis..hehehe..esok saya copy entry nie ek kak..nak tanya reader sy gak..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  2. shida semua layan asalkn cara pnympaian tu blh mnarik minat nk baca..:)

    ReplyDelete
  3. Kawe suka apa aje....janji tak static....

    ReplyDelete
  4. Assalamualaikum Diana

    tak suka gosip artis

    ReplyDelete
  5. Sy ni sgt flexible.klu tjuk mnarik sy akn bace gosip.tp sll nye jarang bace.lg suke cite psl xtvt harian..hihi..

    ReplyDelete
  6. Saya suka diana tulis entri berbentuk pandangan / teguran terhadap sesuatu..lps tu pembaca pun boleh luahkn pndpt sndiri. Sbb diana boleh tulis pndgn/teguran tu dgn tepat, tak berkias dan tanpa perlu tulis berjela. Mcm entri dolu2 diana.

    ReplyDelete
  7. saya suka kisah kehidupan, tips dan motivasi.tempat percutian pun best jgk.

    ReplyDelete
  8. Suka semua asal bukan entri utk angkat bakul...

    ReplyDelete
  9. tak suka no 1 dan 2, yg lain-lain okey

    ReplyDelete
  10. layan jer...... janji ada cerita....he3

    ReplyDelete
  11. bella xda idea la akk.. bella baca je sgala entry akk yg ada. sbb tak kisah pun akk nak citer pasal apa. hehe... :)

    ReplyDelete
  12. yg pasti gosip artis tu tak payah buh lah kat blog ni buat tambah dosa ja kan.. huhu tension kalau blog kawan2 yg ada gossip dan artis berpakaian jolok mata... tak pasal2 dapat dosa.. maaf cakap

    ReplyDelete
  13. sy suka bc aktiviti harian penulis, psl anak², resipi, shopping dan travelogue..tu je! ^_^

    ReplyDelete
  14. apa2 entry pon saya suka asalkan halal dimakan ehh?? :P

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …