Skip to main content

PESUGIHAN

Assalamualaikum..

Selamat petang ..
tadi aku ada terbaca kat satu blog dari seberang ni pasal
menjual nyawa musuh kita pada alam ghaib..
lepas jual dapat duit banyak...
uih..seram je..sampai berdiri bulu idung..heheh..
tapi siyes weh!!seram la..

Musuh yang dimaksudkan tu adalah
sesiapa yang pernah menyakiti atau buat perkara tak baik pada kita
atau pun pada ahli keluarga kita.

Apa yang aku paham ritual ni tak macam
santau sebab santau orang boleh kesan
yang dia mati sebab santau..tak dapat duit lak tu..
tapi yang ni tak boleh kesan..dan dapat banyak duit
dari penguasa2 alam ghaib (Nyi Blorong dan Ratu Kidul)
Nama ritual ni PESUGIHAN.

Lepas ritual,dalam seratus hari musuh akan mati.
polis ke apa memang tak boleh kesan la punca kematian.
jadi kita yang menjual nyawa musuh terlepas la..kan?

Kita orang islam..
jadi jangan la terpengaruh dengan benda2 gini ye..


sekian...

Comments

  1. Jangan bersekutu dan buat perjanjian dgn syaitan, nanti Allah akan turunkan pembalasan...

    ReplyDelete
  2. Kat indonesia walaupun depa kuat agama tetap percaya benda2 gini. Menakutkan wehhh...

    ReplyDelete
  3. Mcm biasa dgr ratu kidol & nyi belorong tu..dlm cite apa ntah.

    Kat seberang mmg dasat tahap ilmu hitamnya. kepercayaan kuno pulak masih tebal.

    ReplyDelete
  4. Astaghfirullahalazim.. Semoga kita semua dilindungi dari segala niat buruk manusia.. Jalan paling mudah, janganlah kita menyakiti hati sesiapa tak kiralah dari segi perbuatan atau kata2.. Seram..

    ReplyDelete
  5. Err seram! Macam-macam karenah lah dunia skrg ni.

    ReplyDelete
  6. eee...sanggup ker nak tanggung dosa si mati nanti.....???

    ReplyDelete
  7. begitulah bila syaitan jadi kawan..nyawa org tiada harganya

    ReplyDelete
  8. kang ada pula org bawak amalan khurafat tu kesini.. moga di jauhkan kita terlibat atau sampai Ajal dengan keadaan yang macam tu

    ReplyDelete
  9. Terus tingat kisah kematian pelakun filem seram Indonesia, Suzanna. Pun sampai skang masih menjadi misteri.

    ReplyDelete
  10. Pertama kali dengar ni....ada erk...mcm tu....

    ReplyDelete
  11. mak aih langsung xboleh kesan?kira bomoh@ ustaz2 takleh detect ke hape kak?tinggi tahap ilmu ni.

    bahaya kan kak.bila akk citer pasal benda ni, tetiba saya teringat something..nak buat entry jap.

    tq kak berkongsi sesuatu :)

    p/s :Bdw bulu idong akak berdiri time akak baring kan?kikiki

    ReplyDelete
  12. Astagfirullah al Azim. Derang ni dah mcm2 la. Semua nak jalan singkat. Semua nak jadikan syaitan sbgai sekutu2. Nauzubillah.

    ReplyDelete
  13. hrp2 kita sume xwat pkara syirik..mtk dijauhkanlah

    ReplyDelete
  14. Adehhh, bahaya sekarang ni kan..

    Bg mereka yang terjebak, nyawa manusia seperti semakin murah, boleh untuk dijual beli..
    Nauzubillah

    ReplyDelete
  15. terlebih ilmu manusia jadi lebih dari setan.

    ReplyDelete
  16. Inilah dia yang dikatakan syaitan dalam diri manusia.

    ReplyDelete
  17. uishh takut lah kalau baca kisah2 macam nie .. mana boleh percaya .. syirik kan huhuh

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …