Skip to main content

PERATURAN PELIK DI BEBERAPA BUAH NEGARA (1)

Assalamualaiakum...


baca peraturan pelik ni..
ada sesetangah peraturan yang tak tahu apa tujuan nya..
nampak macam bodoh2 je punye peraturan...


THAILAND:
Dilarang keluar rumah tanpa memakai seluar dalam.
(kalau tak pakai pun bukan orang tau.heheh)


FILIPINA:
Untuk mengurangi kesesakan lalu lintas kota Manila, ditetapkan
kenderaan bernombor akhir 1 atau 2 tidak dibenarkan bergerak pada hari isnin


SWEDEN
Dilarang mengecat rumah tanpa izin dari pemerintah dan harus menggunakan cat yang sudah mendapat kebenaran dari pemerintah.


KOREA SELATAN:
Polis  wajib melaporkan jumlah wang rasuah yang mereka terima.
(baiknya la polis kalau ada yang nak ngaku)

SINGAPURA:
Dilarang menjual gula2 getah di Singapura.
Dilarang berjalan tanpa pakaian
denda dikenakan jika selepas buang air di tandas tidak di siram,pump.
Jika Anda tertangkap  meludah sebanyak 3X, Anda diwajibkan membersihkan jalan di hari Minggu dengan  tulisan di dada “I am a Litterer” (Saya seorang Peludah)

UNITED KINGDOM:
Dilarang menjual sayur di hari minggu (kecuali lobak).
Wanita dilarang makan coklat di tempat umum.
dilarang mengambil barang yang dibuang.


MAXICO
Wanita yang bekerja di Pejabat kerajaan dilarang mengenakanskirt pendek atau pakaian yang dapat “memprovokasi” rakan sekerja selama jam bekerja.
Dilarang memaki di tempat umum.

ITALI:
Lelaki yang mengenakan skirt pendek di tempat umum akan di kurung.
Memukul orang dengan penumbuk dikatakan  penganiayaan. Tapi mengajar orang dengan meja dan kerusi dapat dianggap membela diri.

AUSTRALIA:
Anak-anak berusia atas 18 tahun (dibawah 21) dilarang membeli rokok, tapi diizinkan merokok.
Dilarang mengangkat telepon pada deringan pertama.
Hanya Petugas elektrik yang sah sahaja yang boleh menggantikan lampu rumah.
Dilarang mengenakan seluar panas Pink di hari minggu.

YUNANI:
Dilarang memakai topi di stadium olahraga, kerana dapat mengganggu pandangan orang lain.

CHINA:
Hanya anak2 yang sihat tubuh badan sahaja yang boleh sekolah 

KANADA:
Dilarang mencabut plaster luka di tempat umum.
Dilarang siram tanaman di kebun ketika hujan.
Dilarang memanjat pohon.

PERANCIS:
Dilarang bercium di tempat letak kereta bawah tanah.
Dilarang menamakan babi peliharaan dengan nama “Napoleon”.

ISRAEL:
Dilarang memelihara babi di tanah Israel . Orang yang melakukannya akan ditembak mati.
Dilarang korek hidung di hari Sabtu / Minggu.
Dilarang naik basikal, kecuali dengan keizinan..



paling bodoh punye undang2
kat Israel tu la..
tak boleh korek hidung di hari sabtu atau hari minggu..
kena simpan sampai isnin la jawab nye..
hahaha


sekian..







Comments

  1. memang pelik peraturan macam ni.dia punya denda kemain lagi..ape kene mengenalah korek idung dengan hari sabtu/minggu.tak logik..

    ReplyDelete
  2. tak tau nak cakap apa..undang2 mengarut!

    ReplyDelete
  3. korek hidung di tempat sembunyi lah jawabnya. hahaa..

    ReplyDelete
  4. korek idung pun kena ada hari cuti ye....heheeee

    ReplyDelete
  5. alah... korek hidung kat dlm rumah...mana ada yg perasan.....
    undang2 tak apa2.....

    ReplyDelete
  6. salam singgah. macam mana la kalau sesetengah peraturan tu digunapakai kat Malaysia ni. hehehehhe

    jenuh la tak boleh beli sayur masa hari cuti :D

    ReplyDelete
  7. Malaysia punya tak ada ker???hehe

    ReplyDelete
  8. br smlm bc news ada org bogel dlm MRT @ singapura

    ReplyDelete
  9. Hahaha...memang gila punya undang undang tak leh korek hidung...ish klu korek pun sape yg tau kan...kot kot agama dorang kot yg tak bagi...

    part bela babi tu sokong sangattttt...eh deme tu mkn babi tak ye

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …