Skip to main content

MAISARA::baju

Assalamualaikum...

Kemarin aku ada buka kotak yang ada baju2 lama maisara.
saja nak tengok kot2 ada
baju2 yang adik boleh pakai..
musim hujan ni kena sediakan baju2 lengan panjang banyak sikit.
takut adik sejuk..

Bila buka kotak tu dia pun sibuk sama la..
ada satu baju tu aku tengok dah layak buat kain buruk je..

"baju ni buruk dah ni..
tak boleh pakai dah...'

Maisara: eh!!tak boleh2..maisara nak pakai lagi tu..

Ibu: mana muat dah..baju ni kan kecik.

Maisara: muat..biar maisara tunjuk kat ibu..

Dia pun pakai la baju kecik tu..
"ha..nampak??muat lagi ni...
muat kat atas je..bawah nampak pusat



######################
Pagi tadi ...
lepas mandi..

Maisara: ibu..maisara nak pakai baju kokodot hari ni..
Ibu: kokodot?????

maisara dan kokodot


suka hati hang la maisara oi....


sekian..

Comments

  1. hehe bagus di ulang pakai oleh adik...

    ReplyDelete
  2. hehehe..
    tak lama lagi adik maisarah leh ambil alih..

    ReplyDelete
  3. tak lama lagi maisarah dah boleh plan buat majlis penyerahan baju kat adik yaa...hehehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  4. budak2 mmg mcm tu kan...klu tau nak kasi baju lama dia kat adik, mula la x kasi. cakap nak pakai lagi. pada hal mmg dah x muat pun... huhuhu

    ReplyDelete
  5. baju kokodot tu mcm nak sme dgn baju twins shje..
    warna yg hampir sama..
    yg pasti maisara syg lg bju lama2 dia

    ReplyDelete
  6. sakan pakai baju lama lagi ek maisara..mengimbas kenangan masa kecik la tu..saya ni ntah bila lagi la nak beli baju baby ni..huhu

    ReplyDelete
  7. nak kata die comel lah tu kan pakai baju lame tu..kekodot lah pulak..asal ada bunyi ye..

    ReplyDelete
  8. uihh maisara isap botoi..lawa baju kokodot dia hihi :)

    ReplyDelete
  9. alaa comelnya maisara pakai kokodot . hehe .

    ReplyDelete
  10. hahaha...comel je ragam si maisara ni!

    *takpe lagi maisara kata muat, org skrg ni dah besar panjang masih dok pakai baju adik2 comel..masih muat. ^__^

    ReplyDelete
  11. slim tu


    show last thn ni .http://www.gilamodified.com/2012/12/autoshow-fiesta-muda-mudi-pelancongan.html

    ReplyDelete
  12. wah minum susu sambil layan youtube ke tuh...hehe

    ReplyDelete
  13. muat2 je .. ekkee

    ps ; D ,macam mana nak tukar domain ke DOT.com ??... ermm kenapa D tukar ke DOT.my lak skrg nie ??

    ReplyDelete
  14. Comelnya..baring2 sambil isap nenen...

    ReplyDelete
  15. salam, hehe, comey dia. kokodot ek.hehe

    ReplyDelete
  16. haha.. tak sabar dah ni nak tengok maisara ngan mikhail feat dalam blog ni sama2...

    ReplyDelete
  17. maisara nie....nie mesti dia takut mikail dapat baju tu......he3

    ReplyDelete
  18. kokodot pon bolehh...haha...isap botol lg eh? hihihii

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …