Wednesday, 5 December 2012

PESUGIHAN

Assalamualaikum..

Selamat petang ..
tadi aku ada terbaca kat satu blog dari seberang ni pasal
menjual nyawa musuh kita pada alam ghaib..
lepas jual dapat duit banyak...
uih..seram je..sampai berdiri bulu idung..heheh..
tapi siyes weh!!seram la..

Musuh yang dimaksudkan tu adalah
sesiapa yang pernah menyakiti atau buat perkara tak baik pada kita
atau pun pada ahli keluarga kita.

Apa yang aku paham ritual ni tak macam
santau sebab santau orang boleh kesan
yang dia mati sebab santau..tak dapat duit lak tu..
tapi yang ni tak boleh kesan..dan dapat banyak duit
dari penguasa2 alam ghaib (Nyi Blorong dan Ratu Kidul)
Nama ritual ni PESUGIHAN.

Lepas ritual,dalam seratus hari musuh akan mati.
polis ke apa memang tak boleh kesan la punca kematian.
jadi kita yang menjual nyawa musuh terlepas la..kan?

Kita orang islam..
jadi jangan la terpengaruh dengan benda2 gini ye..


sekian...

20 comments:

  1. Jangan bersekutu dan buat perjanjian dgn syaitan, nanti Allah akan turunkan pembalasan...

    ReplyDelete
  2. Kat indonesia walaupun depa kuat agama tetap percaya benda2 gini. Menakutkan wehhh...

    ReplyDelete
  3. Mcm biasa dgr ratu kidol & nyi belorong tu..dlm cite apa ntah.

    Kat seberang mmg dasat tahap ilmu hitamnya. kepercayaan kuno pulak masih tebal.

    ReplyDelete
  4. Astaghfirullahalazim.. Semoga kita semua dilindungi dari segala niat buruk manusia.. Jalan paling mudah, janganlah kita menyakiti hati sesiapa tak kiralah dari segi perbuatan atau kata2.. Seram..

    ReplyDelete
  5. Err seram! Macam-macam karenah lah dunia skrg ni.

    ReplyDelete
  6. eee...sanggup ker nak tanggung dosa si mati nanti.....???

    ReplyDelete
  7. begitulah bila syaitan jadi kawan..nyawa org tiada harganya

    ReplyDelete
  8. kang ada pula org bawak amalan khurafat tu kesini.. moga di jauhkan kita terlibat atau sampai Ajal dengan keadaan yang macam tu

    ReplyDelete
  9. Terus tingat kisah kematian pelakun filem seram Indonesia, Suzanna. Pun sampai skang masih menjadi misteri.

    ReplyDelete
  10. Pertama kali dengar ni....ada erk...mcm tu....

    ReplyDelete
  11. mak aih langsung xboleh kesan?kira bomoh@ ustaz2 takleh detect ke hape kak?tinggi tahap ilmu ni.

    bahaya kan kak.bila akk citer pasal benda ni, tetiba saya teringat something..nak buat entry jap.

    tq kak berkongsi sesuatu :)

    p/s :Bdw bulu idong akak berdiri time akak baring kan?kikiki

    ReplyDelete
  12. Astagfirullah al Azim. Derang ni dah mcm2 la. Semua nak jalan singkat. Semua nak jadikan syaitan sbgai sekutu2. Nauzubillah.

    ReplyDelete
  13. hrp2 kita sume xwat pkara syirik..mtk dijauhkanlah

    ReplyDelete
  14. Adehhh, bahaya sekarang ni kan..

    Bg mereka yang terjebak, nyawa manusia seperti semakin murah, boleh untuk dijual beli..
    Nauzubillah

    ReplyDelete
  15. terlebih ilmu manusia jadi lebih dari setan.

    ReplyDelete
  16. Inilah dia yang dikatakan syaitan dalam diri manusia.

    ReplyDelete
  17. uishh takut lah kalau baca kisah2 macam nie .. mana boleh percaya .. syirik kan huhuh

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)