Skip to main content

YANG TERAKHIR UNTUK 2012

Assalamualaikum..

Selamat malam semua...
semua orang sibuk buat entry terakhir 2012..
aku tengok je ke??
tidak..aku pun nak buat jugak la..
kalau tak buat mungkin aku nampak tak normal.muahahah..

jadi ini lah entry terakhir untuk tahun 2012.
lepas ni tak de dah 2012..
kot2 ada sape2 nak cipta mesin masa untuk kembali ke tahun ni
sekali lagi,silakan..
nanti aku boleh la buat entry terahir 2012 untuk ke dua kali..heheh

Untuk entry terakhir 2012 ni aku
cuma nak ucap terima kasih untuk semua pembaca blog ni
yang banyak menyokong blog aku
walaupun ada masa2 nya angin aku
untukberblog tu memang dah takde..

Dalam seminggu dua ni la aku
baru rajin balik mengupdate sehari 6,7 entry..
aku harap dengan kembalinya aku aktif berblog seperti dulu
akan terus dapat sokongan korang semua..

Selamat tahun Baru..
  sekian...


Comments

  1. alamak..saya ni tak normal la ya, tak buat entri terakhir 2012. entri semalam je yg ada.. ^__^

    ReplyDelete
  2. selamat tahun baru yer kak...:)

    ReplyDelete
  3. hee...selamat tahun baru kak..:D

    ReplyDelete
  4. takde entry awal akhirnya kak liza ni.. ikut dan je. moga diana makin sihat dgn anak2 tercinta yg makin kreatif.

    ReplyDelete
  5. selamat tahun baru D !

    semoga tahun baru nie semangat D kembali berkobar2 .. ;)

    ReplyDelete
  6. Selamat tahun baru diana

    ReplyDelete
  7. selamat tahun baru kak......
    dah semakin xtive balik blog nie...cam dulu2.....
    insyaAllah.....remy akan terus sokong akak.....

    ReplyDelete
  8. dan saya sedang menyokong :D
    Selamat Meraikan Tahun Baharu,
    Moga tahun ini memberikan jutaan keberkatan buat kita semua:)

    ReplyDelete
  9. alamak ciktom xbuat pun smlm entri akhir thn 2012 sbb busy duk godek coding blog smpi juling mata...

    smoga thn 2013...blog akk makin sukses...amin,.

    ReplyDelete
  10. Mengupdate sampai 6-7 entry sehari spt Diana memang sangat hebat!! JR cuma mampu update 1, paling banyak 2...kekangan waktu sentiasa ada, kdg2 tak ada idea nak tulis...

    ReplyDelete
  11. Assalamualaikum Diana

    menanti entry

    moga 2013 lebih menceriakan lagi

    ReplyDelete
  12. Moga terus suces..
    N jd surirumah yg berjaya g2...;)

    ReplyDelete
  13. Hehe..semoga tahun 2012 ada yang menarik..hehe...

    ReplyDelete
  14. YE,BUI NORMAL SBB ADA BUAT ENTRY TERAKHIR UTK TAHUN 2012..^__^

    SELAMAT THN BARU YER

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …